Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Evga har et itx på trappene. Skal visstnok være tilgjengelig ila måneden. Tror det skal duge til overklokking. Skal selv bygge på det kortet. Du kan fint ha ram med høyere mhz enn det som kortet takler.

 

Får se hvordan prisen blir. Blir vel sikkert å legge seg på ca samme pris som asus sitt? Tror jeg dropper msi og gigabyte her, har også hørt at asrock har et bra et, men jeg vil helst handle fra komplett, dustin eller cdon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Herlig, har surfet gjennom mange nettbutikker men glemte selvsagt Dustin!

 

Når det er sagt, hovedgrunnen til at jeg vil oppgradere er at det rett og slett ikke er mulig å kneble et fattigmanns skjermkort inn i kabinettet, det er for lite og varmen blir ikke ledet bort godt nok - Med mindre jeg kutter hull i toppen. Hvordan er egentlig Intel's HD4000 på i5-3570K iforhold til et dedikert ett, f.eks HD5450 som jeg har, yter det sånn +/- det samme? Spiser den mye minne, holder 8 GB?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Da er endelig mine deler på tur. Startet med ATX, gikk til mATX og nå mini-ITX :D Slik blir det seende ut:

 

Silverstone SG08 m 600w bronze

Asus p8z77-i deluxe

i7-2600k

2x4GB Kingston hyperX 1866mhz cl9

Samsung 830 128GB

Gigabyte gtx 670 windforce 3x 2gb

 

Cpu kjøler ble noctua nh-c12p se14, blir ikke å montere medfølgende vifte fordi silverstone 180mm viften kjøler rett ned på kjøleren. Skal visstnok være nok til en solid overklokk også.

Lenke til kommentar

Om det holder kommer som vanlig an på bruken. Jeg blei positivt overrasket over ytelsen til HD 4000.

Nå spørte jeg hvordan den yter iforhold til de dårligste dedikerte skjermkortene da jeg er klar over hvordan disse yter - Og det holder mer enn nok for meg. Er det noen merkbar forskjell? Jeg tenker spesielt på minnefronten, spiser den opp mye minne?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Får blåse litt liv her igjen. Jeg er har alltid vært for at silverstone SG05 er det beste ITX kabinettet til spillbruk. det har nok strøm til å spise allt, her er atter et bevis på det. (ikke mitt oppsett)

 

specs.

 

asus z77

3570k at 4.5ghz, cooled by kuhler 620

450w st45sf-g psu

2x8 corsair vengeance ram

512gb samsung 830 ssd

 

1404071.jpeg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Etter en oppgradering har jeg litt deler til overs, og har lurt litt på å lage en liten sak jeg kan eksperimentere litt med. Problemet er bare at prosessoren jeg sitter med her er sokkel 775, og det er ikke akkurat lett å finne hovedkort med sånt i butikkene lenger. Noen som har noen forslag om hvor jeg kan kikke? Fant litt på eBay, men fraktprisen er jo spinnvill.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å lage en vannkjølt pc i sommer. Hovedkort blir mest sannsynlig asus sitt p8z77-i deluxe. I utgangspunktet er jeg tenkt til å ha plass til tre 3.5in harddisker, og en Intel 335 series 240gb ssd. PSU blir Corsair AX860 (ikke AX860i). Prossessoren blir det beste jeg har råd til etter jeg har sett prislappen på resten :p Håper på en i7. Grafikk blir forhåpoentligvis nvidia gtx 670, også vannkjølt.

Jeg skal lage kabinettet selv. ;)

Endret av sevs
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har bestemt meg for å gå til anskaffelse av mini-ITX når jeg skal ha ny PC.

(Nåværende rigg er 5 år.. :p)

 

Har forsåvidt bestemt meg for å vente på Haswell, men måtte sette opp et oppsett bare for å se prisen og slikt.

Oppsettet kan forsåvidt diskuteres, da andre kan benytte listen min :)

 

Har tenkt å overklokke og lage en liten kraftplugg av denne maskinen.

 

http://prisguide.har...no/liste/139231

 

Korte trekk: Bitfenix Prodigy, i5 3570k, 16GB 2133Mhz RAM, SSD i Raid-0, Corsair H100i, Titan.

 

Thoughts?

Endret av Thombr86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...