HulkHaugen Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Har bestilt nå, men bestilte også Intel 520 120GB SSD og Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz CL9 SO-DIMM. Skal bli gøy å leke med Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hulk: Har du teknkt å bytte ut cpu eller er det bare ram og ssd'en? Hva kan man putte inni en sånn liten sak før det begynner å bli bråkete/overopphetet? Nå er det jo bare en sånn bærbar-cpu i den, kan man benytte skrivebordsversjonene? For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Tror nok det er litt å gå på, men psu er på 90W om jeg ikke husker feil. Forrige generasjon var jo sandy bridge og nvidia ion. Jeg beholder cpu/gpu, de skal nok holde i massevis. Det hadde nok også ram gjort, men hvorfor ikke når jeg først skal putte inn en ssd? Tror jeg tar utav hdd'en, og putter den i laptopen elns, vil ikke ha en snurredisk i stua, og har plenty med nas Lenke til kommentar
sungun Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe... Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager? Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M Endret 1. september 2012 av sungun Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skal du ikke ha skjermkort? ville kanskje vurdert en kjøler, er lenge siden jeg hørte en stock kjøler som holder ok lyd, standard. Går vel greit å få ASUS P8Z77-I uansett hvor du bestiller fra? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skal kjøpe skjermkort etterhvert (stramt budsjett), tar gjerne imot anbefalinger der. Spiller ikke mye, men av og til (civ5, 2070, portal 2, walking dead osv..) Intel HD3000 har taklet dette greit, så jeg trenger ikke det heftigste kortet Kjøler kommer også etterhvert, vil bare prøve stock kjøleren først. Blir nok Noctua C14 Varene er bestillt, kommer mest sannsynlig i morgen Tenkte å lage en bygglogg for de som er interessert.. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 da har jeg puslet sammen dataen og den funker bra. Hva er normalt tempo på vifter i en sugo 05? Mine durer og går på 1100rpm hele tiden. både cpu og kabinettviften. Takker for info. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe... Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager? Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M Nå er det sikkert i butikk ja. Var verre i starten av august. Noen tips på å roe ned vifter, ingen krise, men kunne vært greit å vite. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hvilken "low power" "high preformance" ivy cpu burde jeg kjøpe? denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752596 Eller finnes det noen gode Xeon alternativer? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Da har jeg fått ASRock Vision HT 321B i hus, og er superfornøyd så langt Flere specs Lenke til kommentar
asicman Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Har noen forsøkt seg på et fanless mini-itx basert pc med i3-3217U (har en slik CPU i laptop'en og den gir grei ytelse med lavt strømforbruk og temperatur) Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hvor har du fått lurt bort strømkabel til tv og soundbar samt hdmi til dekoder(?) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Inne i veggen. Veggen er nylig satte opp, så da tok jeg mål av alle bjelkene i veggen og skrev på dem med sprittusj. Tok et godt bilde av det for referanse så jeg ikke borret/skrudde i rør. Etter det bare lagde jeg noen små hull med hullsag, og tredde kabler inne i veggen Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Lurt fikk det ikke til å gå opp uten et hull i veggen. Meget pent. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Har endret meg litt i synet på pc. Har egentlig frem til nå likt at alt skal være stort og ha mye vifter og disker, men nå når jeg hverken gamer eller overklokker så kunne jeg tenkt meg en stillere maskin. Har en liten Sandy maskin med i3 2100t og ZOTAC Z77ITX-A-E. Tenkte å stappe dette inni et Bitfenix Prodigy-kabinett. Det jeg lurer på er hvilket skjermkort jeg skal gå for. Viktigste er at det er stille og ikke så mye dårligere enn mitt nåværende skjermkort 5770. Har sett litt på passive skjermkort, muligens Sapphire Radeon HD7750 Ultimate eller ZOTAC GeForce GT 640 2GB Zone edition. Noen synspunkter? Endret 23. september 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe... Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager? Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M Nå er det sikkert i butikk ja. Var verre i starten av august. Noen tips på å roe ned vifter, ingen krise, men kunne vært greit å vite. SpeedFan er genialt! (Google it) Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Heisann, akkurat sett denne tråden. Har lenge vurdert å nedgratere mitt matx system, rett og slett fordi jeg ikke trenger mer enn en ssd og en hdd, og alt skal være kjølig nok i ett sg08. Men lurer på en ting, er noob med hovedkort osv. Vurderer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749845 dette hovedkortet, fordi jeg vil klokke min i5-2500k litt. Har et gtx 670 windforce. Er det plass til lydkort i mini-itx hovedkort? Skal ha et silverstone sg08 kabinett. Edit: Har asus maximus V gene for tiden, dritbra hovedkort til alt. Men ofrer jeg noe, mtp ytelse elr overklokking, hvis jeg velger mini-itx? Jeg vil ikke få en tregere pc hvis alt er uklokket kontra uklokket matx/atx med samme uklokkede specs? Vet at jeg må ofre et par minnespor, men går greit med 8gb 1866mhz fra kingston Endret 2. november 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Evga har et itx på trappene. Skal visstnok være tilgjengelig ila måneden. Tror det skal duge til overklokking. Skal selv bygge på det kortet. Du kan fint ha ram med høyere mhz enn det som kortet takler. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Hvilken "low power" "high preformance" ivy cpu burde jeg kjøpe? denne? http://www.komplett....aspx?sku=752596 Eller finnes det noen gode Xeon alternativer? Den er den beste om du trenger høy ytelse for skikkelig tunge oppgaver i en lav TDP, og budsjettet ikke er så viktig. Spørsmålet er trenger du 8 tråder? Om ikke går det ann å gå for en 3570K og underklokke + undervolte den, men holde 1-kjerne turbo høy og 2-kjerne ganske høy for god skrivebordsytelse. Det krever litt tukling, men du kan også komme ned i 40-45W TDP og lavere typisk på et lavere budsjett den veien. Jeg vurderer en lignende løsning til jul 2013 med Haswell for å pensjonere en Phenom II x3 720BE som er GHTPC hos foreldrene mine (med HD6670 passivt kjølt GPU og en C300 64GB SSD). Målet er da å kjøre nesten passivt med bare PSU og en kabinettvifte (Noctua FLX?) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756519 Kjøpte denne, er bare helt rå. Den går på 0,88V @3,2ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå