Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hulk:

Har du teknkt å bytte ut cpu eller er det bare ram og ssd'en? Hva kan man putte inni en sånn liten sak før det begynner å bli bråkete/overopphetet? Nå er det jo bare en sånn bærbar-cpu i den, kan man benytte skrivebordsversjonene?

 

For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe...

Lenke til kommentar

Tror nok det er litt å gå på, men psu er på 90W om jeg ikke husker feil. Forrige generasjon var jo sandy bridge og nvidia ion. Jeg beholder cpu/gpu, de skal nok holde i massevis. Det hadde nok også ram gjort, men hvorfor ikke når jeg først skal putte inn en ssd? Tror jeg tar utav hdd'en, og putter den i laptopen elns, vil ikke ha en snurredisk i stua, og har plenty med nas :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe...

 

Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager?

 

 

Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill :)

 

SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M

Endret av sungun
Lenke til kommentar

Skal kjøpe skjermkort etterhvert (stramt budsjett), tar gjerne imot anbefalinger der. Spiller ikke mye, men av og til (civ5, 2070, portal 2, walking dead osv..) Intel HD3000 har taklet dette greit, så jeg trenger ikke det heftigste kortet ;)

 

Kjøler kommer også etterhvert, vil bare prøve stock kjøleren først. Blir nok Noctua C14

 

Varene er bestillt, kommer mest sannsynlig i morgen :)

 

Tenkte å lage en bygglogg for de som er interessert..

Lenke til kommentar

For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe...

 

Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager?

 

 

Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill :)

 

SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M

Nå er det sikkert i butikk ja. Var verre i starten av august.

Noen tips på å roe ned vifter, ingen krise, men kunne vært greit å vite.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har endret meg litt i synet på pc. Har egentlig frem til nå likt at alt skal være stort og ha mye vifter og disker, men nå når jeg hverken gamer eller overklokker så kunne jeg tenkt meg en stillere maskin. Har en liten Sandy maskin med i3 2100t og ZOTAC Z77ITX-A-E. Tenkte å stappe dette inni et Bitfenix Prodigy-kabinett. Det jeg lurer på er hvilket skjermkort jeg skal gå for.

 

Viktigste er at det er stille og ikke så mye dårligere enn mitt nåværende skjermkort 5770. Har sett litt på passive skjermkort, muligens Sapphire Radeon HD7750 Ultimate eller ZOTAC GeForce GT 640 2GB Zone edition. Noen synspunkter?

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For min del venter jeg på p8z77 som tar dustin 2 uker å skaffe...

 

Jeg skal bestille dette på mandag, er det bare bullshit at det sendes ila 1-3 dager?

 

 

Edit: Skal forresten bygge for første gang, åpen for innspill :)

 

SG08, P8Z77-I, 3570K, 830 256GB, Barracuda 1TB, U2412M

Nå er det sikkert i butikk ja. Var verre i starten av august.

Noen tips på å roe ned vifter, ingen krise, men kunne vært greit å vite.

SpeedFan er genialt! (Google it)

Lenke til kommentar

Heisann, akkurat sett denne tråden. Har lenge vurdert å nedgratere mitt matx system, rett og slett fordi jeg ikke trenger mer enn en ssd og en hdd, og alt skal være kjølig nok i ett sg08. Men lurer på en ting, er noob med hovedkort osv. Vurderer http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749845 dette hovedkortet, fordi jeg vil klokke min i5-2500k litt. Har et gtx 670 windforce. Er det plass til lydkort i mini-itx hovedkort?:D Skal ha et silverstone sg08 kabinett.

 

Edit: Har asus maximus V gene for tiden, dritbra hovedkort til alt. Men ofrer jeg noe, mtp ytelse elr overklokking, hvis jeg velger mini-itx? Jeg vil ikke få en tregere pc hvis alt er uklokket kontra uklokket matx/atx med samme uklokkede specs? Vet at jeg må ofre et par minnespor, men går greit med 8gb 1866mhz fra kingston

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Hvilken "low power" "high preformance" ivy cpu burde jeg kjøpe? denne?

http://www.komplett....aspx?sku=752596

Eller finnes det noen gode Xeon alternativer?

Den er den beste om du trenger høy ytelse for skikkelig tunge oppgaver i en lav TDP, og budsjettet ikke er så viktig. Spørsmålet er trenger du 8 tråder?

Om ikke går det ann å gå for en 3570K og underklokke + undervolte den, men holde 1-kjerne turbo høy og 2-kjerne ganske høy for god skrivebordsytelse. Det krever litt tukling, men du kan også komme ned i 40-45W TDP og lavere typisk på et lavere budsjett den veien.

Jeg vurderer en lignende løsning til jul 2013 med Haswell for å pensjonere en Phenom II x3 720BE som er GHTPC hos foreldrene mine (med HD6670 passivt kjølt GPU og en C300 64GB SSD). Målet er da å kjøre nesten passivt med bare PSU og en kabinettvifte (Noctua FLX?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...