Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig bestemt meg for Ivy Bridge oppsett med Intel Core i3 3225 (55W TDP) med Intel HD4000 IGP, men lurer litt nå på om det kanskje heller blir AMD Trinity FM2... hmm...

 

vi får vente på resultat, men jeg holder en knapp på FM2 etter å ha sett hvordan mobile versonen av trinety er. en som drar rundt 50W hadde vært perfekt. har goglet litt i dag og lite å finne om FM2. skulle gjærne sett en tabell over kommende modeller.

 

har forresten kjøpt meg nytt kabinet. passe pent men motivasjonen var at den er godt ventiler og gir mulighet for 1 12cm på cpu. har også en fin stand.

 

6956219424_4a5b735f0e.jpg

 

 

7102288827_2c3e8d7c39.jpg

 

og smart løsning som gjemmer hdd under hovedkortet.

 

7102288505_91caab6545.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter og venter på FM2 jeg og.... E2-1800 kan ogsp være et spennende valg

http://www.cpu-world...%20E2-1800.html

 

det der er vel ikke FM2?? den er også 40nm. tror FM2 er 32nm. tror det er disse som er nederst på siden som er det vi venter på. men er jo lite info angående denne sokkelen.

 

det jeg fant ut er at dette er laveste tdp med best mulig gpu. 65W går greit å kjøle, det er uansett max tdp. og det er vel sjelden at allt belastes max samtidlig. så kanskje rundt 40W i normal belastning?

 

http://www.cpu-world.com/CPUs/Bulldozer/AMD-A10-Series%20A10-5700.html

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Første mini ITX maskin er montert og testet et par uker.

Kabinettet ble dette: APLUS Case CS-160 Black Mini-ITX Sort,

Hovedkort: ASUS P8H77-I

CPU: Intel Celeron G530

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

 

Kabinettet er i stål, det er skrudd sammen, noe vi liker godt, lett å demontere for mod etc.

Det følger med separat strømforsyning 12Volt, 6,25 amp, og det finnes et lite kort inne i kabinette for strøm til hovedkort etc. En 40mm kabinettvifte snurrer 3000 rpm, den er knapt hørbar, men blåser så lite at det er tvil om den egentlig har noen nytte.

Kabinettet med power koster kun kr 399,-.

Vi likte det (og prisen) så godt at vi kjøpte et til noen uker etter for neste prosjekt.

 

CPU'en var egentlig ment midlertidig i vent på Ivy, Core i3, men Celeron gjør jobben som filserver, i hvertfall til så lenge, men litt høyt strømforbruk gjør nok at vi vil vurdere å bytte den ut når Ivy er klar.

 

Vi benytter std. Intel CPU-kjøler; Vifta spinner stort sett omkring 1050RPM og gir lite lyd men kjøler bra nok: Iflg. ASUS HK sensorer holder CPU 41 og HK 44 grader ved romtemp på 25 grader, målt ved 20-30% CPU belastning (Viser TV 1080i) Kjøleren er montert med den kjølepastaen som er påsmurt fra Intel.

For å få plass til Kjølevifta måtte vi kutte litt av hjørnet på festeplata for DVD, men DVD skal vi ikke montere, benytter en ekstern.

Hovedkortet er, som alltid fra ASUS, bare helt perfekt, alle tilkoblinger man trenger har de fått plass til på dette lille kortet.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

Sweet HTPC kabinett med høy WAF det der.

I følge specs 2x 60mm vifter på kortsidene (top/bunn som vist på bildet), slimline 5,25" optisk og 1x 2,5" internt. 60W ekstern PSU. 220 x 220 x 70 mm. Akkurat passe for HTPC.

Vi har en Zotac Z-box med E-350, 8GB RAM (2x2GB 1333 CL9 SO-DIMM) og Force GT 60GB, men uten optisk drev (har en USB DVD brenner i en skuff om det trengs). 190 x 190 x 45 mm, men den er av plast og har en grønn lysende ring... Heldigvis er den liten nok til å bli gjemt vekk under TVen bak en veldig liten tv benk. Sånne små maskiner er overraskende spreke når man putter en SSD i dem. Kan få laptopper med i3 eller i5 prosessorer med HDD til å virke sløve og trege til vanlig generell bruk.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor lav jeg trenger. tenkte bare at jeg skulle gå for lav da jeg ikke helt vet hvilken kjøler jeg skal bruke.

 

de der er vel standar høy?

Jeg klarte ikke å google frem lavere enn det. DDR2 ram hadde engang lavere, men tror disse er det laveste du kommer for ddr3. Jeg har 4 stk av de under en Noctua DH14 og det går akkurat greit.

Lenke til kommentar

venter berre på hdd til mini-itx gaming pc min no :p no er det berre å få orden på kablane og sette i hdd

 

specs:

  • gainward geforce gtx 670
  • intel 3570k
  • asus p8z77-i deluxe
  • h80 cpu kjøler
  • corsair vengeance 1600mhz 8gb (lp)
  • silverstone sugo sg08
  • western digital caviar black 1tb
  • corsair ssd force series gt 120gb

post-157005-0-20919300-1339799763_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har nettopp bygget en HTPC i et Fractal Array R2-kabinett med hovedkort Asus E45M1-i og 8 gb ram.

 

Problemet er at PCen ikke klarer å kjøre full HD-filmer på en Sony 40". Da hakker bildet litt..

 

Jeg lurer på om noen her vet forskjellen på følgende skjermkort? Vil antall ram på skjermkortet ha mye å si? Og hvilket jeg bør kjøpe mtp å spille av bluray-filmer på en 40" LCD-skjerm?

 

ZOTAC GeForce GT 520 1GB PhysX CUDA - kr 349 komplett.no

ZOTAC GeForce GT 430 4GB PhysX CUDA - kr 529 komplett.no

 

Grunnen til valg av akkurat et av disse er at kabinettet setter en grense på 14,5 cm i skjermkort-størrelse.

 

Tusen takk for alle svar!

Endret av mortenlarsen2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...