Mr. A Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Nja, har hørt om en del feil med Intel sine SSD'er for tiden, ville nok heller gått for en Crucial M4. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Tja, har hørt det samme om M4 også. Har selv både Crucial og Intel SSD selv og er godt fornøyd med dem.. Skal selv ha ny SSD snart og da er kun intel og crucial aktuelt for meg. Endret 22. juli 2011 av Teac Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Det har ikke jeg fått med meg enda, men da er det kanskje bare å gå etter det beste tilbudet. Man lagrer jo for det meste programmer som er lett å erstatte på SSD'er, og man får jo ny om den feiler. Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Takker for svar! Ville nok byttet til Intel core i3 Jeg vurderte denne i første omgang, men har kommet fram til at det er overkill for en htpc som kun skal spille av HDvideo i XBMC. ønsker jo selvfølgelig ikke å ende opp med en pc som ikke når opp til de kravene jeg har, så jeg er veldig åpen for å endre bestillingslisten min:) Hvilke grunner er det til at du ville valgt i3 kontra den jeg har valgt? Er enig med han Mr. over. Ville sjekket opp det skjermkortet. Tror nemlig ikke det er noe særlig bedre enn det intergrerte skjemkortet i prosessoren (HD2000). Blir såklart litt dyrere, men ville også valgt Intel SSD, 80 gb f.eks. 69,- ekstra for dobbelt med ram er heller ikke så dumt, med tanke på de du valgte er ikke på lager. Hva mener du med integrert skjermkort i prosessoren? Skal prøve å holde den totale prisen så lav som mulig, uten at det går på bekostning av brukeropplevelsen. Egentlig hadde det vel vert nok med 30gb hd for windows og betraktelig mindre hvis jeg skal kjøre xbmc live(ssden skal KUN brukes til systemdisk). Siden ram er så billig i disse dager så skal jeg være enig i at 69 kr for dobbelt med ram er en god deal. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 i3 prosessoren har et innebygget skjermkort, så du sparer faktisk penger på å gå for en i3 løsning. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Ja, og sånn som jeg leste kjapt, så var skjermkortet "i prosessoren" vell så bra som det skjermkortet. Sjekk ut denne lista. Her får du bedre SSD og mer lagring, bedre og mer ram, bedre prosessor og "skjermkort". Er støy en viktig faktor kan i3 2100 byttes ut med i3 2100t Endret 23. juli 2011 av Teac Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Ja, og sånn som jeg leste kjapt, så var skjermkortet "i prosessoren" vell så bra som det skjermkortet. Sjekk ut denne lista. Her får du bedre SSD og mer lagring, bedre og mer ram, bedre prosessor og "skjermkort". Er støy en viktig faktor kan i3 2100 byttes ut med i3 2100t Sjekket ut dette med å ikke bruke et dedikert grafikkort og kom fram til dette: i3-2100's built-in video which can play FUll 1080P blurays!It even bitstreams Hd-Audio and i believe it plays 3D movies too! As much as i wanted to go the i3 video route, i cant,,, i3 video has issues with 23.967fps content... it'll always output it to 24fps... which causes stutter on movies which have 23.967fps... it doesnt play nice with XBMC either,,, its been talked alot in another thread, reports say that there's a macro-blocking issue.... however, some have managed to bring that issue to a low but, i dont believe its currently %100 fixable,,, Tror nok derfor jeg bestiller Gainward GeForce GT 520-Kortet som jeg tenkte. Uansett greit å sjekke det opp. Da er jeg igjen usikker på valg av prosessor, men Intel® Core™ i3-2100T frister jo litt... Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ble stille i denne tråden nå. Jeg har akkurat bestilt de siste delene jeg trenger til overhalingen av min lille "PC-park". Borte er HTPC'en med hard-disker hvor jeg samlet all data. Inn kom en NAS, og nå er resten av delene jeg mangler for to komplette Mini-ITX bygg bestilt. Når delene kommer skal det se slik ut. HTPC: Kabinett: Lian-Li PC-Q09FB Hovekort: Zotac H55ITX-C-E Prosessor: Intel Core i3-530 Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 1333MHz SSD: OCZ Agility 60 GB Strømforsyning: Medfølgende ATX FLEX 150W Prosessorkjøler: Scythe Big Shuriken Optisk enhet: Samsung SN-T083C Kabinettvifte: Noctua NF-R8 Kontor-PC: Kabinett: Silverstone SST-SG05 Hovekort: Zotac Z68ITX-A-E Prosessor: Intel Core i5-2500K Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 2133MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB Strømforsyning: Silverstone SFX 450W Prosessorkjøler: Scythe Big Shuriken Optisk enhet: Kabinettvifte: Noiseblocker BlackSilent PRO PL1 Lagring: NAS: Synology DS1511+ Hard-disker: Seagate Barracuda XT 3 TB (5 stk i RAID 5) Det i grønt er det jeg venter på. Synspunkter? Tips? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) HTPC: Kabinett: Lian-Li PC-Q09FB Hovekort: Zotac H55ITX-C-E Prosessor: Intel Core i3-530 Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 1333MHz SSD: OCZ Agility 60 GB Strømforsyning: Medfølgende ATX FLEX 150W Prosessorkjøler: Scythe Big Shuriken Optisk enhet: Samsung SN-T083C Kabinettvifte: Noctua NF-R8 Kontor-PC: Kabinett: Silverstone SST-SG05 Hovekort: Zotac Z68ITX-A-E Prosessor: Intel Core i5-2500K Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 2133MHz <--- ikke vits å betale ekatra mhzs, du merker ikke forskjell.. SSD: Corsair Force GT 120 GB <--- Ville gått for enten Intel eller Crucial. Strømforsyning: Silverstone SFX 450W Prosessorkjøler: Scythe Big Shuriken Optisk enhet: Kabinettvifte: Noiseblocker BlackSilent PRO PL1 Lagring: NAS: Synology DS1511+ <--- (har ds710+ selv) Hard-disker: Seagate Barracuda XT 3 TB (5 stk i RAID 5) Ellers så ser det veldig bra ut. Endret 2. august 2011 av Teac Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Brukte lang tid på å bestemme meg for SSD. Virket som uansett hvor jeg kikket så var det snakk om firmwareproblemer. Til og med Intel virket det som var rammet. Vurderte sterkt Crucial, men siden jeg kjøpte komponentene hos Dustin og Techbay, og ingen av de har Crucial gikk jeg for Corsair siden jeg har god erfaring med deres RMA hvis det skulle dukke opp problemer. Kunne kanskje spart noen hundrelapper på minne hvis jeg uansett ikke merker forskjell, men er ikke så farlig. De grå Genesismodulene var kule da Endret 2. august 2011 av jenskristian Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Test av 8 itx hovedkort med 1155 sokkel hos Xbit labs Link til artikkel 2 Lenke til kommentar
Inzane Cat Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Skal bygge min første HTPC. Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Oppsettet ser greit ut, men vet at Teac ikke var så fornøyd med det hovedkortet Zotac H67ITX-C-E, Intel Core i3 2100T og Kingston ValueRAM DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2x2GB kan kanskje være et alternativ? Lenke til kommentar
Inzane Cat Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Det er absolutt et godt alternativ. Selv om det blr noen hundrelapper dyrere. Men hva er viktigst, kraftig CPU eller GPU? Har lest at Asus E35M1-I Deluxe spiller av det meste med DirectX Video Acceleration aktivert i XBMC. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Med DXVA spiser XBMC det meste på det meste av hw. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg ville ikke valgt det kortet om igjen. Såklart avhenger det hva en skal bruke maskinen til, men jeg synes ikke amd fusion var godt nok. GPUen var fin, cpu var for slapp. Merket det spesielt på 1080p filmer der det var tunge dts filer. Personlig synes jeg ikke amd fusion er særlig fremtidsrettet. Det tar ca 80 % av alt hd nå, men om et halvt år, et år frem i tid osv? 1 Lenke til kommentar
Inzane Cat Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ble til at jeg bestilte et oppsett med Intel Core i3 2100T. Clicky. Får heller kjøpe et skjermkort senere hvis jeg får problemer med tunge videofiler. Bra du deler dine erfaringer Teac. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 2133MHz <--- ikke vits å betale ekatra mhzs, du merker ikke forskjell.. Siden Dustin home aldri ser ut til å få inn denne varen på lager har jeg bedt dem endre ordren til KINGSTON DDR3 HYPERX PLUG N PLAY 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) i stedet. Synspunkter? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 2133MHz <--- ikke vits å betale ekatra mhzs, du merker ikke forskjell.. Siden Dustin home aldri ser ut til å få inn denne varen på lager har jeg bedt dem endre ordren til KINGSTON DDR3 HYPERX PLUG N PLAY 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) i stedet. Synspunkter? Vurdér disse i stedenfor. Billigere. Kjører på samme spenning (1,5v). Er enda lavere (26,25mm vs 30mm for Kingston). Samme hastighet og timings. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Minne: Kingston 4GB DDR3 HyperX 2133MHz <--- ikke vits å betale ekatra mhzs, du merker ikke forskjell.. Siden Dustin home aldri ser ut til å få inn denne varen på lager har jeg bedt dem endre ordren til KINGSTON DDR3 HYPERX PLUG N PLAY 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) i stedet. Synspunkter? Greie de. Anbefaler disse. Mye ram for pengene. Har 6 stk av 2gb utgaven og de har fungert utmerket. Eventuelt disse. Endret 11. august 2011 av Teac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå