Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Zotac Z68 har nå dukket opp på Amentio. Ikke på lager enda, men prisen hos dem er kommet.

 

ZOTAC Z68ITX-A-E, DDR3, 1155 WiFi-N, Mini-ITX (1319 kr)

ZOTAC Z68ITX-B-E, DDR3, 1155 GT430, WiFi-N, Mini-ITX (1778 kr)

 

Nå ligger kortene også på Komplett sine nettsider.

 

ZOTAC Z68ITX-A-E, Socket-1155

1299 kr - Lagerstatus: Ikke på lager. 19 stk. 8.jul.2011 (Ubekreftet dato)

 

ZOTAC Z68ITX-B-E, Socket-1155

1749 kr - Lagerstatus: Ikke på lager. 20 stk. 8.jul.2011 (Ubekreftet dato)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg være ærlig så bruker jeg den maskinen svært lite. Kabinettet derimot er gøy. Det fungerer ikke til passive systemer. Slik at du må ha en vifte for å trekke ut lufta. Støynivået er ganske så lavt. Når jeg har lyden av tven og høyttalere osv, så er det tvenes susing jeg hører fra sweetspot. Om jeg hadde bygd i det kabinettet igjen? tja, ville kanskje valgt Impactics K.I.S.S.S. C3LH-B og kjølesett som passer til mitt hovedkort. Det er en smule dyrere, men til gjengjeld får du et 100% lydløst oppsett, i tillegg har du en pc som ser ut som et vanlig hifi sak.

 

 

Jeg bestilte det på amazon fra Cyncronix. Han har bra fraktpris, merker varen med lav verdi og shipper veldig kjapt. Har handlet av han to ganger. Kan trygt anbefales.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ja, du sier noe. Den K.I.S.S.S.-en ser lekker ut og det virker som det kan gi et godt fungerende system totalt sett. Var innom testen på PC-World tidligere, og det ser jo ikke galt ut akkurat. Ser at de bruker både Zotac H67 og i3 2100T (samme som ditt oppsett, ikke sant?).

 

Tusen takk for tips om selgeren. Kjenner at her er det ikke riktig tiden for å ta beslutningen ennå. Konfigurasjonen kabinett-kjøler-psu-mobo-cpu-ram kommer på ca 4250. Og det er hvis jeg klarer å få fornuftig funksjonalitet ut av Linux/Ubuntu + xbmc... Hmmm... Må jo ses opp imot bruksverdien.

 

Er samtidig nokså mini-itx-inspirert om dagen... Ikke lett dette her :dontgetit:

 

 

kabinett_54941d.jpg

Endret av Mr. Walker
Lenke til kommentar

Hehe, det kjekkeste er jo alt googlinga i forkant og så selve byggingen. Jeg har i3 2100t og Zotac h67 kombo. Veldig bra deler, og er godt fornøyd. Plenty med krefter. Litt av mitt problem er at hovedpcen min er allerede koblet til tven gjennom en lang hdmi kabel gjennom veggen. Så da blir det egentlig til at jeg bruker den maskinen når den står på.

Lenke til kommentar

Kjører også zotac h67 med i3 2100t, og til det meste fungerer dette veldig bra, men sliter med selvrippede bluray filmer i mkv format.

Problemet er at det er veldig "choppy and blocky" med masse artifakter og heng.

Begynte med 16gb filer, men tok en runde i handbrake ned til 8gb, men fortsatt samme resultat.

Rippa dvd filmer på rundt 4gb går veldig bra.

 

Bruker VLC.

Noen forslag til innstillinger/annet som jeg kan bruke for å få dette til å gå smooth?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er på nippet til å trykke på bestill-knappen på disse varene.

 

Lurte på om noen har hørt noen greie ord om Ace Polly kabinettet. Synes at det var billig og greit.

ASUS E35M1-I DELUXE: Teac var ikke helt fornøyd med dette hovedkortet.

Logitech diNovo Mini: Denne er genial, men har sine mangler. Æ og Ø er byttet om (trykker du på Æ kommer Ø opp). Kan fikses med SharpKeys. I tillegg er den litt ustabil. Må av og til ta ut/inn batteriet o.l. Det finnes derimot ikke noe godt alternativ på markedet så vidt jeg vet. Jeg gir den terningkast 4, da den som fjernkontroll til en HTPC som oftest er genial.

 

PS: Det heter HTPC :whistle:

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...