jenskristian Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Zotac Z68 har nå dukket opp på Amentio. Ikke på lager enda, men prisen hos dem er kommet. ZOTAC Z68ITX-A-E, DDR3, 1155 WiFi-N, Mini-ITX (1319 kr) ZOTAC Z68ITX-B-E, DDR3, 1155 GT430, WiFi-N, Mini-ITX (1778 kr) Og jeg har bestilt meg et Zotac H55 til min kommende HTPC. Endret 19. juni 2011 av Sveen Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Amentio er raskt ute med å legge inn varene på siden, men de er sjeldent like raske med å få varen på lager. I tillegg er det vell risikosport å sette inn penger der. De to prisene synes jeg var vell høye. Det er ingenting som tilsier at de er 500,-+ bedre enn det vi allerede har. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Jeg har ikke planer om å bestille fra dem, men godt mulig jeg kommer til å kjøpe et av den rimeligste modellen til kontor pc'en når det kommer på lager. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Slenger meg på her... Sitter og vurderer diverse løsninger når det gjelder bruken (backup, nedlastning, streaming av filmer/bilder både HD og vanlig både i det lokale nettet og fjernt (forskjellige brukere med passord som kan logge seg inn å laste ned/streame ol) inkl meg selv når jeg er på ferie/reise feks. Primært ønsker jeg en liten boks denne gang. Videre bør HK har tilgangb til 6 Sata porter. Bruker 4 idag. Integret skjermkort og hovedkort bør vel klare mine oppgaver....? Gjerne og 4 slots for RAM (da jeg har 4*1 liggende som jeg ønsker å bruke, fremfor å kjøpe enda flere). PC2 6400 Har liggende en prosessor til LGA775 socket, men sliter med å finne slike HK. Prisen hadde jeg sett for meg til underkant av 2.000,-. tar imot tilbakemeldinger/anbefalinger.... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Tror det blir vanskelig om du skal ha mini-itx. De fleste kort støtter bare 2 brikker ram, og ingen såvidt jeg vet støtter LGA775socketen. Tviler på at du får et komplett system for 2000. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Intel DQ45EK er det nærmeste jeg kommer. * LGA775 * 4 SATA-porter * Plass til 2 RAM-brikker (DDR2 800/667 MHz). Tror ikke det finnes 4 plasser på noe ITX-kort). Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det går akkurat ikke med mini itx i en ps2. Kan hende det går med litt kutting i plastikk, men har ikke dremel her nå. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Det går akkurat ikke med mini itx i en ps2. Kan hende det går med litt kutting i plastikk, men har ikke dremel her nå. http://www.mini-itx.com/projects/playstation2pc/ Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Tror det blir vanskelig om du skal ha mini-itx. De fleste kort støtter bare 2 brikker ram, og ingen såvidt jeg vet støtter LGA775socketen. Tviler på at du får et komplett system for 2000. Mulig oppsett: http kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626350 Ram: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451111 HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622561 under 2000,- :-). PSU har jeg liggende - regner med jeg kan bruke fra denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338137 Spørsmålet igjen blir om denne "serveren" vil kunne gå knirke/smertefritt? Ingen hakking og andre ting når det gjelder streaming osv..... Endret 21. juni 2011 av pierce007 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Du kan ikke linke til handlekurven direkte. Da får jeg opp min handlekurv. Du må opprette en handlekurv du kan dele. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det går akkurat ikke med mini itx i en ps2. Kan hende det går med litt kutting i plastikk, men har ikke dremel her nå. http://www.mini-itx.com/projects/playstation2pc/ Ja har sett det prosjektet. Kan hende jeg må kjøpe en pico psu. Men det ser ut til å være veldig få muligheter for å plassere kortet der, uten problemer. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Om du finner et hovedkort med innebygget strømforskyning sparer du en del plass. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 En pico psu tar ikke så veldig stor plass vel? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Nei, den er veldig liten. Den stikker et par-tre cm opp fra 24pin kontakten. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Er det bare en 24pins kontakt på de? jeg må jo ha en 4pin i tilleg jeg, og en sata/molex til hdd. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Kommer ann på hvilket mobo du velger. Sandy Bridge og 1156 krever 4 pin i tillegg. Tror enkelte atom kort ikke trenger det. 4 pin følger med på 150watt picoer og oppover. Ellers så kan du gjøre om en Molex til 4pin ganske enkelt. Endret 21. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 blir nok ingen sandy maskin. blir nok en atom. har en med atom nå som krever 4pin. Men jeg får da se hva det blir til Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Test: Zotac H67ITX-C-E Bedre sent, enn aldri Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Amentio er raskt ute med å legge inn varene på siden, men de er sjeldent like raske med å få varen på lager. I tillegg er det vell risikosport å sette inn penger der. De to prisene synes jeg var vell høye. Det er ingenting som tilsier at de er 500,-+ bedre enn det vi allerede har. Selv om det nå er snakk om "nye" Amentio, vil jeg aldri mer bruke den nettbutikken. I hvert fall ikke før de holder det de har offentlig gått ut og lovet, nemlig å gjøre opp med de kundene som hadde noe utestående hos "gamle" Amentio. Det har de ikke gjort med meg. Jeg sendte flere mailer (etter hvert med info de selv burde sitte på), men fikk bare goddagmannøkseskaft i retur. Jeg er litt usikker på om det er inkompetanse eller kriminell tankegang som har skylda. På toppen av det hele har "nye" Amentio ansatt en av de tidligere (og upålitelige) ansvarlige i det gamle selskapet, da som daglig leder. Kan godt være de klarer å gjøre den jobben de ikke klarte før, men jeg stoler rett og slett ikke på dem lenger ... Lenke til kommentar
BAT Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Da har det kommet en skikkelig lav kjøler som passer perfekt til trange ITX bygg. Scythe Kozuti er en lavprofil kjøler med vifta montert under kjøleren for å senke høyden maksimalt (40 mm) Link til artikkelen Edit: Her er forresten produktsiden til Scythe Kozuti Og manualen Og da har Silentpcreview testet denne. Link til testen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå