Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker igrunn kun Spotify til å høre musikk. Har prøvd endel forskjellige måter å få til en brukervennlig spotifyløsning på anlegget, men har ikke klart det foreløpig. Vil derfor skaffe meg Sonos, da jeg vet at dette vil fungere tilfredsstillende... :)

Ett billigere alternativ er Logitech sin Squeezebox. Med full Spotify-integrasjon.

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Sikkert ingen, men Z68 gir flere muligheter og er alltid morro å ha noe å leke med :whistle:

Vurderte å kjøpe en i5-2500k hvis jeg gikk for et Z68 HK, slik at jeg kan lære meg litt mer om ovreklokking. Raskere minne hadde det (selvfølgelig) også blitt da.

 

Hvis noen har lyst er det bare å gi meg en liste over hva som skiller dem (bortsett fra det åpenbare) er det bare å kjøre på :)

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Varme bør ikke bli noe problem. Har planer om å sette kortet inn i en maskin jeg allerede har.

 

Kabinett: Silverstone SG05

Hovedkort: Gigabyte GA-H55N-USB3

Prosessor: Intel i3-530

RAM: 2x2GB Kingston 1333MHz

Vifte: Noiseblocker BlackSilentPRO PL-1

Kjøler: Corsair H50 (har planer om å bytte den ut med en Scythe Big Shuriken)

Strømforsyning: Silverstone SFX 450W (ST45SF)

 

Edit: Ser at Zotac Z68 har en 8-pin CPU-connector. Hva er forskjellen (i praksis) på en 4-pin og en 8-pin? Min PSU har 2 stk 4-pin CPU-connector (1 x 8 / 4-Pin EPS / ATX 12V connector) så skl uansett ikke være noe problem, men ble bare litt nysgjerrig.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg skal etterhvert bytte ut min HTPC. Den jeg har nå har et micro ATX hovedkort, men jeg vil erstatte den med en mini-itx maskin. Jeg er litt i tvil om hvilken type hovedkort jeg skal gå for. Valget står mellom følgende.

 

  • ASUS E35M1-I Deluxe
  • Zotac FUSION350-A-E
  • Vente på arvtakeren til Fusion som jeg har lest kommer i sommer.
  • ZOTAC H55-ITX-C-E WIFI S-1156 MINI-ITX
  • ZOTAC H67-ITX-C-E B3 WIFI S-1155 MINI-ITX
  • ZOTAC 880G AMD DDR3 WIFI MINI-ITX

 

Eneste grunnen til at jeg tviler på H67 med en gang er FPS problemene jeg leser om på Sandy Bridge. H67 er forhåndsinnstilt på 24fps, mens filmer er i 23.9xx fps.

 

Fordelen med å velge H55 er at jeg da kan bruke en CPU jeg allerede har liggende.

 

Maskinen vil brukes til streaming fra NAS + enkel bruk (websurfing osv)

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Jeg ville gått bort fra fusion. Jeg hadde selv det asuskortet et par ukers tid, men returnerte det. Kortet fungerte i 90% av tiden. Jeg synes prosessoren ble for treg. Den slet med tunge hdfilmer med dts lyd. I tillegg nyttet det ikke med passiv kjøling i et trangt kabinett. Da var jeg fort oppe i 80 grader+

 

H55 og H67 er fine brikkesett. Hvilken cpu har du fra før?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Stemmer det. Husker jeg leste at fusionkortet fra Asus ikke svarte til forventningene.

Har en i3-530 som jeg kmmer til å bruke hvis jeg får for H55. Velger jeg H67 vil jeg nok få for en av de rimeligste prosessorene, kanskje 2100T. Den burde holde sant? Kommer til å sette inn en Scythe Big Shuriken.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min i2 2100t. Men jeg ser ikke vits i å bytte fra h55 til h67 dersom du allerede har cpu. Dersom det ikke er noen inputs du er avhengig av.

 

Edit.

 

På en annen side så er det lite å velge mellom i 1156 nå, ettersom den er utgående. Du har fortsatt ZOTAC H55-ITX. Veldig bra kort til prisen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Etter å ta tenkt litt selv kommer jeg nok til å gå for Zotac sitt H55 til HTPC'en. Har ingen spesielle behov som skulle tilsi at jeg bør kjøpe en ny prosessor for å kunne kjøre med H67. Får bare håpe det fremdeles er i salg når jeg skal bytte ut HTPC'en jeg har nå :) Kommer nok til å skje i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...