BAT Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Da har Zotac lansert to itx utgaver av Z68. Link til artikkel Lenke til kommentar
Teac Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 TEST: Helt stille stue-pc Det kabinettet fristet litt. Hvertfall når dem putter inn samme kort som meg Lenke til kommentar
BAT Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Spennende kabinett. Ser ut som det er blitt litt flere produsenter de siste 3-4 årene som leverer vifteløse design, noe som er veldig bra til htpc bygg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Elsker slike kabinett med passiv kjøleløsning. Bare synd at de ofte er veldig dyre. Du må gjerne kjøpe dem med hw da kjøleblokkene må tilpasses hovedkortet, og da mister man litt frihet til å velge akkurat det man vil ha. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 I klassen for spennende kabinetter så har Lian Li laget TU-200 som må være perfekt for en liten men kraftig spillerigg på neste LAN. Link til artikkel Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Tøft lite kabinett det der, men ser ut som det er dårlig med lufting om du har et litt kraftigere skjermkort. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei, da har jeg satt sammen PCen, veldig fornøyd så langt, alt fungerer og med unntak av HDDene opplever jeg lite/ingen lyd i Fractal Array R2. En tanke slo meg i ettertid (jeg kan jo ikke dette), skal det påføres kjølepasta? (Stock kjøler på i5 2300K) Jeg skal komme med ordentlige målinger senere, skal flytte om en måned og PCen er på østlandet mens jeg er i Trondheim for øyeblikket. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Stock kjølerene har pasta ferdig påført når de leveres. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Om du har montert stock kjøleren, så tror jeg nok du ikke trenger noe mere kjølepasta. Stock kjølerene kommer gjerne ferdig med påført kjølepasta. Om du skulle finne på å ta av kjøleren og så sette den på igjen, eller sette på en anen, rens for gammel kjølepasta og påfør ny! kjølepasta er et must. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 noen av dere som vet om mITX-baserte HK som har mulighet til å sette 6 disker opp i RAID? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Er du på utkikk etter amd eller intel? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 på alle maskinene jeg har bygget har jeg gått etter Intel men på denne er det ikke så nøye. Jeg regner med å kjøpe kabinettet Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS, slenge i seks HDD og installere FreeNAS 8. kabinettet skal stå et eller annet sted i stuen så det hadde vært en fordel med lydløst design. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) noen av dere som vet om mITX-baserte HK som har mulighet til å sette 6 disker opp i RAID? Utfordringen er jo å finne et hovedkort med nok SATA-slots. Fant to på dustinhome med 6 SATA-slots. Forslag: - Kabinett: Fractal Array R2 (6 3.5 slots, 1 2,5 slot) - Hovedkort: ZOTAC H67-ITX-C-E B3 WIFI S-1155 MINI-ITX edit: kombinert med en i3-2100 burde den ikke generere FOR mye varme eller lyd Endret 1. juni 2011 av Geirern Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Asus P8H67-I B3 Zotac H67ITX-A-E Zotac H67ITX-C-E Har alle 6 SATA porter. Kombinert med en 2100T så bruker oppsettet lite strøm og avgir lite varme. Mortis har gjort akkurat det som du ønsker å lage. Du kan se bildene av oppsettet hans her og her er komponentene han brukte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 takk for gode tips. oppsettet til Mortis ser ikke så dumt ut. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Endelig kommer det noe godt i fra Noctua til alle som er glad i små bygg. De lanserer nå en kjøler rettet mot ITX bygg. Den bygger 66mm med en vifte og 91 med 2. Link til artikkel Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 De er like brede som 14" viftene, dvs 140mm, akkurat som Noctua NT-CT14. Vil disse passe i et mini ITX-kabinett? Vil de stikke utenfor kanten på et mini ITX-hovedkort? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Vifta du ser på toppen av kjøleren er en 120mm vifte og den dekker hele arealet av kjøleren. Den er nok litt for stor for de aller trangeste byggene men det er nok mange itx som denne passer fint i. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) 66mm i høyden er vell heller ikke særlig lavt. Synes heller Noctua skal fokusere på å lage mindre vifter. < 80mm vifter og < 25mm i høyde. Det appellerer til itx bygg Endret 2. juni 2011 av Teac Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Er i samme klasse som Scythe Shuriken (64mm) og Big Shuriken (58mm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå