Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, synes det var noe muffens ja uten strømtilkobling ... men i og med at jeg ikke fant noen koblingspunkt for denne, verken på kortet eller kabinettet, gjettet jeg vilt på at den fikk det gjennom sata-kabelen. My bad ...

 

Så da er jo spørsmålet mitt enkelt og greit. Hvor er koblingspunktet? Det er jo ikke nok lengde på kabelen, eller passasje til å koble den på chip-siden av kortet. Og vi snakker jo her om en relativt stor kobling som bør være synlig selv for "svaksynte" meg ...

Lenke til kommentar

Scythe Kozuti ser veldig bra ut, men er usikker på om den passer med Zotac H67, fordi prosessorsokkelen er plassert så langt nede. Jeg er avhengig av å ha PCI-Express porten åpen.

Jeg kjenner ikke igjen plassering av kontaktene til antenne på hovedkortet, de er plassert ett helt annet sted.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Har du ikke en molex kontakt på strømforsyningen? Den hvite heter molex.Er strømmen til blueray splilleren.

Fant ikke noen bilder på bildesøk, så her har du en link til kabinettet mitt;

 

http://www.aceofsweden.com/ace/case/mini-itx/proton-bk.html

 

Den eneste strømforsyningen jeg kunne finne på kabinettet, var den kabelen som kobles på chipsiden av hovedkortet (se bildet av kabinettet innvendig).

 

Jeg har jobbet natt, og ikke sovet særlig i dag, så folks, dere får ha meg unnskyldt ... skal på jobb igjen i natt :hrm:

Lenke til kommentar

På bildet av det åpne kabinettet så er det en kabel med hvit kontakt til høyre. Er ikke det en Molex?

 

Ser ut som kabelen fra den eksterne delen av strømforskyningen. Ser ut som eneste måten du får koblet opp blu-ray drevet ditt på er å modde på en ekstra plugg.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

På bildet av det åpne kabinettet så er det en kabel med hvit kontakt til høyre. Er ikke det en Molex?

Jeg vet ikke hva den kabelen heter (finner ikke noe mer info om denne enn det som er å lese på denne nettsiden).

 

Hva jeg derimot vet, er at de to hvite koblingene ikke passer sammen fysisk, men at den i kabinettet kan (i hvertfall fysisk) kobles på chipsiden av hovedkortet;

 

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H61I/

 

Jeg fant i hvert fall ingen andre koblingspunkter for dette, og kablingen var akkurat passe lang til å koble til det punktet jeg fant ...

 

Det som ergrer meg, er at uansett om man leser manualen fra perm til perm, eller googler, så finner jeg ikke denne informasjonen :mad:

Lenke til kommentar

På bildet av det åpne kabinettet så er det en kabel med hvit kontakt til høyre. Er ikke det en Molex?

 

Ser ut som kabelen fra den eksterne delen av strømforskyningen. Ser ut som eneste måten du får koblet opp blu-ray drevet ditt på er å modde på en ekstra plugg.

Snakker man her om lodding og slike ting ...? I så fall melder jeg pass og får noen andre til å gjøre det. Men synes det er merkelig at et mini-itx-kabinett ikke er 100% kompatibelt med et tilsvarende hovedkort :hmm:

Lenke til kommentar

Snakker man her om lodding og slike ting ...? I så fall melder jeg pass og får noen andre til å gjøre det. Men synes det er merkelig at et mini-itx-kabinett ikke er 100% kompatibelt med et tilsvarende hovedkort :hmm:

 

Mest sansynelig lodding ja. Enig, veldig rart at de ikke har slike plugger. Om du har flere av den kabelen du brukt for å koble opp harddisken til strøm så finnes det overganger.

Lenke til kommentar

Snakker man her om lodding og slike ting ...? I så fall melder jeg pass og får noen andre til å gjøre det. Men synes det er merkelig at et mini-itx-kabinett ikke er 100% kompatibelt med et tilsvarende hovedkort :hmm:

 

Mest sansynelig lodding ja. Enig, veldig rart at de ikke har slike plugger. Om du har flere av den kabelen du brukt for å koble opp harddisken til strøm så finnes det overganger.

Kabelen som kobler ssd'en til strømforsyningen på hovedkortet, er jo integrert i hovedkablingen på kortet, så nei, en slik kabel har jeg ikke.

 

Her sitter jeg altså med et hovedkort hvor strømforsyningen fra kabinettet kobles på chip-siden, samtidig som samme hovedkortet har en strømforsyningskabel ut av blu-rayen, men uten eget koblingspunkt ...

 

Har jeg lov til å være forvirret nå ... :blink:

 

Hva slags løsning må eller kan jeg gå for her ...?

Lenke til kommentar

Kabelen som kobler ssd'en til strømforsyningen på hovedkortet, er jo integrert i hovedkablingen på kortet, så nei, en slik kabel har jeg ikke.

 

Her sitter jeg altså med et hovedkort hvor strømforsyningen fra kabinettet kobles på chip-siden, samtidig som samme hovedkortet har en strømforsyningskabel ut av blu-rayen, men uten eget koblingspunkt ...

 

Har jeg lov til å være forvirret nå ... :blink:

 

Hva slags løsning må eller kan jeg gå for her ...?

 

Du forvirrer meg litt nå. Har du en strømforskyning på hovedkortet? Det skal være 2 kabler til ssd'en, en som går til hovedkortet for data og en som går til strømforskyningen, det burde være iverfall 2 av den siste kabelen.Om du har muligheten så hadde et bilde av pc'en din vært veldig hjelpsomt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kabelen som kobler ssd'en til strømforsyningen på hovedkortet, er jo integrert i hovedkablingen på kortet, så nei, en slik kabel har jeg ikke.

 

Her sitter jeg altså med et hovedkort hvor strømforsyningen fra kabinettet kobles på chip-siden, samtidig som samme hovedkortet har en strømforsyningskabel ut av blu-rayen, men uten eget koblingspunkt ...

 

Har jeg lov til å være forvirret nå ... :blink:

 

Hva slags løsning må eller kan jeg gå for her ...?

 

Du forvirrer meg litt nå. Har du en strømforskyning på hovedkortet? Det skal være 2 kabler til ssd'en, en som går til hovedkortet for data og en som går til strømforskyningen, det burde være iverfall 2 av den siste kabelen.Om du har muligheten så hadde et bilde av pc'en din vært veldig hjelpsomt.

Nei, jeg har ikke en strømforsyning på selve hovedkortet, men strømforsyningen (kablingen) fra kabinettet (se linken jeg gav nettopp) kobles til en to-pins kobling på chip-siden på hovedkortet.

 

Ssd'en er altså kablet slik;

En sata-kabel fra ssd til sata2-koblingspunktet på chip-siden av hovedkortet, og en 7-kablet kobling med 5 kabler som integreres med hovedkablingen på chip-siden av hovedkortet (disse er jeg ganske sikker på at er koblet riktig), og 2 kabler som ender i en liten sata-kobling som ikke er koblet til noe, ganske enkelt fordi jeg ikke finner noen koblingspunkt til denne.

 

NÅ MÅ jeg ha noe mat, lavt blodsukker ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...