Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden

Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel i3 2100T har visstnok mindre kjøler enn den vanlige standardkjøleren fra Intel, så det er ikke umulig at en sånn kan brukes i et så lavt kabinett.

Ettersom jeg ikke har kjøpt den prosessoren selv enda så kan jeg ikke si noe sikkert, men det virker lovende ut fra bilde og beskrivelse her.

Silverstone NT07-775 kan også få plass i et lavt kabinett, men min erfaring er at den gjør en dårlig jobb i et M350 kabinett (6,2cm høyde), og den vil trolig ikke fungere bedre i et enda lavere kabinett. Nå var det riktignok på en CPU med 65W TDP da...

Lenke til kommentar

zotac itx 1155 er knall. Det har bare høstet lovord i de testene jeg har lest. Det er per dags dato det mest spekkede kortet for SB. Hva tenker du på med støy?

Det er vell cpu-vifta som støyer, og ikke kortet.

Jeg skal selv ha det kortet. Dersom ikke noe enda bedre dukker opp de neste ukene. Jeg venter litt da jeg skal sende inn mitt ASUS E35M1-I DELUXE kort tilbake idag. Vil helst vite at jeg får full refusjon før jeg kjøper nytt + eksamen rett hjørnet.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Noen som har sett eller har erfaringer med Mini-itx for bil? Tenker på å lage en liten pc for å ha i bilen til musikk og film i baksetet.

Såvidt jeg har sett så skal pico psu kunne mates med alt fra 9 til 36volt, kan det stemme?

Fant et par Pico psu'er som er laget for bil, med en egen ignition ledning slik at den skrur seg på når tenningen skrues på.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har ikke særlig lyst på pico da den ikke takler mye, og er veldig treg.

Prosjektet er enda i tenkefasen, men planen var å ha en touch skjerm framme og montere "strap-on" skjermer til hodeputene bake slik at de som sitter i baksetet kan se på film eller slikt.

Ikke sikkert det blir skjermer bake da jeg har en misstanke om at det er ganske dyrt å lage til.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Går klokkefrekvensen proporsjonalt ned med volten da?

Skal ikke gjøre det. men min erfaring med intel er at de gir allt for mye volt til cpu. de jeg har undervolted har alle fått ihvertfall 0,2V for mye.

Uansett både rart og dårlig av Gigabyte at de ikke kommer med UEFI bios. tro om dette kan ordnes med og flashe til ny bios senere?

Fant forresten et fint nytt kabinett.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1605059

Lenke til kommentar

Hadde håpt på å bestille i3 2100t og hovedkort i løpet av denne uke. Må bare forsikre meg om at returen av Asus hovedkortet blir godkjent.

Er fortsatt usikker på hvilket hovedkort jeg skal gå for. Står mellom:

- Gigabyte

- Intel H67CF

- Zotac H67

Lenke til kommentar
i3 2100

denne er vel i utganspunktet så kald at undervolting kanskje ikke er det man burde tenke mest på. så alle er vel bra valg.

Fant en spennede ny kjøler fra scythe..

http://www.frozencpu.com/products/13080/cpu-scy-34/Scythe_Kozuti_Low_Profile_40mm_Height_Universal_CPU_Cooler_w_SFMS_-_Sockets_775_1155_1156_1366_AM2_AM2_AM3_SCKZT-1000_.html#blank

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Nå er min overdimensjonerte "HTPC" oppe og går

maks 20% cpu og 10% minne brukt på diverse filmer/serier

har ikke prøvd blu-ray ennå, men gikk fint med x264

skal prøve blu-ray og spille WoW på den senere

kjører forresten ubuntu

fikk innstallert xbmc unstable version

(de har visst ikke en "stable" versjon klar ennå)

kjører vlc ennå da

edit: installert xbmc unstable

Endret av Zpeed
Lenke til kommentar

Nytter ikke å komme med slike poster uten specs ;)

Grattis med ny maskin :)

Noen som hr fått testa i3 2100t enda?

Spennende vifte det der. Må nok frem med tommestokken og måle nøye dersom jeg skal ha en slik. Har forøvrig fått viftajeg bestilte til forrige sett 80mm 15mm høyde.

10mm er virkelig ikke mye :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Intel Core i5 2400 Quad Prosessor

3.1GHz, 6MB, BOXED Sandybridge

Lian Li PC-Q07, mini-ITX, Sort

100% aluminium

Kingston HyperX 8 GB 1333MHz DDR3

kit m/2 stk4 GB, Non-ECC CL9

OCZ ModXStream 500W Pro strømforsyning

20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

Western Digital 750 GB Black 3,5" S-ATA3

64MB Cache, 7200RPM, 6 GB/s

Gigabyte GA-H67N-USB3-B3, Socket-1155

Ga opp ubuntu og installerte w7 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...