Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden

Mr. A

Anbefalte innlegg

Kommer jo helt ann på hva slags spillserver du tenker på. Det er vell kun atom og fusion zacarte som har integrerte prosessorerer (for m-itx). Disse er ikke særlig egnet til slik serverbruk. Som filserver, perfekt, men ikke spill. Da ville jeg nok satset på Amd am3, eventuelt 1156/1155.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, om jeg skal satse på itx kort uten intergrert cpu, så må jeg ha en veldig lav kjøler. Skal mest sannsynbelig kjøre enten css eller samp server. min minipc med en eller anen atom prosessor kjørte den serveren fint før.

Begynner å bli noen år siden jeg hadde cs server. 1.6 vell å merke.

Brukte da en amd 3800+ prosessor.

post-105988-0-69039500-1303307868_thumb.jpg

post-105988-0-13072200-1303307879_thumb.jpg

Virker som de ikke er så veldig ulike. CS:S er litt tyngre, men det burde gjerne være greit.

Lenke til kommentar

Noen som har innspill til dette oppsettet

- ASUS AT5IONT-I, Atom D525 vs ASUS E35M1-I DELUXE, AMD E350 (usikkert)

- Fractal Design Array R2 Mini-ITX

- 4gb billig ram

- SSD 60gb og en 2tb disk

Pcen blir i hovedsak brukt til facebook, youtube, film, musikk via en hdtv. Hvis den hadde klart minecraft hadde det vært gøy, men absolutt ikke ett krav. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tviler på det. Den skal være ganske så identisk med amd fusion e-350, men slike hovedkort med integrerte prosessorer er avhengig av riktige kodeker og riktige avspillere. Den begynner først å slite når en skal spille av 1080p 60fps videoklipp, men det er da ikke mainstream heller.

Lenke til kommentar

Det var ganske så identisk med Gigabyte sitt. Skjønner meg ikke på Asus. Dem gir først ut P8H67-I DELUXE perfekt på papiret, men det er utstyrt med SO-DIM. Så gir dem ut P8H67-I, billig utgaven, men har klarer dem å få til full DIM, men sløyfer blutooth og wifi.

Kunne de ikke bare lagt et perfekt kort som plasserte seg prismessig midt i mellom de to ?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller slengt på en 150lapp for å få sata3 porter og digital lydutgang.

Synes de kunne hatt to utgaver av 1155. En H61 og en H67. H67 kunne vært P8H61-I Deluxe med full dimm. Det hadde vært perfekt. En pris på ca 900,-

Edit.

Her er forøvrig H61 kortet. Til 689,-

Edit 2.

Intel lansererCore i3 2105. Her får du HD3000 grafikk i motsetning til i2 2100 sin HD2000.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hei

Skal bygge en HTPC som takler 1080p. Greit om den også har et relativt ok skjermkort slik at den takler litt gaming. Cpu minimum 1.6 ghz dual core. Har tenkt litt på ION kortene som feks AT5IONT-I DELUXE. Ønsker et itx hk m cpu onboard. Er det noen som har anbefalinger?

Lenke til kommentar

690,- for P8H61-I synes jeg virker dyrt når man får P8H67-I til 740,-.

Selv kunne jeg vel strengt tatt klart meg uten SATA3 og digital lydutgang, men har fått for meg at "Intel® Clear Video HD Technology" er noe som kan være greit å ha med på en maskin som stort sett skal brukes til å se film.

Etter hva jeg kan se er fraværet av CVT HD en av de tingene som skiller H61 fra H67.

Med 65W TDP er i3 2105 (heldigvis) ikke så aktuell for min del, så da slipper jeg å vurdere om jeg skal vente til slutten av mai :)

Lenke til kommentar

Hei

Skal bygge en HTPC som takler 1080p. Greit om den også har et relativt ok skjermkort slik at den takler litt gaming. Cpu minimum 1.6 ghz dual core. Har tenkt litt på ION kortene som feks AT5IONT-I DELUXE. Ønsker et itx hk m cpu onboard. Er det noen som har anbefalinger?

Tviler på at du får til særlig mye gaming med ION. Klarer såvidt CS:S der alt er satt til laveste grafikk, og enda lagger det. Jeg har da Atom 330/ION.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Nå når h61 kortene og billigutgaver av h67 begynner å komme i butikkhyllene så vil jeg begynne å anbefale Sandy Bridge 1155 fremfor ION og Fusion. Her snakker man mimimum 4 ganger prosessorkraften.

En god, men billig kombo blir da:

Intel DH67CF @ 869,-

+ Intel i3 2100/2100T 869,- / 939,-

Da får man fullblodig htpc til 869 + 869 = 1738,-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...