Dubious Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Skal prøve å spile WoW på den Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Skal prøve å spile WoW på den Forskjellen på i5-2400S og i3 2100t i spill er nok minimal, wow tar vell ikke noen fordel av 4 kjerner om jeg ikke tar helt feil. I tillegg så bruker begge prosessorene HD2000 grafikk brikke. Skal du først oppnå brukbar spilytelse må du nok opp på i5-2500 for å få benytte HD 3000 biten. Eller har du tenkt på dedikert skjermkort? visst ikke, sjekk ut denne testen. Endret 17. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Veldig interessant test! Min nåværende HTPC kjører mye idle ettersom den står på 24/7. Her var i3 hakket bedre enn AMD. Samtidig er den også bedre på HD-avspilling, men har i tillegg 4x kraft når man skulle trenge det. Da blir det fort: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 + i3 2100T på meg Artikkel hos Xbit labs hvor AMD E-350 testet mot Intel Core i3-2100T. Link Interessant lesing det er Fikk virkelig lyst å sende tilbake hovedkortet mitt og gå for i3 2100t med Zotac/Gigabyte/Intel hovedkortet. Ettersom jeg er tvunget til å ha vifte i oppsettet mitt uansett, så er det greiere å ha vanlig stockkjøler. Fant ikke noe lesing om viftestøyen på vifta i den artikkelen, men det er jeg ikke så redd for heller i grunn. Noen som vet hvordan dette med angrefrist fungerer på hovedkort? Kan man levere det tilbake selv om det er brukt og plastikk er åpnet? Litt i den samme gaten. Test av Zotac H67-ITX hos Silentpcreview Jeg er veldig spent på hvordan oppsettene deres kommer til å yte når de er på plass. Har vurdert samme til en kraftig men liten filserver hjemme. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg har hvertfall sendt mail til dustin om angrerett. Var ikke direkte misfornøyd med e-350, men merket det at når den skulle begynne enkelte hdfilmer så spratt fort ms opp på et par hundre før den stabiliserte seg. Prosessoren var svært høyt belastet hele tiden. Tror et slikt fusion oppsett klarer seg fint nå, men om et halvt år - år tror jeg den begynner å bli vanskeligere å ha med å gjøre. Jeg går for Zotac sitt H67 og i3 2100T Det som jeg har å sette fingeren på disse kortene er at lydutgangen (3,5mm) er plassert på en dum måte. Når den er plassert såpass mot kan så sliter du med å koble til "hi-fi kabler", dvs litt tjukkere kabler. Min kabel var halvveis inni kun. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Noe spessielt med T modellen? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Lavere TDP. 35w istedet for 65w. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Test av Zotac H67-ITX hos Silentpcreview Typisk Zotac å være gnåle på undervolting. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Ingenting altså Er nok endel lettere å kjøle i et lite kabinett som f.eks det Teachar kjøpt. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Ingenting altså Under halvparten av strømforbruket ved peak. Det skal utgjøre mye varme. Det er en grunn for at laptoper nå til dags blir utstyrt med low-voltage prosessorer. Mindre varmeutvikling og mindre strømforbruk. i3 2100T er i mine øyne det perfekte kompromisset mellom ytelse og strømforbruk+varme/støy. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Noen som har noen superbillige mITX kort? Hehe Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Visst du tenker fra brukere her på forumet, så er det ikke lov med salg her. Visst du tenker på diverse nettbutikker så tror jeg du må spesifisere hva du skal bruke maskinen til/hvor kraftig den skal være. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Fra Netshop: Intel Core i5 2400 Quad Prosessor 3.1GHz, 6MB, BOXED Sandybridge Lian Li PC-Q07, mini-ITX, Sort 100% aluminium Kingston HyperX 8 GB 1333MHz DDR3 kit m/2 stk4 GB, Non-ECC CL9 OCZ ModXStream 500W Pro strømforsyning 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA Western Digital 750 GB Black 3,5" S-ATA3 64MB Cache, 7200RPM, 6 GB/s Fra Komplett: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3, Socket-1155 Begge er sendt så får vi se hva som kommer først Vanlig HDD får holde foreløpig, i grunnen bare plass til 1 hdd så må ha en stpr SS en gang.. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Visst du tenker fra brukere her på forumet, så er det ikke lov med salg her. Visst du tenker på diverse nettbutikker så tror jeg du må spesifisere hva du skal bruke maskinen til/hvor kraftig den skal være. Noen butikker som selger billigere mITX kort, ja. Er ikke så keen på å kjøpe den dyreste CPUen for en liten moroPC, men den må ha plass til et nyere grafikkort, og den må kjøre CSS. Noe som er billig og bra? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Da var zotac h67 på plass hos komplett, løp og kjøp... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Da var zotac h67 på plass hos komplett, løp og kjøp... Blir det et slik på deg? Fikk forøvrig Dinovo mini idag, er ganske så fornøyd sålangt Venter på svar fra Dustin Home angående angreretten. Sendte mail på søndag, og har ikke fått svar enda. Er ikke angrefristen på to uker mon tro? Edit. Fikk ordnet med angreretten. Nå blir det bestilling av Zotac H67 og i3 2100t Endret 19. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Lurer på om jeg skal kjøpe inn enda et mini itx hovedkort. Får se hva jeg får råd til Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Har hentet hovedkortet idag, så var det bare å vente på resten.. Forventet levering på resten er i morgen (20.04) Men tror ikke jeg har nok penger for å hente den før etter påsken, får se hva jeg klarer å skrape sammen (får se om den kommer i det hele tatt først) Endret 19. april 2011 av Zpeed Lenke til kommentar
gwh Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ble et intelboard og i3 2100t paa meg, blir goy aa se om jeg faar det opp aa gaa etter paaske. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Skulle hatt et mini itx kort nå. Helst med intergrert cpu. Det må kunne dra en spillserver. noen tips? helst billigst mulig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå