gwh Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 DA er selger lagret, kan komme godt med senere Har fått fikset stutteringen, nå gjenstår bare surroundlyd ut. Har lastet ned siste drivere og annet, men får ikke opp annet valg enn stereo så langt. Blir vel en time foran skjermen for å se om jeg klarer å løse opp problemet, hvis ikke blir det angrerett på produktet. (Er ikke sikker, men når jeg ser på spec'en, så er det surround kun ut med analoge innganger? Prodktets hjemmeside) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Har du testet med toslink ut? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Vil ikke ha toslink ut, vil ha alt ut via hdmi kabelen... Lenke til kommentar
andreg Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Fikk den korte sata kabelen idag, men fant ut at de ikke var irrelevant hvilken vei den peker. Den jeg kjøpte peker til høyre, men den burde peke til venstre ettersom harddisken/ssden henger opp ned :/ Blir vell en slik da. Beklager, det burde jeg ha tenkt på når jeg la ut lenken. Har jo et M350 kabinett selv også så jeg vet hvordan disken er montert der... Sjekket nå og så at det faktisk er denne kabelen jeg har i den maskinen. Oppdaget at kabelen er synlig i bildet jeg la ut i dette innlegget også... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Eksisterer det noen itx kort som har HDMI 5.1 lyd ut, og ikke via analoge utganger eller sp/dif? Edit, dette ser VELDIG interessant ut. GA-H67N-USB3-B3 Og sakset fra siden: HDMI™-The Next Generation Multimedia Interface HDMI™ is a High-Definition Multimedia Interface which provides up to 5Gb/s video transmitting bandwidth and 8-channel high quality audio all through a single cable. Endret 31. mars 2011 av gwh Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) ZOTAC H67ITX utsatt nok en gang. Komplett har endret til Ubekreftet dato 50 stk. 15.apr.2011. Dustin har den som 1.april. Tipper de endrer den til 10/4 senere idag. Synes det er helt fantastisk. Hverken Zotac eller Asus klarer å få ut fingeren. Edit. Der kom det ja. Jeg er synsk Dustin er et hakk bedre enn komplett. ZOTAC H67-ITX-C-E: Beregnet levering 22.04.2011 med dette tempoet er kortet gammelt før det kommer ut I Mai slippes Z68 kortene. Edit 2. Haha, nå står plutselig Asus kortet oppført som på lager @ dustin. Jeg har hvertfall lagt inn ordre og sendt dem en mail. Endret 1. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Dustin har 9stk ASUS E35M1-I DELUXE AMD ZACATE MINI-ITX på lager. Løp å kjøp Jeg har bestilt: ASUS E35M1-I DELUXE LOGITECH DINOVO MINI BLUETOOTH CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 ASUS E35M1-I DELUXE Hvordan funker det med lyd? støtter det nyeste lydformat, eller er det kjekt å suplere med et HD5450? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) ASUS E35M1-I DELUXE Hvordan funker det med lyd? støtter det nyeste lydformat, eller er det kjekt å suplere med et HD5450? Det er jeg ikke helt sikker på. Selv er jeg trofast til 2.0 Skal kobles rett inn i en Hegel HD2 DAC Sakset fra lydkortet: Realtek ALC892 Features Hardware Features DACs with 97dB SNR (A-weighting), ADCs with 90dB SNR (A-weighting) Ten DAC channels support 16/20/24-bit PCM format for 7.1 channel sound playback, plus 2 channels of concurrent independent stereo sound output (multiple streaming) through the front panel output Two stereo ADCs support 16/20/24-bit PCM format, multiple stereo recording All DACs supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate All ADCs supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate Primary 16/20/24-bit SPDIF-OUT supports 32k/44.1k/48k/88.2k/96k/192kHz sample rate Secondary 16/20/24-bit SPDIF-OUT supports 32k/44.1k/48k/88.2k/96k/192kHz sample rate 16/20/24-bit SPDIF-IN supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate All analog jacks (port-A to port-G) are stereo input and output re-tasking Port-D/E/F built-in headphone amplifiers Port-B/C/E/F with software selectable boost gain (+10/+20/+30dB) for analog microphone input High-quality analog differential CD input Supports external PCBEEP input and built-in digital BEEP generator Software selectable 2.5V/3.2V/4.0V VREFOUT Up to four channels of microphone array input are supported for AEC/BF applications Two jack detection pins each designed to detect up to 4 jacks Supports legacy analog mixer architecture Up to two GPIOs (General Purpose Input and Output) for customized applications. GPIO0 and GPIO1 share pin with DMIC-CLK and DMIC-DATA Supports mono and stereo digital microphone interface (pins shared with GPIO0 and GPIO1) Supports anti-pop mode when analog power LDO-IN is on and digital power is off Content Protection for Full Rate lossless DVD Audio, Blu-ray DVD, and HD-DVD audio content playback (with selected versions of WinDVD/PowerDVD/TMT) 1dB per step output volume and input volume control Supports 3.3V digital core power, 1.5V or 3.3V digital I/O power for HD Audio link, and 5.0V analog power Intel low power ECR compliant and power status control for each analog/digital converter and pin widget 48-pin LQFP ‘Green’ package Software Features Meets Microsoft WLP 3.x and future WLP audio requirements WaveRT-based audio function driver for Windows Vista and Windows 7 Direct Sound 3D™ compatible I3DL2 compatible 7.1+2 channel multi-streaming enables concurrent gaming/VoIP Emulation of 26 sound environments to enhance gaming experience Multiband software equalizer and tools provided Voice Cancellation and Key Shifting effect Dynamic range control (expander, compressor, and limiter) with adjustable parameters Intuitive Configuration Panel (Realtek Audio Manager) to enhance user experience Microphone Acoustic Echo Cancellation (AEC), Noise Suppression (NS), and Beam Forming (BF) technology for voice applications Smart multiple streaming operation HDMI audio driver for AMD platform Optional Dolby PCEE program, SRS TruSurround HD, SRS Premium Sound, Fortemedia SAM, Creative Host Audio, Synopsys Sonic Focus, DTS Surround Sensation | UltraPC, and DTS Connect licenses Kjøleren til Asuskortet Endret 1. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Dustin har 9stk ASUS E35M1-I DELUXE AMD ZACATE MINI-ITX på lager. Løp å kjøp Jeg har bestilt: ASUS E35M1-I DELUXE LOGITECH DINOVO MINI BLUETOOTH CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ Gratulerer Du må melde tilbake til oss hvordan den er på temperaturene og om det er mulig å kjøre den passivt i et så lite kabinett. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Takk. Det skal jeg gjøre. Skal legge ut bilder og følge nøye med på temperaturer. Er selv veldig spent på å ha en 100% passivt kjølt maskin. Skal i første omgang sette inn en WD Blue Scorpion 640gb disk som ligger å slenger. Planen er å pensjonere Crucial C300 64GB ssden jeg har i den stasjonære. Har planer om å bytte den ut med Crucial M4 dersom den blir fornuftig priset, ellers Vertex 3. Alt mediainnholdet streames direkte fra nasen. Endret 1. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Hegel HD2 DAC Jeg har en sånn på ønskelisten slik jeg ser det, etter litt forsiktig googling er at den gpu chip som er i fusion ikke støtter DTS HD master eller hva det nå heter. har en ok kino hjemme og merket bra forskjell når jeg fikk DTS MA opp å gå via MPC. Men uansett, et sykt genialt hovedkort. og vi blir å se mye snadder fra AMD i årene som kommer. Endret 1. april 2011 av leifeinar Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Skal kobles rett inn i en Hegel HD2 DAC Jeg ble litt nysgjerrig på dette. Er det slik at man da kobler det slik: PC-HD2-Høytalere eller må man også ha en forsterker mellom HD2 og høytalerne? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Det er en DAC, så vil tro du må ha en forsterker imellom. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Hegel HD2 DAC Jeg har en sånn på ønskelisten slik jeg ser det, etter litt forsiktig googling er at den gpu chip som er i fusion ikke støtter DTS HD master eller hva det nå heter. har en ok kino hjemme og merket bra forskjell når jeg fikk DTS MA opp å gå via MPC. Men uansett, et sykt genialt hovedkort. og vi blir å se mye snadder fra AMD i årene som kommer. Ok, ja det må nok være noen minuser med kortet. Det er jo tross alt så mange plusser. Det begynner å bli mer og mer vanlig med dedikerte pci lydkort som følger hovedkort, og da vil jeg tro det er begrenset med funksjoner man får presset på et lite mini-itx kort. Men på en annen side så har man jo muligheten for å kjøpe eksternt lydkort. Skal kobles rett inn i en Hegel HD2 DAC Jeg ble litt nysgjerrig på dette. Er det slik at man da kobler det slik: PC-HD2-Høytalere eller må man også ha en forsterker mellom HD2 og høytalerne? Ja, DACen kobles fra pc til dac gjennom f.eks usb eller coxial, eventuelt toslink. Deretter går det fra DACen til forsteker. Selv bruker jeg det pga mye støy fra onboard lydkort. Endret 1. april 2011 av Teac Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Siden dere er experitsen så spør jeg her. har et Zotac 775 m-itx liggende med 2 gig minne og e6300(1,86ghz). tenkte å legge det ut for salg. hva skal jeg ta for det? 1000,- ??? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hvertfall ikke mer. Selger du det som et ferdig system så kan du nok få litt mer. Mini-itx er i utgangspunktet litt for spesielt interesserte, og da er det fort vanskeligere å selge. Det er jo et finfint sett som server da Lenke til kommentar
gwh Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da går mitt gigabyte kort i retur, får ikke annet enn stereo ut av det, gjelder både hdmi og spdif. Da begynner jakten på neste mobo Finne noe som er på lager er det vanskeligste.. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Da går mitt gigabyte kort i retur, får ikke annet enn stereo ut av det, gjelder både hdmi og spdif. Da begynner jakten på neste mobo Finne noe som er på lager er det vanskeligste.. Hehe, det er akkurat det som er problemet Da avskriver du hele fusion? Skjønner ikke helt hvordan du ikke får ut annet enn stereo av hdmien når dem lokker med 8 og 10 kanals lyd. Du får nok ikke tak i 1155 før tidligst om to uker. Komplett lokker med ZOTAC H67ITX 15/4, men siden dustin har det oppført til 27/4 så tviler jeg du får det da. Intel sine kort til 1155 er oppført til mai hos ps.no Har du googlet og sett om ASUS E35M1-I DELUXE gir deg surround? Lenke til kommentar
gwh Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Nja, det var noen på xbmc forum som hadde kortet som ikke hadde noen problemr med lyd ut via spdif, men det kom bare ikke på noen valgmuligheter. Azalia var enabled og alt var som det skulle, bortsett fra at lyd kun var i stereo. Mest sannsynlig noe galt med kortet. Har forhørt meg hos multicom angående noen asrock kort, så får vi se. Har ikke avskrevet fusion, men avskrevet gigabyte sitt tilbud der (og ja, det er personlig, da det er flere som ahar gode erfaringer med det.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå