Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden

Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på fusion?

Ulemper:

- Håpløs på multitaskin

- Avhengig av adobe flash for å klare 1080p flash

- klarer ikke 60fps 1080p

Fordeler:

- 100% passivt kjølt

- Billigere

- Mulighet for å over/underklokke cpu

Lenke til kommentar

Fusion mente jeg ja, hvis det er det samme som Brazos.

Rippa Bluray, det er vel 24fps?

Skal kun brukes til spotify/squeezeserver og dvd/hd filmer rippede (og kanskje surfing, men det klarer alt)

Holder det da med Fusion?

Lenke til kommentar

Ser at fusion kan kjøre hdmi passthrough av lyd og bilde, så da utgår svakheten med flac.

Lurer på om man kan skru av vifta på dette kortet?

Gigabyte e350 usb3

Du kan nok fint skru av vifta, men tviler på at du får en stabil maskin. I tillegg er det nok vanskelig å få satt på en annen vifte. Kjøleribba er nok litt for liten til å kjøre vifteløst.

Hva tenker med hdmi passthrough? kun bruke bilde fra hdmi?

Da ville jeg heller kjøpt Asus sin utgave. E35M1-I DELUXE Den har en stor kjøler som er passiv.

post-140856-0-04318000-1300006695_thumb.jpg

+ 1

Sånn leveringsmessig så tror jeg disse kortene kommer ut samtidig. Asus kortet skal komme ut 30/3.

Når det gjelder Sandy Bridge er:

- Gigabyte H67N-USB3-B3

- Intel DH67CF

- ZOTAC H67ITX 25/5

Prismessig er det ikke store forskjellen heller. Ytelses forskjellen derimot er mye større.

Eks: Gigabyte H67N-USB3-B3 806,- + Intel Core i3 2100T 916,- = 1712,-

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan få passivt kjølt i3-2100t?

Det kommer vel an på hvilken kjøler det. og ikke minst om den lar seg undervolte litt. har selv kjørt i7 920 passivt med rett volt og en noctua DH14. nå kjører jeg passiv E8600 @ 2,4 @ 0,9V med en scythe big shuriken. er vel ca 45 grader på full load

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg ønsker flest mulig tester av i2100t for å finne ut hvilken varme vi snakker om. Tar jeg ikke feil så utstyres denne prosessoren med samme vifte som resten av i-serien (i3, i5 og kanskje i7). Da burde det være mulig å skru ned vifte hastigheten med tanke på dette er en prosessor som yter maksimalt 35 watt. Ser for meg at jeg vifta står innstilt på det lavesten. Kommer kun til å bruke maskinen til htpc bruk som filmavspilling osv. Tror neppe prosessorbelastningen blir særlig høyere enn 20%. Skulle det likevel være støy fra den eneste vifta i maskinen går det ann å bytte ut vifta med f.eks en noctua, papst, enemerax osv. Bare ta av vifta som er på kjøleribba til stockkjøleren og sette på sin egen. Enten en 40mm eller 60mm vifte.

Lenke til kommentar

ZOTAC H67ITX,Socket-1155, hahaha Lagerstatus: Ikke på lager. 19 stk. 1.mai.2011 (Ubekreftet dato). Blir gal. Alle datoer blir flyttet og flyttet :no:

Har dere fått dere med testen av det vifteløse itx kabinettet, Impactics K.I.S.S.S, på forsiden av hw.no?

Hvis ikke så finner dere denne her. Link

post-140856-0-74674100-1300401865_thumb.jpg

Stilig, minnet meg om en Rotel forsterker.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...