BAT Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 H61 er vel bare et brikkesett som alle produsentene skal kunne lage hovedkort til. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ser at flere nettbutikker har senket prisen på ASUS E35M1-I DELUXE 1 176,- @ amentio 1 199,00 @ dustin home Konkurransen begynner å tilspisse seg? Fortsatt ikke mulig å få tak i hverken SB itx eller fusion itx. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 ps.no har ihvertfall ubekreftet 4/4/11 på DH61DL, til 623,- SAmmen med 2100t til ca 1000,- er vi farlig nære 1500,- grensa mi. Hmm, vente en måned, min favoritthobby, en måned uten å bruke penger på duppeditter.... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 ps.no har ihvertfall ubekreftet 4/4/11 på DH61DL, til 623,- SAmmen med 2100t til ca 1000,- er vi farlig nære 1500,- grensa mi. Hmm, vente en måned, min favoritthobby, en måned uten å bruke penger på duppeditter.... DH61DL har jeg ikek klart å finne noen plass. Tror det er INTEL MB BOXDH67CF som er det aktulle kortet og det ligger på 892,- Det kortet står hvertfall ikke i lista deres (intel)... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Dh61DE Men ser ikke hdmi utgang på denne på intels sider..... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Dh61DE Men ser ikke hdmi utgang på denne på intels sider..... Enda billigere @ amentio 566,- Klarer ikke å finne noe form for specs på dette kortet :/ Edit. Her. Ikke aktuelt, er ikke hdmi nei. Tror nok INTEL DH67CFer mer aktuelt. 808,- @ amentio Hva går man glipp av ved å velge bulk på hovedkort? sata kabler og manual/garanti? Intel Core i5-2500T ser også kan spennende ut. Her sammenlignet med 2100T Ser også at Zotac H67ITX-A-E er blitt trukket vekk over hele linja. Synes dette og er et spennende kort. Dersom det kun koster 200-lapp ekstra så ville jeg nok valgt det fremfor Intel sitt. http://www.youtube.com/watch?v=cmUIE9g3R0Q&feature=player_embedded Endret 5. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Prisforskjell på 400,- mellom de to variantene, er ikke sikker på om det er verdt det for mitt bruk. Zotac kortet ser veldig interessant ut Lenke til kommentar
gwh Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Dette er foreløpig oppsettet: M-itx Noen forslag til om det bør endres på noe for å få det litt billigere? Kingston ValueRAM DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2x4GB DDR3-minner 639,- Intel DH67CF Hovedkort 831,- Lian Li PC-Q09FB (Sort) Minitower Microsoft Windows 7 Home Premium Nor (64-bit OEM) Operativsystem 774,- 2 Intel Core i3 2100T 3,1GHz 969,- Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB Solid State-disker (SSD) 849,- Edit, noen som har kjennskap/erfaringer med picopsu'er? Endret 6. mars 2011 av gwh Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ser på din side på prisjakt at du planlegger å bruke maskinen som en HTPC. Det åpenlyse forslaget med tanke på å redusere prisen er da å droppe Windows 7 og heller gå for en Linuxdistribusjon som Ubuntu eller Linux Mint. En annen mulighet vil være å finne en Intel Atom / AMD Fusion løsning i stedet for Sandy Bridge. Du vil nok da kunne spare ca 500 kr. Ser du har satt opp 8 GB med minne. 4 GB vil nok være mer enn nok og kan spare deg noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Er enig der. 8gb er mer enn nok til htpc bruk. 4gb er plenty. I tillegg trenger en ikke å bruke penger på windows 7 Den finnes andre plasser ellers så finnes det alternativer som Ubuntu. Både Xmbc og Boxee fungerer på linux. Om du går for SB eller fusion/atom er vell en veldig subjektiv sak. Ellers så er de andre delene knall Veldig fint det kabinettet. Endret 6. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
gwh Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Har vel fått svar tidligere at Spotify kan kjøres på Linux, så får satse kanskje på Ubuntu/XMBC. Eneste kravet er at det skal være så enkelt å starte at selv 7 åringen skal kunne starte dette etter å ha blitt vist det en gang eller to. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Ja, ubuntu skal være greit. Kan jo plassere en stor Boxee/Xmbc icon midt på desktopen. Dersom det kun er en pc til mediecenterbruk + litt surfing så ser ikke jeg poenget med å betale en høvding for windows. Stakkars "htpcen" min som drukner stereobenken. Endret 6. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
gwh Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Min får selskap av get box/router/receiver/squeezebox classic(forsvinner når boksen er på plass)/ps3/nas/telefon, så kommer ikke til å være så ensom Da er det bare å lenes eg tilbake og vente på neste månedskifte, og det blir innkjøp tenker jeg, i verste fall etter påsken. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Da var i3 2100t i butikkene, ihvertfall hos Dustin med "på lager". Stoler litt mer på de enn et par andre nettbutikker på det området. Synd det ikke er et eneste H67 mini itx koprt å oppdrive. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Da var i3 2100t i butikkene, ihvertfall hos Dustin med "på lager". Stoler litt mer på de enn et par andre nettbutikker på det området. Synd det ikke er et eneste H67 mini itx koprt å oppdrive. Intel kortet er visst på leverandørlager hos Amentio. Det samme er 2100t. Men tviler på at kortene faktisk er tilgjengelig før tidligst april... Jeg er i grunn litt spent på hva som blir arvtakeren til Gigabyte sitt GA-H55N-USB3 Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Da er strømforsyningen bestilt;Picopsu Tror det bygget jeg skal lage blir rimelig stille.... Nå blir det bare å finne riktige kabinettet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Her er hovedkortet jeg venter på, bare satse på det blir lagervare i butikken snart http://gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3783#ov 1 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Noen her som har et Lian Li PC-Q09 eller PC-Q09F og kunne tenkt seg og delt noen bilder av det inni? Veldig begrenset det jeg finner på nettet om det, så hadde vært supert med et litt mer detaljert bilde før jeg eventuelt handler. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Her er hovedkortet jeg venter på, bare satse på det blir lagervare i butikken snart http://gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3783#ov Se der ja. Der var h55 oppfølgeren Synes det er litt rart at de har kuttet ut wifi, men satt på to hdmi utganger. Spennende kort, men synes godt de kunne slengt på et wifi kort i form av mini-pci. Da er strømforsyningen bestilt;Picopsu Tror det bygget jeg skal lage blir rimelig stille.... Nå blir det bare å finne riktige kabinettet. Har veldig bra erfaring med Cyncronix, har handlet av han to ganger. Har du tenkt å bruke det til sandy bridge? I så fall må du få med deg en pata til 4pin overgang slik at du får liv i i3 prosessoren. Regner med det er i3 2100T som er mest aktuell, for 60 watt på i3 2100 blir nok litt i minste laget. Apropos kabinett så kan du jo melde deg inn i m350 klubben Edit. Synes Gigabyte H67N-USB3-B3 virker mer spennende enn Intel sitt DH61CF kort nå. Prismessig så er gigabyte billigereogså Handlelista ser slik ut foreløpig. Edit 2. Ikke noe dum sak dette her: http://www.youtube.com/watch?v=vUrsvsDlKxs Endret 8. mars 2011 av Teac Lenke til kommentar
gwh Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Har veldig bra erfaring med Cyncronix, har handlet av han to ganger. Har du tenkt å bruke det til sandy bridge? I så fall må du få med deg en pata til 4pin overgang slik at du får liv i i3 prosessoren. Regner med det er i3 2100T som er mest aktuell, for 60 watt på i3 2100 blir nok litt i minste laget. Forslag til hvor jeg lett får tak i en pata til 4pin overgang, gjerne i NOrge? (og den handlelista di ser veldig lik ut min for øyeblikket ) Endret 8. mars 2011 av gwh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå