Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden

Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at flere nettbutikker har senket prisen på ASUS E35M1-I DELUXE

1 176,- @ amentio

1 199,00 @ dustin home

post-105988-0-67350900-1299239653_thumb.jpg

Konkurransen begynner å tilspisse seg?

Fortsatt ikke mulig å få tak i hverken SB itx eller fusion itx.

Lenke til kommentar

ps.no har ihvertfall ubekreftet 4/4/11 på DH61DL, til 623,-

SAmmen med 2100t til ca 1000,- er vi farlig nære 1500,- grensa mi.

Hmm, vente en måned, min favoritthobby, en måned uten å bruke penger på duppeditter....

Lenke til kommentar

ps.no har ihvertfall ubekreftet 4/4/11 på DH61DL, til 623,-

SAmmen med 2100t til ca 1000,- er vi farlig nære 1500,- grensa mi.

Hmm, vente en måned, min favoritthobby, en måned uten å bruke penger på duppeditter....

DH61DL har jeg ikek klart å finne noen plass. Tror det er INTEL MB BOXDH67CF som er det aktulle kortet og det ligger på 892,-

Det kortet står hvertfall ikke i lista deres (intel)...

Lenke til kommentar

Dh61DE

Men ser ikke hdmi utgang på denne på intels sider.....

Enda billigere @ amentio 566,-

Klarer ikke å finne noe form for specs på dette kortet :/

Edit.

Her. Ikke aktuelt, er ikke hdmi nei.

Tror nok INTEL DH67CFer mer aktuelt. 808,- @ amentio

Hva går man glipp av ved å velge bulk på hovedkort? sata kabler og manual/garanti?

Intel Core i5-2500T ser også kan spennende ut. Her sammenlignet med 2100T

Ser også at Zotac H67ITX-A-E er blitt trukket vekk over hele linja. Synes dette og er et spennende kort. Dersom det kun koster 200-lapp ekstra så ville jeg nok valgt det fremfor Intel sitt.

P1020244.jpg:cool:

http://www.youtube.com/watch?v=cmUIE9g3R0Q&feature=player_embedded

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Dette er foreløpig oppsettet: M-itx

Noen forslag til om det bør endres på noe for å få det litt billigere?

Kingston ValueRAM DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2x4GB DDR3-minner 639,-

Intel DH67CF Hovedkort 831,-

Lian Li PC-Q09FB (Sort) Minitower

Microsoft Windows 7 Home Premium Nor (64-bit OEM) Operativsystem 774,- 2

Intel Core i3 2100T 3,1GHz 969,-

Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB Solid State-disker (SSD) 849,-

Edit, noen som har kjennskap/erfaringer med picopsu'er?

Endret av gwh
Lenke til kommentar

Ser på din side på prisjakt at du planlegger å bruke maskinen som en HTPC. Det åpenlyse forslaget med tanke på å redusere prisen er da å droppe Windows 7 og heller gå for en Linuxdistribusjon som Ubuntu eller Linux Mint.

En annen mulighet vil være å finne en Intel Atom / AMD Fusion løsning i stedet for Sandy Bridge. Du vil nok da kunne spare ca 500 kr. Ser du har satt opp 8 GB med minne. 4 GB vil nok være mer enn nok og kan spare deg noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Er enig der. 8gb er mer enn nok til htpc bruk. 4gb er plenty. I tillegg trenger en ikke å bruke penger på windows 7 :ph34r: Den finnes andre plasser ellers så finnes det alternativer som Ubuntu.

Både Xmbc og Boxee fungerer på linux. Om du går for SB eller fusion/atom er vell en veldig subjektiv sak. Ellers så er de andre delene knall :) Veldig fint det kabinettet.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Har vel fått svar tidligere at Spotify kan kjøres på Linux, så får satse kanskje på Ubuntu/XMBC.

Eneste kravet er at det skal være så enkelt å starte at selv 7 åringen skal kunne starte dette etter å ha blitt vist det en gang eller to.

Lenke til kommentar

Ja, ubuntu skal være greit. Kan jo plassere en stor Boxee/Xmbc icon midt på desktopen. Dersom det kun er en pc til mediecenterbruk + litt surfing så ser ikke jeg poenget med å betale en høvding for windows.

post-105988-0-19241700-1299439718_thumb.jpg

Stakkars "htpcen" min som drukner stereobenken.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Min får selskap av get box/router/receiver/squeezebox classic(forsvinner når boksen er på plass)/ps3/nas/telefon, så kommer ikke til å være så ensom :)

Da er det bare å lenes eg tilbake og vente på neste månedskifte, og det blir innkjøp tenker jeg, i verste fall etter påsken.

Lenke til kommentar

Da var i3 2100t i butikkene, ihvertfall hos Dustin med "på lager".

Stoler litt mer på de enn et par andre nettbutikker på det området.

Synd det ikke er et eneste H67 mini itx koprt å oppdrive.

Intel kortet er visst på leverandørlager hos Amentio. Det samme er 2100t. Men tviler på at kortene faktisk er tilgjengelig før tidligst april...

Jeg er i grunn litt spent på hva som blir arvtakeren til Gigabyte sitt GA-H55N-USB3

Lenke til kommentar

Her er hovedkortet jeg venter på, bare satse på det blir lagervare i butikken snart :)

http://gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3783#ov

Se der ja. Der var h55 oppfølgeren :) Synes det er litt rart at de har kuttet ut wifi, men satt på to hdmi utganger. Spennende kort, men synes godt de kunne slengt på et wifi kort i form av mini-pci.

Da er strømforsyningen bestilt;Picopsu

Tror det bygget jeg skal lage blir rimelig stille.... Nå blir det bare å finne riktige kabinettet.

Har veldig bra erfaring med Cyncronix, har handlet av han to ganger. Har du tenkt å bruke det til sandy bridge? I så fall må du få med deg en pata til 4pin overgang slik at du får liv i i3 prosessoren. Regner med det er i3 2100T som er mest aktuell, for 60 watt på i3 2100 blir nok litt i minste laget.

Apropos kabinett så kan du jo melde deg inn i m350 klubben ;)

Edit.

Synes Gigabyte H67N-USB3-B3 virker mer spennende enn Intel sitt DH61CF kort nå. Prismessig så er gigabyte billigereogså :)

Handlelista ser slik ut foreløpig.

post-105988-0-11919200-1299593598_thumb.jpg

Edit 2.

Ikke noe dum sak dette her:

http://www.youtube.com/watch?v=vUrsvsDlKxs :dribble:

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Har veldig bra erfaring med Cyncronix, har handlet av han to ganger. Har du tenkt å bruke det til sandy bridge? I så fall må du få med deg en pata til 4pin overgang slik at du får liv i i3 prosessoren. Regner med det er i3 2100T som er mest aktuell, for 60 watt på i3 2100 blir nok litt i minste laget.

Forslag til hvor jeg lett får tak i en pata til 4pin overgang, gjerne i NOrge?

(og den handlelista di ser veldig lik ut min for øyeblikket :) )

Endret av gwh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...