Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finfint kabinett det der. Et billigere alternativ til OrigenAE :)

Synes godt de kunne roet ned den logen en tanke..

 

 

Edit.

 

Noen som har sett til noe nytt på mini-itx fronten for SB 1155 ?

Er det bare Zotac sitt kort som er "tilgjengelig"..

 

Edit 2.

 

Haha, komplett har utsatt ASUS E35M1-I DELUXE nok en gang. Nå ventes den inn 31.mar.2011 (Ubekreftet dato).

Spørs om ikke SB er før ute :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Finfint kabinett det der. Et billigere alternativ til OrigenAE :)

Synes godt de kunne roet ned den logen en tanke..

 

 

Edit.

 

Noen som har sett til noe nytt på mini-itx fronten for SB 1155 ?

Er det bare Zotac sitt kort som er "tilgjengelig"..

 

Edit 2.

 

Haha, komplett har utsatt ASUS E35M1-I DELUXE nok en gang. Nå ventes den inn 31.mar.2011 (Ubekreftet dato).

Spørs om ikke SB er før ute :p

PS.no har disse ubekreftet til 03.03.2011. Link

DustinHome ubekreftet til 08.03.2011. Link

Lenke til kommentar

overclockers.co.uk hadde Foxconn H67S tilgjengelig tidligere, men de er trolig utsolgt ettersom det har forsvunnet fra sidene deres...

Prisen var like under £60 (uten VAT). En test av kortet finnes her.

 

Det virker verdt å vente litt ekstra for å se hva de andre produsentene kommer med etterhvert. Asus P8H67-I DELUXE ser litt fristende ut.

Ville heller gått for Zotac sitt kort fremfor Asus som har so-dimm.

 

Edit.

 

Ser ut som Asus sitt første SB kort kommer 9/3 i følge ps.no

 

I tillegg blir det spennende å se hva som blir lansert på Cebit messa på tirsdag. Kan tenke meg at det lanseres et par itx kort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Lian Li PC-Q09 eller Lian Li PC-Q09F? Lurer på å bygge om min HTPC og ser etter et funksjonelt, ikke så alt for dyrt og pent Mini-ITX kabinett. Foreløpig har jeg havnet på Antec ISK 310-150, men disse kabinettene til Lian Li ser lovende ut. Den beste løsningen ville vært et OrigenAE M10, men prisen er litt for drøy.

 

Har planer å putte et hovedkort med integrert prosessor i kabinettet. Kanskje Asus P8H67-I DELUXE vil bli valget, selv om jeg da ikke vil få brukt PCI-Express'en hvis jeg får for et av Lian Li kabinettene. Egentlig ikke så farlig da jeg ikke har noen planer om å kjøpe ekspansjonskort for øyeblikket.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Lian Li PC-Q09 eller Lian Li PC-Q09F? Lurer på å bygge om min HTPC og ser etter et funksjonelt, ikke så alt for dyrt og pent Mini-ITX kabinett. Foreløpig har jeg havnet på Antec ISK 310-150, men disse kabinettene til Lian Li ser lovende ut. Den beste løsningen ville vært et OrigenAE M10, men prisen er litt for drøy.

 

Har planer å putte et hovedkort med integrert prosessor i kabinettet. Kanskje Asus P8H67-I DELUXE vil bli valget, selv om jeg da ikke vil få brukt PCI-Express'en hvis jeg får for et av Lian Li kabinettene. Egentlig ikke så farlig da jeg ikke har noen planer om å kjøpe ekspansjonskort for øyeblikket.

 

Ble nyskjerrig på det Lian Li PC-q09 kabinettet.

Noen som har funnet noen tester av dette ennå?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Lian Li PC-Q09 eller Lian Li PC-Q09F? Lurer på å bygge om min HTPC og ser etter et funksjonelt, ikke så alt for dyrt og pent Mini-ITX kabinett. Foreløpig har jeg havnet på Antec ISK 310-150, men disse kabinettene til Lian Li ser lovende ut. Den beste løsningen ville vært et OrigenAE M10, men prisen er litt for drøy.

 

Har planer å putte et hovedkort med integrert prosessor i kabinettet. Kanskje Asus P8H67-I DELUXE vil bli valget, selv om jeg da ikke vil få brukt PCI-Express'en hvis jeg får for et av Lian Li kabinettene. Egentlig ikke så farlig da jeg ikke har noen planer om å kjøpe ekspansjonskort for øyeblikket.

 

Ble nyskjerrig på det Lian Li PC-q09 kabinettet.

Noen som har funnet noen tester av dette ennå?

 

Det er noe veldig rart med dette kabinettet virker det som. Ble lansert i fjor høst, men de to eneste testene jeg finner er en tysk og en fransk test som det lenkes til fra Lian Li's nettsider. Ikke en eneste av de vanlige sidene jeg leser tester har noe om dem bortsett fra informasjon fra da produktet ble annonsert.

 

PC-Q09: http://www.homemedia.fr/tests-guides/203-Lian-Li-PC-Q09-0.html

PC-Q09F: http://www.teschke.de/reviews/40/Gehaeuse/45/HTPC_Gehaeuse/69/Lian_Li_PC-Q09F/390/Vorwort

Lenke til kommentar

Ser at PS.no har det til en rimelig pris, får vurdere det.

Sliter med å bestemme meg for et atom ion oppsett, amd fusion eller gå for det som burde være fremtidssikret, sandybrdige med i3 2100t på 35tdp.

Ja, det er ikke noe lett valg. Selv har jeg strøket Ion fra lista. Fusion presterer bedre enn ion på 90% av alle testene jeg har sett så langt. I tillegg er ikke fusion såpass mye dyrere enn ion. For min del står det mellom SB og Fusion. En annen faktor som spiller inn er hvor kjapt en vil ha systemet ferdig. Jeg tror SB kommer ut før fusion. Komplett har utsatt til slutten av mars (ubekreftet), og SB skal begynne å levere kort med B3 chipsett fra og med denne uka.

 

I tillegg bør en ha i bakhodet at Cebit messa i Hannover braker løs i morgen. Holder en knapp med at det lanseres et mini-itx kort eller to. Så langt er det kun Zotac og Asus som har vist sine SB kort. Når det gjelder fusion så er det kun asus og gigabyte (for oss nordmenn) som har lansert sine kort. Vet at Sapphire også har et fusion kort, men det er ikke sikkert at det dukker opp i norske butikker.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer mini-itx kort med Intel Z68 brikkesett? Slik at prosessoren kan klokkes/underklokkes?

 

Edit.

 

z68.jpg

 

Ser ut som Intel kaller sine SB itx kort med Z68 "støtte" for DH67CF og DH61AG. Virker som de er helt like som H67, bare det at de ikke har wifi.

 

Da blir det altså 3 itx kort standarder for SB.

 

H61 --> billigutgaven av H67

H67 --> ingen klokking

P67 --> klokking, men uten videoutganger

Z66 --> klokking + videoutganger - wifi

 

Arrester meg om jeg tar feil :)

 

 

Hva er egentlig greia med Z, H og P. Hva er er vits. Holder det ikke med P og H. Slik som tidligere. Da forstår folk enkelt at H er typisk htpc pga skjermutgang, mens P er for vanlige maskiner med eget dedikert skjermkort :dontgetit:

 

 

Edit 2.

 

Ser at Intel sitt SB kort ser veldig attraktivt ut. Det er H67 vell og merke, men synes prisen på 622,- + i3 - 2100 (35watt utgaven) kan bli en god og billig kombo. Vet ikke prisen på den strømgjerrige i3en enda, men tror dette blir bra "bang for the bucks". Her mister man wifi, men man har plenty med kontakter. Nok med sata 6gb/s, usb 3.0, dvi ,hdmi osv.

 

i3 2100 ligger på rett over 800,- tviler på at 2100T kan koste noe særlig mer..

 

Our first look at Sandy Bridge I listed the lack of CPUs better suited to HTPC use as a “Con”. Following our evaluation of the Core i3-2100T and DH67CF complete it should be clear that Intel has taken that concern off the table in a big way. With a 35W TDP that translates into a full featured home theater PC capable of timely commercial scanning, transcoding and 3D Blu-ray play that only draws between 14 and 43 watts, this system provides a fantastic option for anyone looking to build the ultimate mini-HTPC. I was not able to obtain pricing for the i3-2100T as it has not been officially launched, but I expect it to fall somewhere between the $117 i3-2100 and $138 i3-2120. Official numbers were available for the DH67CF motherboard however, which will carry a suggested retail price of $127 making it competitive in its market.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Er helt enig. Synes dette var absolutt et bra oppsett. Alt av tilkobling er bra. Wifi er ikke et så stort savn. En usb dongle koster svært lite.

Er nysgjerrig på i3 2100T, med tanke på temperatur, mulighet for å skru ned viftehastighet. 35 watt kan da ikke produsere så mye varme (?).

 

Ser at PS har listet opp to H61 kort.

 

1 + 2.

 

Finner ikke noe informasjon om DH61 enda.

Lenke til kommentar

 

i3 2100 ligger på rett over 800,- tviler på at 2100T kan koste noe særlig mer..

 

I was not able to obtain pricing for the i3-2100T as it has not been officially launched, but I expect it to fall somewhere between the $117 i3-2100 and $138 i3-2120. Official numbers were available for the DH67CF motherboard however, which will carry a suggested retail price of $127 making it competitive in its market.

 

2100T ble lansert 20. februar og prisen ("Tray 1ku Budgetary Price") er $127. Se f.eks. denne siden på intel.com for kilde. Ser det er mulig å kjøpe den på eBay for litt over tusenlappen (pluss frakt og mva...).

 

Selv kunne jeg helst tenkt meg en i5-2390T, men synes prisen på $195 er litt i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

H67 --> ingen klokking

 

Ikke engang med de cpu som har åpen multiplier??

 

 

er uansett bare å vente på at Gigabyte slipper kort, da får man en skikkelig bios som tillater undervolting. mye mere itx venlig når cpu har "rett" volt :)

Nei, mener at Intel fysisk har fjernet muligheten for overklokking/underklokking på alle kort som har H61 + H67 brikkesettet. Man må derfor over på Z67 eler P67 dersom en vil klokke. Tror kun det var GPU multiplieren en kunne stille på, men det er vell mindre viktig.

 

 

i3 2100 ligger på rett over 800,- tviler på at 2100T kan koste noe særlig mer..

 

I was not able to obtain pricing for the i3-2100T as it has not been officially launched, but I expect it to fall somewhere between the $117 i3-2100 and $138 i3-2120. Official numbers were available for the DH67CF motherboard however, which will carry a suggested retail price of $127 making it competitive in its market.

 

2100T ble lansert 20. februar og prisen ("Tray 1ku Budgetary Price") er $127. Se f.eks. denne siden på intel.com for kilde. Ser det er mulig å kjøpe den på eBay for litt over tusenlappen (pluss frakt og mva...).

 

Selv kunne jeg helst tenkt meg en i5-2390T, men synes prisen på $195 er litt i drøyeste laget.

Stemmer. Ser at artikkelen kom ut 15. februar. Får sende en mail til amentio/komplett og høre om 2100T tilgjengelighet og pris.

Lenke til kommentar

Multicom har denne på lager. Link

Jæren Data. Link

Dustin Home. Link

Amentio. Link

Stilig. Her har prisjakt sviktet meg. Var inne senest i går for å se. Fant ikke på Amentio heller.

 

Intel Core i3 2100T 929,- @ Amentio

Intel DH67CF 892,- @ ps.no

 

1821+ ram.

 

Nå gjelder det bare å finne seg et kort. Enklere sagt enn gjort :p

 

Edit.

 

Er H61 forbeholdt Intel eller er det mulig at vi ser andre produsenter med slike kort?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...