PantZman Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 1300kr for 8 gb er da vel ikke så fælt? Utvalget derimot er noe skralt. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) 1300kr for 8 gb er da vel ikke så fælt? Utvalget derimot er noe skralt. Jo, det er dyrt. For det første så er 8gb overkill.2k i en htpc, og en vanlig bruk pc generelt. Denne rammen fikser biffen i lange baner. Hadde ikke betalt mer enn det for ram. Endret 4. desember 2010 av Teac Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Vil gjerne fylle ut minnnet når jeg først kjøper noe. Litt kjedelig å sitte med et par 2gb brikker når det viser seg at det trengs mer enn 4gb. Er det noe mer negativt med SO-DIM enn pris og et lite utvalg? Er ytelsen noe dårligere? Vil gjerne jeg ha en stuePC som kan kjøre noen spill i ~1080p oppløsning om det er ønsket. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) So-dim skal yte litt mindre ja, men hvor mye vet jeg ikke. Har selv 4gb ram i laptop og hovedpc. Begge disse to spiller 1080p lekende lett. Hovedpcen drar jeg lett de nyeste spillene uten problemer med 4gb. 4gb ram er plenty. Det er vell helst når man kjører VM, man trenger mer ram. Jeg merket at når jeg kjøre tre OSer samtidig at rammen kom til litt for kort. Da kjørte jeg Windows 7, Windows server 2008 og windows home server samtidig + diverse programmer. Så lenge man har bedre enn første generasjons Atom prosessor og 2gb ram så klarer man fint hd. Endret 4. desember 2010 av Teac Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) ZOTAC M880G ITX WIFI listet hos komplett til pris på 1795,- Synes dette var litt i dyreste valget. Tror heller Gigabyte GA-H55N og i3 gir mer for pengene. Bortsett fra sata-3 i amd kortet så er det lite ingenting som skiller disse to. Mer fornuftig pris for intelkortet. Endret 7. desember 2010 av Teac Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Ser ut som et kraftig hovedkort til størrelsen, men prisen var nok litt høy ja. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Syns det virker spennende å lage en Mini-itx pc, nå som hw'en du kan stappe inn begynner å bli bra, hvis du går ofte på lan så hadde det vært nice å bare dratt med seg en liten boks så kan kjøre de aller fleste spill bra. Istedenfor lian-li cuben min på 50x50x50cm... Her er min handlekurv Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Heftig maskin det der. Jeg setter et spørsmålstegn ved lengden på skjermkortet og om det passer i kabinettet. Jeg tviler. Skjermkortet har en dybde på 22cm. Kabinettet har en dybde på 40cm. I tillegg skal du få plass til psu. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Her er min handlekurv Hadde gådd for en silverstone sg05 eller sg06 den med 450W psu. de spiser det meste av skjemkort. hadde akkurat det kortet du linker til i min sg05. ellers er det jo ny intel cpu ala sandy bridge på dur, slippes 7 jannuar. det er ne som virker serdeles egnet for m-itx. 'hvis sandy bridge blir helt supert blir jeg antagelig og bygge en m-itx med gtx 580 i sg06 her er en tråd om lian li kassa http://hardforum.com/showthread.php?t=1481013 Endret 19. desember 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
Teac Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Etter evig lang tid harASUS AT5IONT-I DELUX blitt tilgjengelig. Eneste som er dumt et at det var vell dyrt.. Edit. Har lekt meg litt med Boxee OS, det er jo genialt. Perfekt til mediacenter pcen. Endret 24. desember 2010 av Teac Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Er på utkikk etter ett rimelig kabinett med 2x 3.5" brønner. Skal ha veldig enkel HW og kjøre freeNAS, så trenger ikke store strømforsyningen eller vifter. Noen tips? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg har hvertfall en stund hatt lyst til å bygge nas i Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS. Lenke til kommentar
softcell Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nå snakker vi! Asus lanserer sandy bridge mini itx hovedkort. Regner med at den takler både hd streaming, serverhosting og enkel->medium gaming ala wow og starcraft. Nå er det bare å vente på at den kommer til Norge... les mer her http://www.hardwareheaven.com/news.php?newsid=2029 Er det noen som har sett noe annet bra kommet ut av CES? Lenke til kommentar
softcell Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nå snakker vi! Asus lanserer sandy bridge mini itx hovedkort. Regner med at den takler både hd streaming, serverhosting og enkel->medium gaming ala wow og starcraft. Nå er det bare å vente på at den kommer til Norge... les mer her http://www.hardwareheaven.com/news.php?newsid=2029 Er det noen som har sett noe annet bra kommet ut av CES? Asrock er visst ut med egen variant også : http://www.anandtech.com/show/4080/welcome-to-sandy-bridge-with-the-asrock-p67-extreme4 Her er en ytelsestest : http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Et mini-itx hovedkort med passiv kjøler, burde det fungere i et kabinett uten vifte? Er ganske mange luftehull i kabinettet. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Har ikke en egen erfaring, men jeg har lest at en bør hvertfall en liten vifte. Bare for "flytte vekk" varm luft. En får jo helt ned til 40mm vifter. Tviler på at de er så hørbare. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 40mm er jo de som er absolutt værst, fordi dem må ha høyere turtall for å flytte noe i nærheten av samme volumet som en større vifte. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Man må jo til syvende og sist se på hva som er oppført som desibel nivå. Har man mulighet for større vifte så kan en jo det. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hva tror dere om dette kabinettet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Ser tøft ut. Veldig stilrent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå