Nohcho Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg har funksjonen: 8X/x^2+4, jeg må finne nullpunktet ved å sette den lik nul, men jeg husker ikke i det hele tatt hvordan jeg skal regne det)noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Dette skal vi klare fint. , når: Forstår du fremgangsmåten her? Endret 3. mars 2010 av cuadro Lenke til kommentar
Askar Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Dette skal vi klare fint. , når: Forstår du fremgangsmåten her? sett opp stykket, finn fellesnevner, fellesnevner i dette tilfellet er: +4, vi multipliserer med alle ledd, og dermed får vi 8x=0 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 sett opp stykket, finn fellesnevner, fellesnevner i dette tilfellet er: +4, vi multipliserer med alle ledd, og dermed får vi 8x=0 Egentlig unødvendig, da vi vet at for at en brøk skal være null må teller være null (nevner kan ikke være null). Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det er som Henrik B skriver: Brøker beskriver porsjoner av telleren. Det er naturligvis kun verdien 0 som, dividert på en annen verdi, vil ende opp som 0. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Det er naturligvis kun verdien 0 som, dividert på en annen verdi, vil ende opp som 0. 0/x=0 Glad vi fant ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå