Gå til innhold

Solgte Loddet sitt

DaXoN

Anbefalte innlegg

Det er en stund tilbake nå men jeg husker jeg hørte på radioen at en person hadde skrapet 2x 100.000.0 på loddet sitt og ingen ting mere og så får gøy la han dette ut på finn.no og fikk solgt får 10.000kr + en avtale om personen som kjøpte vant så delte de 50/50 på gevinsten.

Er det noen som husker noe om dette? Fordi jeg kjøpte meg et Yezz! lodd idag og skrapte 2 første talene som ble 100.000.0 x) så vurderte om jeg skulle legge dette ut på finn.no får gøy med tilsvarende lik avtale ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en annen plan som kanskje kunne fungert.

Hvis en klasse hadde samarbeidet og spleiset om å kjøpe, la oss si... 200 lodd.

200 lodd koster 5000 kroner.

Hvis de da er 30 stykker i den klassen, må vær elev ut med 166 kroner.

Det er fullt brukbart hvis alle tror på ideen.

Vinnersjansene øker betraktelig, og det vanker fortsatt pengesummer.

Dessuten vinner man 25 kroner ganske ofte, så det er sikkert rundt 30-50 lodd som kan byttes ut i nye lodd.

Men bleh, det kan ikke sees på som en investering, lodd er lagd for å tjene inn mye mer enn de gir ut. Dette er vel heller bare for å øke sjansene.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Jeg hadde en annen plan som kanskje kunne fungert.

Hvis en klasse hadde samarbeidet og spleiset om å kjøpe, la oss si... 200 lodd.

200 lodd koster 5000 kroner.

Hvis de da er 30 stykker i den klassen, må vær elev ut med 166 kroner.

Det er fullt brukbart hvis alle tror på ideen.

Vinnersjansene øker betraktelig, og det vanker fortsatt pengesummer.

Dessuten vinner man 25 kroner ganske ofte, så det er sikkert rundt 30-50 lodd som kan byttes ut i nye lodd.

hehe ja sant det ^_^ hadde vært morsomt og gjøre,

Btw det er ikke 100k det er snakk om her men 1mil jeg har skrapet 2 av og ingen mere *man kan se 1-2 tall på neste men ikke noe ødleggende vil jeg si*

:p bare husker en fyr som solgte sitt får 10k + 50% av gevinst

Lenke til kommentar

Haha. Hvor dum var han fyren som kjøpte det loddet for 10k? 2x 1 million finnes jo på nesten alle slike lodd.

Dessuten skrives 1 million 1.000.000 :)

vis jeg ikke tar helt feil så blir 100.000.0 vis man ikke tenker på ører :p men men fyren var jo ikke akkurat dum heller da, 2x 1mil på de 2 første som da betyr mange sjanser til siste, det er gambling på sitt beste:P

Lenke til kommentar

"Den gang sa matematikkprofessor Helge Tverberg ved Universitetet i Bergen at sjansen for å vinne milliongevinsten på et slikt lodd, er 1 til over 70.

- I utgangspunktet er sjansen for å vinne toppgevinsten i Flax på en til én million. Men hvis man antar at alle milliontallene i flaxloddene er tilfeldig spredd utover loddene, kun kontrollert slik at det ikke blir flere enn ett vinnerlodd pr. million lodd, så vil sjansen være på 1 over 70 når man allerede har skrapt fram to av ni tall med millionbeløpet, sa Tverberg til TV 2 Nyhetene."

http://www.nettavisen.no/innenriks/article2518004.ece

Og dersom dette stemmer, så er pot-oddsen i hans favør, da han har en 70-dels sjanse for å vinne 100 ganger så mye som innsatsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...