Ayabara Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg er på utkikk etter en ny bærbar som skal ta over for min 15" MacBook Pro, da jeg skal over til Linux, og vil ha en skjerm med bedre oppløsning, minst 1680x1050. Siden jeg har MBP er jeg litt bortskjemt når det gjelder bilde- og bygge-kvalitet, så jeg trenger deres hjelp til å finne ut om det er noen alternativer der ute. Lenke til kommentar
twiztar Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Thinkpad er etter mine erfaringer solid bygd, og det jeg tror vil være nærmest MBP. Specmessig er de stort sett ikke all verdens (de er gjerne mer rettet mot bedrifter), men hadde tidlig høy oppløsning på skjermene sine. Eksempler: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507256 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=462205 (11k) Vil du opp på 4GB minne koster det 500 kroner ekstra. Jeg har ikke konkret erfaring med disse modellene, sist jeg hadde laptop i jobben er et par år siden, men jeg hadde da T42p og T60, var storfornøyd med begge to! Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg er på utkikk etter en ny bærbar som skal ta over for min 15" MacBook Pro, da jeg skal over til Linux, og vil ha en skjerm med bedre oppløsning, minst 1680x1050. Siden jeg har MBP er jeg litt bortskjemt når det gjelder bilde- og bygge-kvalitet, så jeg trenger deres hjelp til å finne ut om det er noen alternativer der ute. Ta en titt på denne, her kan du velge full-HD-WLED-skjerm 1920 x 1080. Studio 15 Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Takk for tipsene. Har sett litt på disse før også. Har hatt Lenovo på jobb, og det er solide saker. Designmessig er det imidlertid litt sørgelig. Dell Studio 15 bestilte jeg nettopp for en kamerat, og jeg synes den hadde veldig bra skjerm. Ulempen var at den virket litt plastic fantastic ved siden av Mac'en. Løsningen er vel å selge Mac'en først, så jeg slipper å se dem side ved side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå