Tj-nome Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei Problemet mitt hørest kanskje litt rart ut men skal prøve og forklare det så enkelt som muligt. Modem: ZyXEL P-2602HWT-F3, Fireware: Versjon 3.70(ASC.5) Ruter: D-Link DIR-635 Hardware: B1 Firmware 2.30EU Problemet er at ca 1-3 timer klare ingen av pc-ene på nettverket og koble seg til døme: Hardware.no via internet explore, firefox og Opera. Feil meldingen fra firefox: Tilkoblingen ble avbrutt Tilkoblingen til tjeneren ble avbrutt mens en side lastet. * Nettstedet kan være midlertidig utilgjengelig eller opptatt. Prøv igjen om en liten stund. * Dersom du ikke klarer å laste noen sider, kontroller at datamaskinens nettverkstilkobling er i orden. * Dersom datamaskinen er beskyttet av en brannmur eller mellomtjener, kontroller at Firefox har tillatelse til å bruke verdensveven (www). Eg må restarte nettverket manuelt for at det skal fungere igjen. Eg kan bruke internett til utorrent, spotify osv. Uten problem kan pinge adresser i cmd. Men laste ned internett side fra nettleseren kan den ikkje. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg antar det er bittorrent som krasjer routermodemet ditt slik at det ikke deler ut DNS (ip til websider). Du har flere alternative løsninger. Men den beste er vel å endre routermodem til bridge modem. Logg inn på routermodem og endre Network->WAN mode fra routing til bridge. Deretter setter du opp DIR-635 til PPPoE med [email protected] og passord. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Har testet med bridge men samme problemet, einaste som skjer er at det kan tar lengre tid før den har problem med tilkobling av tjener. Dette skjer uansett om bitorrent er aktiv eller ikkje. Einaste forskjellen er tids perspektive med og uten bittorrent. Lengste aktive nettverk uten bitorrent er 1 dag før problemet med tilkobling av tjener. kva andre løsninger kan eg gjere? Endret 3. mars 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Skulle gjerne hat flere tips her til kva som er gale med modem/ruter. Hadde samme problemet med gamle modemet før eg fekk nytt av telenor. Det nye modemet er ikkje så ustabilt som det gamle men forsatt ireterende. Er det ingen løsninger på problemet en og vente på ny fireware fra Zyxel/Telenor? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Reduser antall tilkoblinger i torrentprogrammet. Sett det til f.eks 100 globalt. Slå også av DHT. Dette gjør at du ikke belaster prosessoren i router så mye. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 DHT er avslått, satt ned fra 500 til 100 globalt sjå om det hjelper. Men synest no det er rart at det skal vere såpass mye problem. Problemet er trulig modemet til telenor siden nettverket fungere fint uten og restarte D-link boksen. Skal teste med dei nye settings og sjå om det hjelper. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Hei har forsatt samme problemet men no tar det ca 1 dag eller meir før problemet kjem. Må eg nesten ta eit nytt inkjøp av ruter eller modem? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har opplevd problemer liknende dette pga varm ruter. Hjalp å sette den litt luftigere. Har opplevd problemer liknende dette pga varm ruter. Hjalp å sette den litt luftigere. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Har opplevd problemer liknende dette pga varm ruter. Hjalp å sette den litt luftigere. Den er ikkje på den kjøligaste plassen, siden modemet og ruteren ligg inni eit skap, men rommet er såpast stort volum at det skal svært mye til at det er direkte varme som er problemet, men skal prøve og gjere det litt meir kjølig og ta tempratur måling. Takker Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Når den faller ut uten særlig bruk av torrents, så kan det godt være kjøling som er problemet. Går an å montere en PC-vifte e.l. som går med lav hastighet på modemet. Selv bruker jeg noen passive kjølere på routeren min. Kjøler ned CPU og radiodelen med noen heatsinks. Det viktigste er som regel å ikke stable bokser oppå hverandre... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Hadde tre 120mm vifte som eg monterte inni. Tok litt tid og fikse ledningene sån eg fekk strøm til dei. Har ikkje hatt problemet no med tjeneren siden eg satt opp viftene, ser ut som det skal fungere EDIT: temp var 46 grader inni skapet, no ligg den på 23 (Samme som hus tempraturen) Endret 8. mars 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hadde problemet på varme sommerdager selv. Fint at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå