Gå til innhold

Hvorfor icon med Java console på taskbaren?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et nytt ikon med Java Console på. Dette har jeg ikke set før, og maskinen oppfører seg helt merkelig. Skjermen blacket ut og mus og alt er rart. Kjører Zone Alarm Pro, Norton Antivirus 2003 med full oppdatering. Samt AD-aware6

Har jeg fått meg et virus tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått et nytt ikon med Java Console på. Dette har jeg ikke set før, og maskinen oppfører seg helt merkelig. Skjermen blacket ut og mus og alt er rart. Kjører Zone Alarm Pro, Norton Antivirus 2003 med full oppdatering. Samt AD-aware6

Har jeg fått meg et virus tro?

Nei da det betyr bare at du kjører SUN sin Java i stedet for microsoft sin...

Du kan eventuelt fjene den under Fjern/Legg til Programmer.

Den heter Java Web start tror jeg... :-)

Njaal

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikke på det folkens. Nå kjørte jeg Ad-aware en gang til å da fant den ei fil den ikke kjente til, men det stod noe om Red Shariff eller lignende, og da forsvant den. Jeg bruker kun Jawa Web i forbindelse med Norsk Tippings Online system. Og den aktiviseres kun når jeg stikker inn kort i leseren.

Mulig jeg tar feil, men jeg har opplevd maskinen som helt mystisk. Jeg har ikke all verdens kunnskaper om data, men innbiller meg at dette var skikkelig spyprogs.

P.S. Jeg oppdaterte Ad-aware før jeg dro igang.

Noen som skjønner hvordan det svineriet klarte å komme forbi Norton, Zone Alarm, samt Ad-watch?

Lenke til kommentar
Java fra sun er hverken svineri eller spyware. Har mistanke om at det kan være andre ting som messer til pc'n din. Har du prøvd å kjøre en vanlig virusscan?

Det har jeg gjort, senest før jeg skrev denne tråden. Skanning gjøres minst en gang i uka med de siste virusoppdateringene fra Norton. Men som jeg gjentok ovenfor, det er jo litt merkelig at det dukker opp et nytt ikon på taskbaren.

Lenke til kommentar

Klippet dette ut fra kundeservice fra norsk tipping. Kan de være noe slikt som har skjedd? Eller at du har fått installert Java fra Sun gjennom en oppdatering fra Norsk Tipping eller noe?

Valgt feil alternativ?

Hvis du har vært uheldig og valgt feil alternativ, kan du få opp "Java Security Warning" på nytt ved å gjøre følgende:

Velg Start - Innstillinger - Kontrollpanel.

Dobbeltklikk på Java Plug-in 1.4.0.

Velg "Certificates" og fjern Sertifikatet fra Norsk Tipping ved å klikke på "Remove" - "Apply".

Lukk programmet.

Restart din PC.

Gå inn på www.norsk-tipping.no

Klikk på Nettminibanken - når du får Java Security Warning, svar "Grant Always".

Lenke til kommentar

Java-ikonet dukker opp hver gang du har vært på en nettside som bruker java (f.eks. it-avisen.no). Det er ikke farlig. Red Sheriff er en cookie (tror hw.no bruker den). Den er heller ikke farlig, men grei å fjerne hvis du vil ha bort all spyware.

edit: ikke fjern java'n hvis du vil tippe på nett.

Lenke til kommentar

All teksten i consollen dreide seg om Red Sheriff. Denne Java saken er og blir et mysterium.

Ad-aware indikerte jo også på at det ikke var en vanlig spyware. Synd jeg ikke tok et printscreen av dette, men det husker jeg hvis det gjentar seg.

Ellers takker jeg for mange fornuftige svar.

Lenke til kommentar

Joda, det var IT avisen. Så mye styr, for så lite. Og den forsvant så for jeg gikk ut av IE.

Nå er jeg en smule :oops: men det får stå sin prøve. Det er så greit å vite dette da. Rart at ikke Ad-aware stopper den.

Jeg takker dere alle, i mellomtiden skal jeg klaske meg på kinnet. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...