Gå til innhold

Tips til kosthold og trening

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er for tiden hjemmesittende grunnet permitering. Dermed har jeg bestemt meg for og gjøre en innsats for og kvitte meg med litt overflødig magefett.

Jeg er 19år, 172cm høy og veier 71kg.

Til neste uke skal jeg begynne på treningssenter, satser på 2 treninger i uken da jeg er redd jeg fort går lei hvis jeg tar for mange økter i løpet av uken.

Noen generelle øvelser jeg kan ta som er gode for magen og mine "mantits" ? :p

Løping/jogging f.eks, er dette noe jeg absolutt bør drive med i tillegg?

Til kosthold;

Jeg har sett for meg noe slikt ca;

Frokost kl 10.00 ca: 2x hardkokte egg og 1 glass melk

Lunsj 12.30: Salat; Mais, kål, agurk og kylling. ( Er veldig kresen på grønnsaker så tror ikke det blir så mange forskjellige ingredienser her ) Drikker vann til Lunsj.

Lunsj2 kl 14.00: 1x banan

Middag kl 16.30: Steke meg en bit kyllingfilet (150g ca tror jeg) og ha kål,mais og agurk blandet sammen ved siden av. Drikker vann til middag.

Kvelds kl 20.00: 2x egg og 1 glass melk.

Tror dette ender på ca 1600 kcal om dagen hvis jeg ikke har regnt helt feil.

Blir dette for lite eller for mye? Må vel kanskje ned en 3kg vel for og nå fin vekt for min høyde.

Jeg har ikke noe behov for og bygge noe særlig muskler igrunn, vil bare ha vekk dette valpefettet.

Med stram økonomi så har jeg ingen mulighet for og kjøpe noe form for tilskudd.

All tips mottas med stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du vil kvitte deg med overflødig magefett - vel, da er det jogging som hjelper. Kanskje du er ute etter markerte magumuskler? Da nytter det lite med x antall situps og annen magetrening.

Ja er magefettet jeg må kvitte meg med. Fra sommeren 09 og frem til jul gikk jeg fra 84kg til 71 ved og passe på hva jeg spiste, hadde igrunn ingen trening. Så det er egentlig bare magen jeg føler fettet fortsatt sitter igjen. Om jeg skulle fått noen markerte magemuskler er det bare en bonus.

Lenke til kommentar

1) Finn ut hvor mange kalorier du trenger.

2) Finn ut hvilken kostholdsfilosfi du har lyst å velge, statens, lavkarbo, høykarbo, Health and Fitness Concept osv

3) Sett opp plannen med så mange kalorier

4) Driv på med intervaller 3-5 ganger i uken.

5) Følg dieten.

Så skal du nok se at mage fettet smelter vekk.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips, gir meg noen retningslinjer å gå ut ifra :)

Driver med styrketrening 3 ganger i uken nå, så skal jeg klare å få presset inn en del jogging i tillegg. Når jeg i tillegg kommer i jobb igjen ( er fysisk arbeid) Så må det bli bra tror jeg :)

Forresten så er lesing på dette forumet vanvittig motivasjonsfaktor :D

Lenke til kommentar

+ at du spiser 3 gram proteiner pr. kg kroppsvekt for å beholde mest mulig muskelmasse.

Jeg får nok langt ifra nok proteiner daglig med det kostholdet jeg tenkte som jeg nevnte i første post. Da jeg veier 70kg, så skal jeg ha 210g protein hver dag.

Noen mat/drikke varer som har mye proteiner jeg kan ta med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...