Gunde^ Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Bygde nylig en maskin for kompis. Problemet er at i Win7 (64bit) får jeg opp at bare 1,99gb av totalt 4gb eller 6gb kan brukes. Specs: Asus P7P55D Intel i5 750 OCZ 6GB Triple Channel Kit (2GBx2GBx2GB) (PN: OCZ3G1600LV6GK) PC3 1280O 8-8-8@1,65V Asus Radeon HD 5750 Jeg har forstått det slik at i5 ikke kan kjøre triple channel, kun dual channel. Derfor tok jeg ut den ene ram-brikken, og lot to stå igjen i samme fargekodespor. Jeg får ennå bare single channel og samme beskjed om at bare 1,99GB av rammen kan er i bruk. Forslag? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Sjekk denne siden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa906217.aspx, det kan hende at det er satt oppstartsparamerere. Det er et enklere gratisprogram (EasyBCD) du kan bruke og det kan lastes ned herfra: http://neosmart.net/thankyou.php?app=EasyBCD. Det finnes også en EasyBCD Beta for Win7, men da må du registrere deg på neosmart forumet for å laste den ned. Endret 3. mars 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 lot to stå igjen i samme fargekodespor. Jeg får ennå bare single channel og samme beskjed om at bare 1,99GB av rammen kan er i bruk. Vet ikke om du er klar over det/har gjort det, men når man bruker 2 brikker på det hovedkortet skal de stå i de blå minne-sporene (2 - 4) Mulig her årsaken ligger? Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 lot to stå igjen i samme fargekodespor. Jeg får ennå bare single channel og samme beskjed om at bare 1,99GB av rammen kan er i bruk. Vet ikke om du er klar over det/har gjort det, men når man bruker 2 brikker på det hovedkortet skal de stå i de blå minne-sporene (2 - 4) Mulig her årsaken ligger? Takker, satt de i spor 2 og 4 og dual channel ble aktivert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå