Quasar Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Er det sånn å forstå at man må bruke 64 bit programvare og drivere til Windows 7 64 bit? Vil ikke de gamle 32 bit programmene jeg har fungere til denne versjonen av Windows? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Programmene funker som regel. Dersom du kan velge mellom 64-bits versjon og 32 bits, så tar man selvfølgelig 64. Samme med drivere. Du får opp feilmelding om det blir problemer Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 32-bit drivere fungerer ikke overhode i 64-bit Windows. Jeg har ikke vært borti noen 32-bit programmer som har fått problemer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det eneste programmet jeg har som ikke funker som det skal i W7 64bit er Paint Shop Pro 4.10 fra 1997 eller 1996, rundt der. Det skal være 32bit (står i alle fall). Programmet funker egentlig, men ikke installasjonsfilen. Løsningen har vært å kopiere en ferdig installert mappe fra en annen pc, og da funker programmet som det skal. Det programmet er jo så gammelt at det legger alt av filer i en mappe, og ikke over hele pcen. Så man kan faktisk flytte det. Som det er sagt her, vil ikke 32bits drivere fungere. Kun 32bits programvare. Og har du ikke noe som er eldre enn 12-14 år, så burde det gå bra. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Drivere må være 64 bit ja, men windows legger selv inn det meste selv og det man eventuelt mangler kan man bruke vista sine 64 bit drivere til. Det jeg har vært bort til nå: -Driver CD til linksys usb600n nettverksplugg funket ikke, måtte legge inn driverne manuelt (søke dem opp fra enhetsbehandlingen og legge dem inn derfra) -Flash funker ikke på explorer 64, men man bruker da 32 bit nettleser isteden (både 32 og 64 bits explorer legges inn, og så velger de fleste firefox, opera, eller chrome i tillegg). -Garmin mapupdates funker kun med explorer, og nedlastet oppdatering må kjøres i xp SP2 kompabilitetsmodus -Endel (også jeg) får den rare standardfeilen kernel 41, som skyldes en million ting -Endel laptoper (som min) får feilaktig melding om at batteriet er defekt og må skiftes, da win 7 leser batteriinfo feil på endel laptoper. I verste fall mister man brukstid til man er på under en time, men på min er det kun indikeringen som er feil -Alle programmer har fungert problemfritt. Izarc i forrige versjon hadde ikke mulighet til å velge direkte pakke opp med izarc, men det ble løst med en oppdatering av programmet -Opplever at man får en uriktig feilmelding om at usb minnepinne må formateres hver gang man dytter inn pinnen -Opplever at windows utforsker låser seg innimellom, spesielt ved bruk av minnepinner -Trådløst mus og tastatur detter ut i korte øyeblikk som de har gjort på alle os og drivere til nå. Alt i alt er jeg kjempefornøyd med win 7, bruker 32 bit på en laptop og 64 bit på en stasjonær. Ser ingen grunn til å velge 32 bit om man har en nyere pc med tilgjengelige drivere og bruker minst 4-6 Gb ram. Lenke til kommentar
Quasar Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Tusen hjertelig takk for gode og utfyllende svar! Nå skal jeg snart prøve meg på å installere W7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå