GuddiGran Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Hei, Har problemer med min stasjonære maskin; det har seg slik at CPUen loader unormalt høyt i forhold til det den gjorde før. Når jeg spiller f.eks Trackmania jobber CPUen i 60-65% i motsetning til det den gjorde før fra 25-30% (CPUen er en AMD64 6400+ 3.2ghz btw.) Det jeg lurer på hva kan foråsake denne høye loaden? Jeg har testet en annen CPU på samme hovedkortet, jeg har testet CPUene i forskjellige hovedkort, jeg har prøvd forskjellige skjermkort, jeg har prøvd kun én harddisk, jeg har prøvd forskjellige rambrikker både sammen og alene. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Jeg begynner å bli litt smågal, også med tanke på at TG nærmer seg. EDIT: Kan også legges til at jeg har prøvd å formatere, flashe bios og renske for mulig spyware og virus. Endret 3. mars 2010 av GuddiGran Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Man kan jo sjekke hva som bruker CPU i Oppgavebehandling. Her er et enkelt alternativ: What's my computer doing? Endret 3. mars 2010 av Hårek Lenke til kommentar
GuddiGran Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Problemet er ikke at ikke vet hva som bruker mye av CPUen. Problemet er at jeg ikke vet hvorfor den bruker så mye, normalt skal den bruke langt under halvparten av det det bruker nå. Linken funket ikke btw. Lenke til kommentar
S!m1 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Samme her, CPU ligger konstant på 100% load samme hva jeg driver med... Ramm'n ligger på 57% når den vanligvis ligger på 20%. Lenke til kommentar
GuddiGran Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Ingen som har noen ideer? Lenke til kommentar
DarrenShan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 har du holdt øye med temperaturen? hvis det er 120 grader, så er det grunn til å tro at cpu-en ikke yter mye per mhz. Lenke til kommentar
GuddiGran Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Temperaturen er normal. 20-25 ved idle og 30-40 ved bruk. edit; leif Endret 5. mars 2010 av GuddiGran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå