Gå til innhold

Responstid på siemens LCD skjerm !

Anbefalte innlegg

Kanskje litt misvisende topic.. men noen som greier å finne hvor bra responstid den har..

folka kjøpte en slik en.. uten at jeg visste det.. i manualen står det ikke responstid.. oghar sjekket gjennom på sidene.. så lurer på om noen er bedre enn meg til å finne ut dette,, :shrug:

takker for all hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Du må nok være en smule mer presis, Fujitsu-Siemens har LCD-skjermer med responstider fra knappe 25 ms til over 40ms. Hvis du får tak i modellnavnet blir det litt greiere.

//sindre

Lenke til kommentar
hmm.. er det bra da ?

har en philips brilliance 107p.. 17"  

vet ikke responstid på den heller..

men ville du ha bytta ? LCD er litt kulere.. lettere å ha med.. men.. :shrug:

25 er egentlig helt ok til å spille på men jo lavere jo bedre

husk skal du ha lcd så se på responstiden og kontrasten og det taller som er xxx:1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

25 ms holder til vanlig video og spilling i ny og ne. Men, hvis du er en hardcore-gamer, vil du nok irritere deg over det lille etterslepet det er på slike skjermer. Det finnes LCD-skjermer med responstid helt nede i 16ms, og det er vel Hitachi som selger disse. Selv er jeg godt fornøyd med min Samsung 191T til både lett spilling og windoews-bruk.

//sindre

Lenke til kommentar

NEC LCD1880SX 18.1" TFT 13145.00,-

Bildyta 18.1"

Pixelstorlek 0.28mm

Rekommenderad upplösning 1280x1024@60Hz

Betraktningsvinkel 170o

Ljusstyrka 240cd/m2

Responstid 0ms

Signalingångar Analog & Digital (DVI)

Vridfunktion (Pivot) Nei

Inbyggda högtalare Nei

USB-hub Nei

TCO TCO99

Dimensioner (BreddxDjupxHöjd) 387x179,6x394mm

Vikt 8.2kg

Garanti 3 years on-site service

Lenke til kommentar

Hvorfor de har 0 ms responstid? Fordi siden er f*ked. Det er fysisk umulig å ha 0 ms responstid ettersom det alltid vil ta litt tid fra signalet blir sendt til lampen går på, så av igjen. Selv CRT skjermer har responstid. Tenk deg at max HZ på en CRT skjerm er 150 Hz (på laveste oppløsning osv.). Det vil da si at det tar 6,7 ms fra signalet blir sendt til lampen er av.

Uansett, Fujitsu-Siemens LCD'er er noen av de beste du får tak i. Husk at det er de som har utviklet teknologien som sitter i Formac Gallery 2010, og de bruker da naturligvis også den teknologien i sine egne skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...