larss 2 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 jeg fikk en oppgave av læreren å skrive en definisjon av disse ordene: Bønnerom, Qiblaveggen, Mihrab, Minbar og Manaret? Noen som kunne hjelpet meg litt? :thumbup: Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 jeg fikk en oppgave av læreren å skrive en definisjon av disse ordene: Bønnerom, Qiblaveggen, Mihrab, Minbar og Manaret? Noen som kunne hjelpet meg litt? :thumbup: www.google.no wiki.no Lenke til kommentar
larss 2 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Mihrab er et sentralt element i en moske, en nisje i veggen som vender mot Mekka. Qiblaveggen er veggen rundt, og Mihraben gir innttrykk av å være en dør mot Mekka. Minbar en trappe platform i nærheten av mihrab. Der preker den relgiøse lederen, og leder gudstjenester og forretter. Minaret er en arkitekt stil som er tilknyttet islamske moskeèr. Minaret er høye spir, er vanlig vis høyere en bygninger. Trenger definisjon på Bønnerom!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå