Gå til innhold

Anbefaling til Stonerock / Stonermetal?

Ritualz1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av mine favoritter:

Boris

Boris har en ganske delt diskografi der halvparten er under sjangeren drone og resten er litt mer "vanlig" rock. Et av mine favorittband.

Colour Haze

Herlig Stoner/Psykedelisk Rock fra Tyskland. De første albumene i diskografien er veldig Sabbathinspirerte, men resten er mer psykedelsik og "rolig". Albumet Tempel vil jeg si er en av mine favoritter i sjangeren.

Kyuss

Burde ikke trenge noen introduksjon egentlig. Bandet Josh Homme var i før han startet Queens of the Stone Age. Hylles ofte som en av pionerene i sjangeren sammen med Sleep og Monster Magnet. Mange av medlemmene i Kyuss har startet andre band som også anbefales.

Monster Magnet

I de første albumene høres det at Monster Magnet har tatt mye inspirasjon fra "romrocken" på 70-tallet. Den siste halvdelen av diskografien er desverre ikke like god, men om du tåler litt mer radiovennlige låter er det absolutt ikke dårlig det heller:

Shrinebuilder

En ganske ny supergruppe. Shrinebuilder består av flere storheter fra stoner og doommiljøet som Al Cisneros (Sleep, Om), Scott Kelly (Neurosis), Dale Crover (Melvins) og Scott "Wino" Weinrich (The Hidden Hand, Spirit Caravan, Saint Vitus, The Obsessed).

Ufomammut

Italiensk Doom. Nedstemte gitarer og atmosfære til tusen. Ikke så mye å si om dem egentlig, liker du band som Electric Wizard og Sleep vil Ufomammut falle i smak. De kommer med nytt album i år også.

Det burde være nok for en stund :p Tenkte å poste to videoer per band, men det fikk jeg tydeligvis ikke lov til...

Lenke til kommentar

Shrinebuilder ble ikke så bra som om og sleep imo.

Ingen som har sakt Acid King enda.

Altamont

High on fire

Earth

Orange Goblin

Pharaoh Overlord. Første albumet eller "The battle of axehammer Live" er best. Resten er litt anderledes, ikke overdrive på gitaren osv, men kult det og.

Sons of otis

Nebula

Unida

YOB

Middian

Los Natas

Black Cobra

Goatsnake

Sourvein

Hvis du liker stonerrock så liker du sikker også disse:

Brainbombs

Acid mothers temple

Earthless

Singapore Sling

Wooden Shjips

Rusted Shut

Shit and Shine

copy paste fra noe jeg har skrevet tidligere:

Best av alt, kremen av psykedelisk musikk er Acid mothers temple (and the cosmic inferno, melting parasio ufo, pink ladies blues, gong, swr, guru guru eller melting cosmic blues band) De har en helt enorm diskografi med mange, lange sanger. Desverre er mange av de, etter min mening, ufattelig kjedelige. F.eks sangene "morning on the moon", "evening on the moon" og "afternoon on the moon". Alle tre varer i omtrent 20 minutter og er kun en eneste synthlyd gjennom hele. Ikke ulikt drone, som er timesvis med basslyd. Skjønner meg bare ikke på det. Pga mange kjedelige sanger, gigantisk diskografi og lange introer du ofte ikke gidder å høre deg gjennom er det vanskelig å vite hvilke album som er verdt å kjøpe. Her er de sangene som er verdt å høre på:

Love Electrique

Tales of solar sail, Dark stars in the dazzling sky AKA Dark star blues

The man from giacobinid meteor comet

Pussy head man from outer space

Crystal rainbow pyramid

Loved and confued

Anthem of the space

Dark side of the apocalypse

In C

In E

Electric love machine

La novia

Starless and bible black sabbath

OM riff from the cosmic inferno

Demons from nipples

Hele SWR cd'en (velger å kalle dette nybegynneralbumet :p)

Acid mothers prayer

Poppy rock

Occie Lady

Hypnotic liquid machine from the golden utopia

La le lo

Nam myo ho ren ge kyo

Sandoza death blues

Eternal incantation or perpetual nightmare

Recurring dream and apocalypse of darkness

Super station

Diamond doggy peggy

The beautiful blue ecstacy (Have you seen the blue sky?)

Crashed and burned la novia

Det er sikkert mange fler.

Endret av N*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...