Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer jeg til å nå 30GB/mnd grensen


Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag en telefon fra en dame i et firma som het Emoon. Hun ville ha meg til å oppgradere mitt nåværende Telenor ADSL 704/128 abbonement uten "download grense", til et som var dobbelt så raskt med download grense på 30GB/mnd. Dette til samme pris som mitt nåværende. Jeg skvatt selvfølgelig skikkelig når hun nevnte downloadgrense da jeg er litt downloadoholiker. Men etter samtalen har jeg gått og lurt på om jeg faktisk laster ned så mye som 30GB/mnd.

 

Har ikke helt oversikt over forbruket mitt men jeg vil tippe at jeg laster ned ca 700MB i døgnet på irc, surfer i gjennomsnitt 2-4 timer hver dag, noe streaming av video og musikk, i perioder kan jeg spille UT og UT2003 online flere timer daglig og også noen andre spill. Bruker også noe p2p og har en ftp server som folk kan laste ned fra, men det er ikke så stor trafikk, noen som slenger innom nå og da.

 

Tror dere jeg vil gå over 30GB grensen? Er usikker på hvor mye den andre bruken enn ren download har å si for forbruket i GB så jeg har ikke noen mulighet til å regne ut dette. Da jeg bruker flere maskiner, og har en ganske enkel router kan det bli et problem å logge dette også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er vell kasnje å laste ned DUmeter å ha det kjørende en måned. Jeg er temmelig sikker på at jeg bruker over 30Gb i måenden, men så har jeg grei linje også ( 4000/800). Når jeg hadde bravo var det nokk ikke 30gb.

Men husk at 30Gb er ganske mye da. Det er 1Divx og en del musikk om dagen. Om du har noe valg, så ikke bind deg. Så kan du jo prøve.

Om dette var en ommgang tipping hadde jeg satset på Nei.

Lenke til kommentar

Dobbelt så raskt telenorabbonement i forhold til 704/128kbps? Nå har jeg hørt det og (eller var dette firmaet Emoon som du skulle bli kunde i?).

 

Uannsett, du laster ned ca 21+22GB gjennom irc i måneden, da står du igjen med 8GB. nå vet ikke jeg hvor mye data spillene du spiller sender og mottar, men du kan sikkert plusse på kanskje 1GB der. da er du oppe i 23GB. Ok, du hadde litt p2p-trafikk. Rimelig å si 3-4GB der månedlig? da er vi oppe i 27GB. Da spørs det om du surfer 3GB i måneden, det tviler jeg på. Jeg vil tro du ligger akkurat i grenseland.

 

Anbefaler deg å kjøre DUMeter (Download Upload Meter) i en måned (30dagers gratis trial) og få det til å måle hvor mye du laster ned eller gå på www.online.no og logg inn med ditt internettbrukernavn og gå på surfelogg og se hvor mye du har gjennomsnittelig per måned der. ( jeg tror faktisk at dem har bytta omm på gigabyte opp og gigabyte ned, men det ser du).

 

Generelt vanskelig å svare på et sånt spørsmål.

Lenke til kommentar

Dette er mailen jeg må svare på for å benytte meg av tilbudet.

 

Emooon Communication er et salg- og markedsføringsselskap som arbeider på vegne av Telenor Upgrade.

 

 

 

Oslo, 06.06.2003.

 

Vi takker for deres bestilling av Telenor Upgrade 1024.

 

Ta gjerne kontakt med oss på e-post: [email protected] dersom du har spørsmål. Oppgi da produkt og kontaktperson (undertegnede).

 

 

--

Med vennlig hilsen

For Telenor Upgrade

 

Mariell Unhjem

Emoon Sales

Lenke til kommentar

Jeg har denne 1024/256 telenor adslen..

Jeg sjekket loggene før jeg sa ja, og på det meste siden jeg fikk adsl hadde jeg lastet ned 9,71gb.. Det var det største forbruket.. Så.. Hvis du noen gang har vært over 30gb (eller at dette er ofte), bør du droppe tilbudet.. Da svarer det seg ikke..

Lenke til kommentar
Dette er mailen jeg må svare på for å benytte meg av tilbudet.

 

    Emooon Communication er et salg- og markedsføringsselskap som arbeider på vegne av Telenor Upgrade.  

 

 

 

Oslo, 06.06.2003.

 

Vi takker for deres bestilling av Telenor Upgrade 1024.

 

Ta gjerne kontakt med oss på e-post: [email protected] dersom du har spørsmål. Oppgi da produkt og kontaktperson (undertegnede).

 

 

--  

Med vennlig hilsen

For Telenor Upgrade

 

Mariell Unhjem

Emoon Sales

 

Litt "off topic", men.. Har egentlig telenor igjen noe lenger? De setter jo ut alle tjenester, og sitter bare igjen med overbetalte sjefer selv!

Lenke til kommentar

I følge DU meteret mitt så har jeg lastet ned 44,86GB siden 11/5. Så noen downloadgrense for min del hadde vært totalt uaktuelt.

Nå skal det være sagt at jeg har lastet mye mer ned enn det jeg vanligvis gjør siden jeg holder på å samle en komplett samling av sci-fi serien Farscape.

 

En annen ting er jo at jeg overhode ikke hadde likt tanken på at jeg har begrensning på hvor mye jeg kan bruke linjen. Så vil heller råde deg til å se på andre og bedre tilbud som ikke har noen begrensning på nedlastingen pr mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...