Gå til innhold

Har lyst til å starte eget klesmerke, hvordan gå frem?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å være lærling/assistent hos en klesdesigner.

Målet er å ha mitt eget merke, men jeg trenger å lære om bransjen før jeg kaster meg ut i den.

 

Er det noen som vet hvordan jeg går frem med dette?

Hørt om noen som har gjort noe slikt, men norske klesdesignere?

Har lest om flere som har jobbet for stylister på denne måten, men det står ikke noe om hvordan de har fått jobbene.

 

Håper på svar. :) Gjerne fra en klesdesigner som vil ansette meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror det er vanskelig å få en lærlingplass sånn uten utdanning eller god peiling.hva med å sjekke ut om noen skoler i nærheten av deg har en linje som går på det?jeg husker det var en linje på sogn for lenge siden, den het noe med tekstil og søm. og jeg tror designerne er ute etter noen som har peiling på forskjellige tekstiler og søm osv...

Lenke til kommentar

Problemet i Norge er at det ikke finnes "motehus" på samme måte som i de store aktørene. Aktører som Fam Irvoll og Leila Hafzi er mye mindre og jobber i større grad for seg selv en hva Dior og Versace gjør . Derfor kan det nok være vanskligere å få en slik jobb her til lands enn om du feks. hadde bodd i London. Det "største" vi har i Norge er Moods. Men de gutta der tror jeg er mer interessert i holde på for seg selv.

 

Personlig bor jeg ikke langt unna Cecilie Mellie som holder til i Theresesgate her i Oslo og ser stadig folk som sitter over symaskinene og syr. Så umulig er det nok ikke, det gjelder bare å finne de rette folkene.

Lenke til kommentar

aah daså, jeg forstod det som at du ikke hadde gått på skole.men som kavinsky sier, det er ikke så mange motehus her i norge.

hva med å begynne å ta oppdrag fra venner?sy gratis mot at de betaler stoff, det fungerer som levende reklame og word of mouth er et av de sterkeste virkemidlene når det kommer til markedsføring.Og be de spre ordet og lag deg visitkort de kan dele ut til folk som kunne tenkt seg og kjøpe noen plagg av deg.

lag deg en gruppe på facebook, lag ett par plagg om ikke mange som du kan ha bilder i gruppa de på facebook.det gjelder og tenke kreativt og selge seg selv =)

Endret av jogurten
Lenke til kommentar

Mulig jeg rett og slett bare må sette meg med telefonen en dag og ringe litt rundt. plutselig kanskje jeg dukker over noe som leder riktig vei.. mot de rette folkene =)

 

og ja, hadde nok vært enklere i f.eks. London, New york etc., men jeg er helt med på å flytte på meg ^^

Lenke til kommentar

Har gjort begge deler (facebook og sydd for venner). visitkort var en god idé ^^

Har slettet facebokk sida igjen(det ble bare tull, facebook er ikke helt med i svingene lenger), men holder på å lage en egen nettside "istedet".

 

Er jo et yrke hvor man rett og slett bare må ta tiden til hjelp.

som du sier word of mouth er vell den beste reklame, men den tar litt tid ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...