Nilsen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det er ikke rent få produsenter av primære dataprodukter som har gjort dette tidligere. Les mer Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hmm... Er det bare meg som synes at assosiasjoner til lyn og torden er relativt negativt når man skal selge strømforsyninger. Lyn - brann, torden - bråk... Perfekt å velge den snarhissige og farlige todenguden som frontfigur for et strømprodukt? Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvor høyt kan de gå, hva er grensene for Watt (Ampere) i strømforsyninger av denne typen? Er det tryggt å ha 1400 Watt under dekselet på sin PC? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 På en ti ampere kurs kan du vel totalt dra 2kW+ (tror det er 2200w), på en 16-ampere kan du dra omtrent 3,5kW. Så du kan ha 1400w (max), en skjerm og fremdeles har du noen watt å gå på til lampe og noen hundre watt på høyttalere. Lenke til kommentar
Kjell-arne Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) SiegHallo: Formelen for effekt (Watt) er: Ampere*Volt (i Norge blir dette 230 V). 10A: 10*230 = 2300 W. 16A: 16*230 = 3680 W. 20A: 20*230 = 4600 W. Men husk at 1400 W kun er toppeffekten man kan presse ut av strømforsyningen, den reelle effekten må beregnes ut fra hver enkelt komponent/evt. effektmåler i stikkontakten. De fleste maskiner i dag trekker ikke mer enn 1-2 ampere (230-460 W) (unntaket gjelder selvfølgelig high-end maskiner som er overklokket (der ligger som regel peak power rundt 3-4 ampere (690-980 W))). ---- Bare se på The Gathering - der har de satt av 1 ampere til hver deltaker (1 A per billett). Det skjer nesten aldri at kursene ryker der (det er riktig at det er mange bærbare som veier opp for "tungvekterne", men likevel ^^). Endret 3. mars 2010 av Kjell-arne Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Var noe slikt jeg husket, men da jeg var mindre var det 220V som var i veggen, synes jeg å huske? Var derfor jeg var usikker, jeg mener å ha sett fra 220 til 250 V forskjellige steder. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 "De forteller selv at dette er gjort fordi de ikke ønsker at assosiasjoner fra minnemoduler og strømforsyninger ikke skal gå over i hverandre." så de ønsker at assosiasjoner fra minnemoduler og strømforsyninger skal gå over i hverandre? som dere så klokt skriver, de ønsker ikke at de ikke skal gå over i hverandre.. hihi Lenke til kommentar
G Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Og om du drar på med litt motorer og andre artige ting som produserer reaktiv effekt ved drift, så må en regne på hva den tilsynelatende effekten måtte bli for å være dekket innenfor hva sikringen leverer. Endret 4. mars 2010 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå