Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X2


Anbefalte innlegg

Stakkars folk som kjøper disse telefonene! Har nettopp fått meg iPhone, en ren åpenbaring ift windows mobile. Den FUNKER rett og slett, til overmål både kjapt og greit. Ting skjer når jeg bestemmer at det skal skje, ingen venting, i tillegg til et helt nydelig brukergrensesnitt med overlegen musikkavspiller og innebygget minijack. I tillegg en meget tilgjengelig butikk i iTunes, men haugesvis av apps, svært mange gratis eller meget billige.

Er så utrolig lei av toppklasse tlf til f.eks SE, i det hele tatt windows mobile. Alltid knot, tregt, de lover alltid mer den tlf holder, man må kjøpe ekstra overgang for å kunne spille musikk, skal man vise noen bilder eller film osv er d bare helvete...Epost funker ofte dårlig, i det hele tatt er trådløse tilkobliger komplisert og knotete.

Helt utrolig at et selskap som Sony Ericsson ikke ennå har klart å lage kjappe og funksjonelle toppklasse telefoner, kan jo ikke akkurat si at de ikke har hatt nok tid til levere.

Problemet er at de leverer ikke, i alle fall ikke full pakke. Og så skal kundene betale en sinnsyk pris for et drittprodukt.

Windows er bare så ut, og windows mobile suger sykt...., har helt sluttet med windows generelt sett og sparer enormt med tid og irritasjoner!

Man kan jo bare sammenligne hardware krav for mac og windows for å kunne kjøre tunge applikasjoner, så ser man kjapt hva som vil duge best.

 

Den siste skjønte jeg rett og slett ikke. Jeg levde da i den troen at alle de avanserte spillene finnes til Windows, men ikke til Mac? Tar jeg feil?

Din beskrivelse av SE sine Windowstelefoner er fri fantasi? Eller mener du det du sier? Du er iallefall helt på jordet, både når du beskriver HW og SW relaterte operasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som kjøper en slik telefon, klarer fint å oppdatere den. Hvis ikke er ikke dette en telefon for dem. Da burde de heller sikte på en enklere telefon fra SE, eller et annet merke. Men hverken Symbian, Android eller Windows blir et alternativ for dem. Man oppdaterer da jevnlig sin pc, så hvorfor er det da så merkelig at en telefon med avansert os må oppdateres i ny og ne? Meg bekjent kjøres det oppdateringer til iPhone også. Så det argumentet ditt holder rett og slett ikke vann.

 

Fjernet resten av Quoten for det har du alt sagt 10 ganger før. Det jeg har satt i Bold tekst, forklar den er du snill! Hvorfor kan ikke en person kjøpe en av disse om en ikke klarer en SE telefon? Symbian og Android er så vidt meg bekjent å erfart to svært gode Os til telefoner! Windows skal jeg ikke si noe om da jeg ville ha vært upartisk (For noe dritt, det er min mening). Hvordan kan du begrunne at de burde velge en SE telefon som de må oppdatere og ikke en symbian eller Android telefon som fungerer out of the box?

Markedet er ikke slik at alle kjøper de telefonen de burde ha kjøpt, mange folk som ikke har bruk for X2 kommer til og kjøpe dem, å jeg tørr med min erfaring fra IT verden si at veldig mange aldri i livet kommer til og oppdatere telefonen! At de klager på den og at de på verkstedet gjør det blir en helt annen sak! Du må se realiteten av hva en folkemengde gjør ut av telefonen og ikke hva du kommer til å gjøre med den. Det er totalt irrelevant for en slik test!

Lenke til kommentar

De som kjøper en slik telefon, klarer fint å oppdatere den. Hvis ikke er ikke dette en telefon for dem. Da burde de heller sikte på en enklere telefon fra SE, eller et annet merke. Men hverken Symbian, Android eller Windows blir et alternativ for dem. Man oppdaterer da jevnlig sin pc, så hvorfor er det da så merkelig at en telefon med avansert os må oppdateres i ny og ne? Meg bekjent kjøres det oppdateringer til iPhone også. Så det argumentet ditt holder rett og slett ikke vann.

 

Fjernet resten av Quoten for det har du alt sagt 10 ganger før. Det jeg har satt i Bold tekst, forklar den er du snill! Hvorfor kan ikke en person kjøpe en av disse om en ikke klarer en SE telefon? Symbian og Android er så vidt meg bekjent å erfart to svært gode Os til telefoner! Windows skal jeg ikke si noe om da jeg ville ha vært upartisk (For noe dritt, det er min mening). Hvordan kan du begrunne at de burde velge en SE telefon som de må oppdatere og ikke en symbian eller Android telefon som fungerer out of the box?

 

 

Du må da vite at få symbiantelefoner er bug-frie "out of the box". Jeg vil påstå at 90 % av alle S60 telefonene som er solgt, måtte ha en oppdatering etter at de ble tilgjengelige. Sikkert rundt 30% måtte ha en omfattende oppdatering for at de skulle fungere sånn noen lunde, siste eksemplet er vel N97, som var fullpakket med bugs, mange av dem langt verre enn de man fant i Xperia2 sin første FW. Derfor blir det helt uforstående for meg at Amobil kunne gi den en 5-er, mens de slaktet X2. Det henger ikke på greip. Det er favorisering av ett merke, og det skjønner alle som ikke er ihuga fans av Nokia.

Android pumper ut oppdateringer mot bugs, i et større tempo enn noen andre. Dette burde du jo vite ettersom du later til å kjenne både Symbian og Android. Den første versjonen var ikke mange ukene før den mottok sin første oppdatering.

 

Men jeg kan tippe hvorfor Audun ville slakte X2, og kalle den en beta test telefon. Nokia har jo nylig gått ut og beklaget N97, og Amobil må sitte med en temmelig flau smak i munnen, når man tenker på at de faktisk anbefalte dette makkverket, og kåret den til årets profftelefon i 2009. Det henger ikke på greip, og det burde du også klare å se.

Prøv å hev deg over meg som person, og se på saken. SE gir ut en telefon, med bugs, som det finnes en tilgjengelig bug-fiks for; Amobil slakter den og kaller kjøperne for beta-testere. Nokia gir ut en telefon, full av bugs, ingen tilgjengelig oppdatering, men Amobil tilgir den alle bugs med "dette blir nok rettet i en fremtidig FW-update", og gir den en 5-er og anbefalt stempel. De presterer også å kåre den til årets profftelefon. SE sin telefon har bedre batteritid, bedre kamera, bedre skjerm og et bedre tastatur. Så jeg ber deg igjen. Les signaturen min. Der tror jeg vi har fasiten på hvorfor Audun, og resten av Amobil opptrer slik som de gjør...

Lenke til kommentar

At de kåret den til årets profftelefon er jeg enig med deg at var en feil. Men nei, de har ikke bommet på noe annet enn akkurat den. Syntes heller ikke du har rett når det gjelder SW oppdateringen til X2. Skulle de ha begynt testene sine på nytt? De har testet den i 1 mnd før de sendte ut testen, det er ganske lenge! Ikke var oppdateringen tilgjengelig der den skulle ha vært tilgjengelig heller.

 

Må også si at det er store forskjeller på små feil og store ytelses problemer som det beskrives med X2. Tror forresten at jeg aldri har hatt en feilfri telefon. (Hero er nærme men sliter med meldingsklieten som kræsjer). At Det stadig blir gitt ut nye versjoner av Android henger ganske enkelt sammen med at det er ett operativsystem som stadig er i kjempe utvikling, hvilket kan ikke sies om alle andre OS der ute. W7 kommer jo snart, det blir en kjempe oppdatering fra w6.5. Dog tviler jeg på at det vil komme regelmessige oppdateringer til den. Ser du forskjellen, eller vil du bare ikke? Håper virkelig ikke at du mener at alle andre her inne har feil og bare du har rett i det du sier? Da er det på tide å våkne opp fra din boble å se verden i ett større perspektiv!

 

For, hva du og jeg som langt over gjennomsnittlige interesserte brukere gjør med telefonene våres spiller ingen rolle for gamla som akkurat har kjøpt en ny telefon som ikke fungerer slik den burde, langt ifra! At det blir "spydd" ut oppdateringer til deg og meg gjør ingen verdens nytte for den gjennomsnittlige bruker som ikke oppdaterer telefonen sin! Det henger nemlig sammen slik at det er langt ifra alle som vet at det går an eller at man burde gjøre det!

Lenke til kommentar

Tre ting er helt sikkert :

 

2. Jeg har hatt X2 i en del uker - og kan understreke at alle de negative karakteristikkene som her er nevnt - stemmer forbløffende med min opplevelse.

 

3 Den mye omtalte oppgarderingen som Hr Poe er så glad i - har jeg innstallert på min telefon - etter oppmuntring fra SE Support - og den hjalp overhode ikke mot en eneste ting.

Men - rett skal være rett den ga meg noe nytt - nemlig en oppstart - uten at det kommer spørsmål om PIN kode.

 

Nå er telefonen sendt til service - så får vi inderlig håpe de kan fikse den - for den er både pen - innholdsrik - godt egnet som busines telefon - dersom den hadde funket som den er beskrevet.

 

Ha en fortreffelig aften alle sammen.

Endret av KVTL
Slettet personkarakteristikker
Lenke til kommentar

At de kåret den til årets profftelefon er jeg enig med deg at var en feil. Men nei, de har ikke bommet på noe annet enn akkurat den. Syntes heller ikke du har rett når det gjelder SW oppdateringen til X2. Skulle de ha begynt testene sine på nytt? De har testet den i 1 mnd før de sendte ut testen, det er ganske lenge! Ikke var oppdateringen tilgjengelig der den skulle ha vært tilgjengelig heller.

 

Må også si at det er store forskjeller på små feil og store ytelses problemer som det beskrives med X2. Tror forresten at jeg aldri har hatt en feilfri telefon. (Hero er nærme men sliter med meldingsklieten som kræsjer). At Det stadig blir gitt ut nye versjoner av Android henger ganske enkelt sammen med at det er ett operativsystem som stadig er i kjempe utvikling, hvilket kan ikke sies om alle andre OS der ute. W7 kommer jo snart, det blir en kjempe oppdatering fra w6.5. Dog tviler jeg på at det vil komme regelmessige oppdateringer til den. Ser du forskjellen, eller vil du bare ikke? Håper virkelig ikke at du mener at alle andre her inne har feil og bare du har rett i det du sier? Da er det på tide å våkne opp fra din boble å se verden i ett større perspektiv!

 

For, hva du og jeg som langt over gjennomsnittlige interesserte brukere gjør med telefonene våres spiller ingen rolle for gamla som akkurat har kjøpt en ny telefon som ikke fungerer slik den burde, langt ifra! At det blir "spydd" ut oppdateringer til deg og meg gjør ingen verdens nytte for den gjennomsnittlige bruker som ikke oppdaterer telefonen sin! Det henger nemlig sammen slik at det er langt ifra alle som vet at det går an eller at man burde gjøre det!

 

For å starte med det siste først. Gamla kommer ikke hjem med en X2 eller en N97. Det er forskjellen.

At Amobil valgte å fullføre testen, med en telefon som ikke kan sammenlignes med den som jeg har, skjønner jeg rett og slett ikke. Synd for de at telefonen ble oppdatert med en bug-fiks, men de burde rett og slett utsatt publiseringen av testen, og testet den på nytt. Jeg misstenker at telefonen de testet ble mottatt en gang i Desember, og er av samme parti som alle andre som har testet denne til nå har hatt. Den er altså overhode ikke sammenlignbar med den man får kjøpt i butikken.

Du sier det er forskjell på små feil og store ytelse problemer. Helt enig. Og der er vi ved sakens kjerne. Hva er det Audun skriver om X2? Han klager over at skjermen ikke er synkron med inntastingen av pin-koden? Er det et stort ytelse problem? Sånn for ordens skyld kan jeg nevne at etter .cab filen ble installert, er dette synkront. Han jamrer seg videre over at man ikke får siste i samtalelisten når man trykker to ganger på ringe tasten. Er dette store ytelse problemer? Jeg kan jo legge til at nevnte .cab fil også fikser dette. Ikke helt etter Audun sin smak, da han klagde i en tidligere post at han måtte trykke 3 ganger, for at telefonen skulle ringe nummeret. Etter to trykk ble det bare markert.

Jeg kan jo nevne noen av bugsene i N97 når den ble lansert: Telefonen ble svært varm når man spilte musikk på den, og batteriet tømte seg oppsiktsvekkende fort. Linsebeskyttelsen til kameraet skraper opp telefonen. Skjermen har en tendens til å fryse i lengre perioder når man bruker HW-tastaturet. Unlock/lock tasten fungerer bare av og til. Skyver man opp tastaturet for å låse den opp, fryser telefonen av og til. Telefonen fryser uten forvarsel, og man må fjerne batteriet for at den skal virke igjen. Telefonen mottar ikke samtaler. Jeg kan ramse opp mange flere, de er hentet direkte fra N97 forum. De fleste bugsene er nå fikset, men ikke alle.

Men det var med disse bugsene Amobil gav N97 en 5-er og anbefalt stempel. Og kåret den til årets mobiltelefon. Jeg har sammenlignet en N97 med min X2, og generelt er X2 langt raskere.

Lenke til kommentar

Gamla kommer hjem med X2, det er problemet. Om ikke gamla gjør det så gjør mor det. Gjør ikke mor det så gjør lille søster/bror det. Ser du poenget nå? Dette er som regel en ikke kompetent gjeng når det gjelder IT, akkurat hvilken del av samfunnet det er spiller ingen rolle. De vil IKKE oppdatere telefonen sin sånn uten videre, slik du og jeg ville! Det er problemet! Å det forblir der! Slik kan man veldig godt forsvare karakteren 2. Å det er ikke du og jeg som bryr oss om disse testene når vi skal kjøpe ny telefon, det er alle andre! Get it?

 

Har aldri uttalt meg om N97 testen utenom at jeg syntes det har blitt gitt feil karakter, det tror jeg Amobil har innsett selvom de kanskje ikke sier det høyt. (Kritikk de burde ha tatt). Men dette gjør fremdeles ikke X2 til en bedre telefon. Telefonen er fremdeles like dårlig! Jeg skal tørre å påstå at så lenge telefonen kommer med dårlig SW fra fabrikanten til butikken så er problemet der. 90% av forbrukerne gir beng i om det finnes en oppdatering de aldri vil installere! Ja, for all del, det er godt mulig en SW oppdatering kan løse mange av problemene til X2. Men å si at telefonen er super kjapp blir helt feil, OS som ligger til grunnet hindrer dette.

Lenke til kommentar

Tre ting er helt sikkert :

 

2. Jeg har hatt X2 i en del uker - og kan understreke at alle de negative karakteristikkene som her er nevnt - stemmer forbløffende med min opplevelse.

 

3 Den mye omtalte oppgarderingen som Hr Poe er så glad i - har jeg innstallert på min telefon - etter oppmuntring fra SE Support - og den hjalp overhode ikke mot en eneste ting.

Men - rett skal være rett den ga meg noe nytt - nemlig en oppstart - uten at det kommer spørsmål om PIN kode.

 

Nå er telefonen sendt til service - så får vi inderlig håpe de kan fikse den - for den er både pen - innholdsrik - godt egnet som busines telefon - dersom den hadde funket som den er beskrevet.

 

Ha en fortreffelig aften alle sammen.

 

Hvis ikke .cab filen hjalp mot noe som helst, så har du feil på telefonen din. Det du beskriver med at du ikke får tastet pin-kode, er det andre som har opplevd, men det er så enkelt å omgå at jeg nesten må le hvis du sendte den inn pga det. Etter at telefonen har startet, trykker du enkelt og greit på ringe-tasten, og vips, gjett hva som skjer ;)

 

Men hvis du ikke opplevde at telefonen ble merkbart raskere, langt mer stabil og at alt generelt flyter langt bedre, så er det noe feil med din telefon. Jeg tipper det er SW-relatert, og en reset, med påfølgende oppdatering via SEUS, for deretter å installere .cab filen, ville nok gjort underverker med telefonen. Tipper det er det som serviceverkstedet nå blir å gjøre. Jeg har iallefall mottatt mange rapporter fra fornøyde brukere på et annet forum, etter at .cab filen ble installert.

Endret av KVTL
Fjernet i quote hva som er blitt redigert før.
Lenke til kommentar

Gamla kommer hjem med X2, det er problemet. Om ikke gamla gjør det så gjør mor det. Gjør ikke mor det så gjør lille søster/bror det. Ser du poenget nå? Dette er som regel en ikke kompetent gjeng når det gjelder IT, akkurat hvilken del av samfunnet det er spiller ingen rolle. De vil IKKE oppdatere telefonen sin sånn uten videre, slik du og jeg ville! Det er problemet! Å det forblir der! Slik kan man veldig godt forsvare karakteren 2. Å det er ikke du og jeg som bryr oss om disse testene når vi skal kjøpe ny telefon, det er alle andre! Get it?

 

 

Nei, jeg forstår det ikke. Hvis gamla, mor, søster eller bror drar til mobilsjappa, eller tar kontakt med kundeservice for å klage på at telefonen ikke virker slik Nokia hadde lovet dem, så får de beskjed om å prøve å oppdatere den med siste FW før de eventuelt sender den inn.

 

Jeg skjønner hva du mener med at vi ikke bryr oss om synsingen her på amobil, som du velger å kalle tester. Men nettopp av den grunn blir det så forbannet viktig at Amobil har samme regel for Nokia som de har for alle andre. Og det har de ikke pr. i dag.

Lenke til kommentar

Jo, det har de da for all del. De er mennesker de også, att n97 testen var en feil skjer. Synd å si det, men slikt skjer. Men X2 testen var akkurat like negativ som alle andre nettsider har skrevet om den! Har du klaget like mye der? Slik jeg ser det er den eneste grunnen til å skaffe seg X2 kameraet som ser ut til å være ekstremt bra for å være på en telefon, men det har den da også fått skryt for?

 

Jeg syntes du argumenterer dårlig for dine meninger, det gjør det ikke noe bedre at du kaller Amobil for Nokiamobil og signaturen din er vel heller ikke helt oppegående. Jeg vil veldig gjerne at du bevis dine påstander, for før du gjør det er og forblir de akkurat det, påstander.

Lenke til kommentar

Jo, det har de da for all del. De er mennesker de også, att n97 testen var en feil skjer. Synd å si det, men slikt skjer. Men X2 testen var akkurat like negativ som alle andre nettsider har skrevet om den! Har du klaget like mye der? Slik jeg ser det er den eneste grunnen til å skaffe seg X2 kameraet som ser ut til å være ekstremt bra for å være på en telefon, men det har den da også fått skryt for?

 

 

Du klager jo over at jeg gjentar meg selv, men jeg ser jo at jeg må det for at enkelte skal klare å la fakta synke inn. De andre testene som er referert til her, er tester utført på en beta-versjon, som Xperia teamet hadde stoppet, men som SE, forhåpentligvis ved en glipp, sendte ut til testing. Det var som sagt en telefon, som ikke inneholdt en fungerende FW, og da er det jo som forventet at den ikke få toppkarakter. Nå, derimot, finnes telefonen på markedet, med en FW som har blitt omskrevet to ganger siden den gang. Den siste FW, med .cab filen installert, fungerer glimrende, og vi som har denne telefonen, kjenner oss ikke igjen i Audun sin overdrevne negativ omtale av denne telefonen. Nå hadde ikke han, selv om han er proff, klart å få med seg at det fantes en .cab fil, da han testet den, men selv uten denne .cab filen installert, så er testen så til de grader negativt vinklet. Det virker rett og slett som om Audun har, ikke bare ett, men flere horn i siden til SE. Men vi som oppegående tenkende individer, klarer jo å se at her er det noe som skurrer...

 

Les gjerne signaturen min en gang til. Tror du ikke det er iallefall et snev av sannhet i den?

Lenke til kommentar

Poe kan du ikke bare la være å si det samme i hvert eneste innlegg i hele denne tråden?

Tror ALLE her inne har fått med seg at du mener Amobil har ett sett regler for Nokia og ett annet for andre. (Rart det er mange tlf som får høye karakterer som ikke er Nokia tlf da..)

 

Jøss POE, er alle SE telefoner anbefalte fra deg de eller?

 

Jøss Mreinha! er du alltid så forbløffende treffsikker i dine kommentarer? Jeg må si at når Amobil testet Aino, så beviste de atter en gang at det finnes ett sett regler for Nokia, og ett annet for alle de andre. De trakk Aino på samme punktene som de gav pluss til en Nokia for. Blant annet for menyene, som viste seg å være tilnærmet identiske på de to. De ble tatt med buksene nede, og jeg havnet i en useriøs krangel med en av skribentene. Du skjønner, det er slik de dekker over sine feil. Les en av de første postene i denne tråden, så ser du hvor seriøse skribentene på Amobil er

Dersom det du sier her stemmer, må jeg se nærmere på hva som har skjedd. Hvilken Nokia-telefon er det snakk om? (Gjerne på PM siden dette egentlig ikke gjelder X2).

 

Som for alle andre nettsteder kan det være små forskjeller på hvordan ulike testskribenter opplever et menysystem så vel som alt annet under design og brukervennlighet, da disse kategoriene er umulig å "måle". Avviket må man alltid jobbe med å gjøre så lite som mulig, men det er heldigvis ikke ofte vi merker avvik og de er veldig små.

 

Vi prøver alltid å samarbeide så tett som mulig samt at vi har tidligere tester i bakhodet under korrekturlesingen for å kontrollere at det ikke er avvik som du beskriver her. Tilbakemeldinger om tilfeller der det er avvik er viktig for å fortsette å forbedre testene (og det arbeider vi alltid med å gjøre).

Lenke til kommentar

*skrev ett langt innlegg, men forumet klikket så dette får bli en kort versjon*

Jeg tror signaturen din er bullshitt, akkurat som dine utsagn her inne!

 

Har du sjekket karakterskalaen for alle de forskjellige merkene av telefoner Amobil har testet? De er meget godt spredt over de forskjellige telefonene til de individuelle merkene!

Hvordan kan du påstå at amobil er ett Nokiamobil nettstedet? Begrunn det er du snill (Nei, at du mener de har ett regelsett for Nokia og ett for de andre er ikke en begrunnelse.), da helst med konkrete fakta! Du kommer ikke en meter her i livet uten å kunne bevise dine påstander!

 

Må også le litt av det du skrivet;

Nå, derimot, finnes telefonen på markedet, med en FW som har blitt omskrevet to ganger siden den gang. Den siste FW, med .cab filen installert, fungerer glimrende, og vi som har denne telefonen...
Så, man må ha to software oppdateringer, en cab fil og flere oppdateringer på vei for at telefonen skal fungere tålig greit? Du motstrider jo deg selv, en slik telefon burde aldri få mer enn en treer som enkelte steder har gitt den!

 

Edit: fler med de samme problemene ja... Merkelig..

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

*skrev ett langt innlegg, men forumet klikket så dette får bli en kort versjon*

Jeg tror signaturen din er bullshitt, akkurat som dine utsagn her inne!

 

Har du sjekket karakterskalaen for alle de forskjellige merkene av telefoner Amobil har testet? De er meget godt spredt over de forskjellige telefonene til de individuelle merkene!

Hvordan kan du påstå at amobil er ett Nokiamobil nettstedet? Begrunn det er du snill (Nei, at du mener de har ett regelsett for Nokia og ett for de andre er ikke en begrunnelse.), da helst med konkrete fakta! Du kommer ikke en meter her i livet uten å kunne bevise dine påstander!

 

Må også le litt av det du skrivet;

Nå, derimot, finnes telefonen på markedet, med en FW som har blitt omskrevet to ganger siden den gang. Den siste FW, med .cab filen installert, fungerer glimrende, og vi som har denne telefonen...
Så, man må ha to software oppdateringer, en cab fil og flere oppdateringer på vei for at telefonen skal fungere tålig greit? Du motstrider jo deg selv, en slik telefon burde aldri få mer enn en treer som enkelte steder har gitt den!

 

Edit: fler med de samme problemene ja... Merkelig..

 

Du snakker om å virkelig være seriøs i din argumentasjon. En mann har problemer med sin telefon, og du bruker det som et argument i en diskusjon? Tror du ikke jeg kunne finne en som har problemer med hvilke som helst telefon du måtte komme med? Du poster en link til VG, som gir ut en blåkopi av denne testen i sin nettutgave. Hva skulle det egentlig bevise?

 

Og angående FW oppdateringer. Telefonen ble ikke sluppet på markedet før den hadde fått sin første oppdatering. Men den ble sendt ut for testing før det. I ettertid, for ca 10 dager siden, kom det en .cab fil som rettet noen av problemene med telefonen. Nå har jeg fortalt dette til deg, ca 4 ganger, så nå synes jeg det er på tide at du kanskje får det med deg? Eller er det for mye å forvente? En ny, større oppdatering ventes i løpet av Mars, men da er det som du så fint kaller det, en oppgradering av OS-et, samtidig som det helt sikkert blir luket bort noen bugs. I Mai, vil denne motta en splitter ny utgave av Windows 6.5.*. Da vil den være mer grafisk tilnærmet Windows 7. Så vi som er så heldige å ha denne, kan altså få "ny" telefon to ganger til... ;) Sånn, ble det noe klarer?

 

Les gjerne signaturen min en gang til,du, så kanskje du skjønner hva den egentlig sier.

Lenke til kommentar

 

Dersom det du sier her stemmer, må jeg se nærmere på hva som har skjedd. Hvilken Nokia-telefon er det snakk om? (Gjerne på PM siden dette egentlig ikke gjelder X2).

 

Som for alle andre nettsteder kan det være små forskjeller på hvordan ulike testskribenter opplever et menysystem så vel som alt annet under design og brukervennlighet, da disse kategoriene er umulig å "måle". Avviket må man alltid jobbe med å gjøre så lite som mulig, men det er heldigvis ikke ofte vi merker avvik og de er veldig små.

 

Vi prøver alltid å samarbeide så tett som mulig samt at vi har tidligere tester i bakhodet under korrekturlesingen for å kontrollere at det ikke er avvik som du beskriver her. Tilbakemeldinger om tilfeller der det er avvik er viktig for å fortsette å forbedre testene (og det arbeider vi alltid med å gjøre).

 

Jeg har ikke tid nå til å gi deg linken du ber om akkurat nå, men leser du i tråden som omhandler Aino testen, så tror jeg du finner det.

 

Det er slettes ikke umulig å måle disse kriteriene. Hvis du/dere hadde brukt en poengskala for hvert enkelt segment på telefonen, kunne jeg som leser lett ha sett om det var snakk om personlige preferanser. Et av segmentene kunne godt vært bugs i FW. For det er ikke bare SE som har bugs ved en nylansering. Og den praksisen dere har med å tilgi Nokia, blant annet N97, for bugsene, mens der ikke kan gjøre dette når dere tester SE X2, er for meg, og andre en gåte.

Jeg tror kanskje du skulle sett litt nærmere på testene. Etter mer jeg leser av pluss/minus, jo mer forundret og forvirret blir jeg. En Nokia får trekk for slark i skyve mekanismen, men får pluss for "super byggekvalitet"? Hva i alle dager er det?

Nokian jeg siktet til, var en S40 som hadde så og si identisk menyoppbygging som Aino, og den fikk skryt for brukervennlige menyer, mens Aino, med akkurat samme antall ikoner, fikk trekk for dårlig utnyttelse av skjermen.

 

Du kunne kanskje skrevet ut signaturen min, og tatt den opp til vurdering på neste redaksjonsmøte dere skal ha. Om det ikke akkurat er sort/hvitt, så er det iallefall et snev av sannhet i de ordene...

Lenke til kommentar

Som du selv sier så fint så er det fjerde gang jeg leser dine ord, de er ganske like hver eneste gang, veit du det?

 

Grunnen til at jeg linket til den tråden er fordi TS har akkurat samme problemer som det Amobil beskriver, jeg tviler på at TS har det du beskriver som en Beta telefon å regne. Hadde ikke problemene vært like hadde jeg aldri postet tråden du referer til!

Grunnen til at jeg postet linken til vg.no var at jeg syntes det var artig fra mitt ståsted som en person som ikke er fanboy av noe som helst å "terge" deg over at veldig mange Nordmenn får klistret på forsiden av VG at SE leverer en møkka telefon.

 

Men, jeg ser heldigvis en forbedring av dine synspunkter (eller hva man skal kalle det), du innrømmer ganske bra nå at telefonen trenger den nye oppdateringen som er ventet. Veldig bra. Da, men først da bør Amobil kanskje vurdere å teste telefonen med en ny SW. At en telefon har grunn premissene for å få karakteren 5/6 er jo alltid der, hvorvidt de faktisk oppnår dem er jo noe helt annet!

Lenke til kommentar

Nå hadde ikke han, selv om han er proff, klart å få med seg at det fantes en .cab fil, da han testet den, men selv uten denne .cab filen installert, så er testen så til de grader negativt vinklet.

Hei,

dette er ikke korrekt, en feilaktig påstand blir ikke korrekt selv om du gjentar den mange ganer. Telefonen ble testet med siste tilgjengelige software. I tillegg skrives det at X2 aldri har vært solgt med den første softwareutgaven, dette er såvidt meg bekjent også feil - har du ikke selv skrevet at du har oppdatert din egen telefon?

 

Det virker rett og slett som om Audun har, ikke bare ett, men flere horn i siden til SE.

Hvor var dette hornet når jeg ga W995 terningkast 6? eller hva med de andre SE-telefonene jeg har anbefalt?

 

Men vi som oppegående tenkende individer, klarer jo å se at her er det noe som skurrer...

Kan du konkretisere hvem som er oppegående tenkende individer, og hvem som eventuelt ikke er det?

Lenke til kommentar

Nå hadde ikke han, selv om han er proff, klart å få med seg at det fantes en .cab fil, da han testet den, men selv uten denne .cab filen installert, så er testen så til de grader negativt vinklet.

Hei,

dette er ikke korrekt, en feilaktig påstand blir ikke korrekt selv om du gjentar den mange ganer. Telefonen ble testet med siste tilgjengelige software. I tillegg skrives det at X2 aldri har vært solgt med den første softwareutgaven, dette er såvidt meg bekjent også feil - har du ikke selv skrevet at du har oppdatert din egen telefon?

 

Det virker rett og slett som om Audun har, ikke bare ett, men flere horn i siden til SE.

Hvor var dette hornet når jeg ga W995 terningkast 6? eller hva med de andre SE-telefonene jeg har anbefalt?

 

 

Les signaturen min, så kanskje du får svaret på hvorfor du ga W995 en 6-er.

Du liker å tror at du testet telefonen med siste tilgjengelige FW, men som vi alle vet, så kom det en .cab fil som fikser de fleste bugsene du klager på, lenge før du var ferdig med testen. Så uansett hva du måtte påstå, så var .cabfilen tilgjengelig. At du ikke var kompetent nok til å finne den, blir noe annet, men da kan du nå iallefall være mann nok til å innrømme det...

Lenke til kommentar

Som du selv sier så fint så er det fjerde gang jeg leser dine ord, de er ganske like hver eneste gang, veit du det?

 

Grunnen til at jeg linket til den tråden er fordi TS har akkurat samme problemer som det Amobil beskriver, jeg tviler på at TS har det du beskriver som en Beta telefon å regne. Hadde ikke problemene vært like hadde jeg aldri postet tråden du referer til!

Grunnen til at jeg postet linken til vg.no var at jeg syntes det var artig fra mitt ståsted som en person som ikke er fanboy av noe som helst å "terge" deg over at veldig mange Nordmenn får klistret på forsiden av VG at SE leverer en møkka telefon.

 

Men, jeg ser heldigvis en forbedring av dine synspunkter (eller hva man skal kalle det), du innrømmer ganske bra nå at telefonen trenger den nye oppdateringen som er ventet. Veldig bra. Da, men først da bør Amobil kanskje vurdere å teste telefonen med en ny SW. At en telefon har grunn premissene for å få karakteren 5/6 er jo alltid der, hvorvidt de faktisk oppnår dem er jo noe helt annet!

 

Alle smart telefoner har godt av en oppdatering i ny og ne, så hvorfor du blir så overrasket, skjønner jeg ikke.

Endret av KVTL
Fjernet off- topic
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger

Les signaturen min, så kanskje du får svaret på hvorfor du ga W995 en 6-er.

Hei,

kan jeg forstå deg slik at når SE får anbefalt-stempel så er det fordi de har levert en feilfri telefon som overgår alle forventninger, mens når andre merker får anbefalt så er det ikke fortjent og kun fordi vi favoriserer andre enn SE?

 

Du liker å tror at du testet telefonen med siste tilgjengelige FW, men som vi alle vet, så kom det en .cab fil som fikser de fleste bugsene du klager på, lenge før du var ferdig med testen. Så uansett hva du måtte påstå, så var .cabfilen tilgjengelig. At du ikke var kompetent nok til å finne den, blir noe annet, men da kan du nå iallefall være mann nok til å innrømme det...

Hei,

test av X2 startet i begynnelsen av februar. Under en uke før publisering, altså når testen i seg selv var utført og testen var på det nærmeste klar, så kom oppdateringen du sikter til. Som en digresjon kan jeg skjønne at misfornøyde X2-eiere går inn og sjekker for ny software hver eneste dag i de forskjellige kanalene SE bruker for å gjøre nye versjoner tilgjengelig. Vi har også prøvd X2 etter at den nevnte oppdateringen kom, og selv om telefonen har blitt bedre på noen punkter så har den ikke blitt noen feilfri kongetelefon, for å ta frem et tidligere brukt uttrykk.

Endret av KVTL
Fjernet off- topic
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...