geokri Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 skal snurre i gang en demomaskin på jobb, og jeg vet det finnes både hardware og softwareløsninger på programmer som man installerer som setter maskinen tilbake når man rebooter den. Man kan installere programmer og gjøre alt man vil av faenskap. Men når man rebooter så er den tilbake til der jeg ønsker. Mener å ha lest en plass at MS var kommet med et slikt gratis program, men kan ikke finne det, aner heller egentlig ikke hva jeg søker etter Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Er det ikke bare å lage et Systemgjenopprettingspunkt da? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Er det ikke bare å lage et Systemgjenopprettingspunkt da? Systemgjenopprettingen gjør ingenting med dokumenter osv... Skal installeres noen demodata på den, på SQL baser, vill at alt skal tilbake til fresh maskin bare man restarter. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Acronis True Image kan gjøre det. Du restorer et image , og dataen er nøyaktig slik den var tidligere. Jeg bruker det selv , og det funker veldig bra. Du kan gjøre så mye gærnt som du bare vil, 5 min senere er alt tilbake slik den var tidligere. Paragon Backup & Recovery er gratisalternativet. @Applebee : Systemopprettingspunkter vil ikke virke. Angående systemopprettingspunter så kan du slå av denne funksjonen når du bruker image. Den bare spiser opp diskplass. Ved bruk av image råder jeg deg til å lage en oppstarts CD som du booter ifra. Endret 3. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ah, trodde systemgjenoppretting tilbakestilte alt. Men takk for oppklaringen Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Tror kanskje du er ute etter noe sånt som Moonscape tilbyr. Har sett at noen offentlige PC-er (f.eks. bibliotek, kurs) benytter slik programvare. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ønsker du deg ikke heller programvare som gjør at man ikke kan kødde med oppsettet? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 programmet jeg leita etter heter Microsoft Steadystate Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 programmet jeg leita etter heter Microsoft Steadystate http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå