xypher606 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg trener ikke om dagen. Kan man bli feit av å spise popkorn ett par ganger i uka? (som regel til filmen på fredag og lørdag) Ca en halv micropop pose. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Om du KUN et ein pose med micropop i veka så blir du ikkje feit, då dør du av sult og underernæring Det er derfor veldig avhengig av kva anna du et. Popcorn er eit sunnare snacks en mange av dei andre snackstypane som finnest på markedet. Men popcorn inneheld både karbohydratar og fett så direkte sunt er det ikkje. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg har jo ett vanlig kosthold ellers syns jeg, uten at jeg har gått inn og regna på hvor mye kalorier hvert enkelt måltid jeg inntar ellers inneholder. Men jeg er nysgjerrig, hvor mye kalorier inneholder popkorn egentlig? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Wikipedia seier dette: Nutritional value per 100 g (3.5 oz) Energy 1,598 kJ (382 kcal) Carbohydrates 78 g Dietary fiber 15 g Fat 4 g Protein 12 g Thiamine (Vit. B1) 0.2 mg (15%) Riboflavin (Vit. B2) 0.3 mg (20%) Iron 2.7 mg (22%) Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Ok det var jo en del kalorier. Ligger vel litt under potetgull og sjokolade. Jaja, jeg får ta vekta på øyemål så får jeg heller kutte ned hvis magan begynner å ese ut! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 En del mer kalorier i sjokolade og potetgull. Ikke bare litt. Det jeg ville ha gjort var å kutte ut ett måltid den dagen. Da vil du kunne spise litt popcorn uten å legge på deg Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Hva om jeg tar husvaska på lørdag. Da jobber jeg ganske hardt i 2-3 timer. Pleier å bli svett i skjorta! Hvor mye kalorier tror dere man forbrenner når man kjører på med "intensiv husvask"? Må si det blir svært lite trening etter at jeg ble pappa. Trente 6 dager i uka før. Så fort snøen forsvinner er det ut å jogge ett par ganger i uka ihvertfall! =D Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis du er redd for at "kaloribudsjettet" ditt sprekker de dagene du spiser popcorn (atså, at du spiser mer enn du forbruker), så trapp litt ned på andre ting den dagen... Spis en kalorifattig og næringsrik middag, så kan du unne deg litt popcorn på kvelden uten dårlig sannvittighet...Men de fleste har plass til litt popcorn UTEN å måtte redusere på de daglige kostholdet... Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 I løpet av en vanlig treningsøkt forbrenner man jo rundt 300 kalorier mener jeg å ha hørt. Går nok bra om du tar en "intensiv husvask" også. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Om man blir feit eller ei avhenger av mange faktorer. Hold deg til dette, kalori inn vs Kalori ut. Man blir aldri feit av å spise 2900kcal hvis kroppen forbruker 3000kcal. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Takk for svar alle sammen. Anser denne saken som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå