Gå til innhold

Forkurs i: Bio, Kjem, Fys og Matte

nanio

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i den siste tiden fått veldig lyst til å studere medisin i Ungaren : )

dette er grunnet at jeg jobber på ett faktisk sykehus og har fått veldig interesse for det, jeg har også gjort store deler av UiO sine medisineksamner, med god hjelp fra bøker på nasjonalbibloteket da.

Men mitt problem er: Jeg var lat på videregående, og en professor ved universitetet i Ungaren har sendt meg en link som innehold oppgaver fra Fys, Bio, Kjem, Org kjem og Inorg. Slik det ser ut nå hadde jeg bare klart Bio inntakseksamenen (da jeg hadde dette på skolen)

Så da er mitt spørsmål: Vet noen om helst ett universitet eller høgskole (helst, men kan også ta privatist) som tilbyr ett forkurs i disse fagene, gjerne matte også da jeg er sikker på at det kommer med handy i studiet : ). jeg var veldig dårlig i matte på videregående men har nå forbedret meg.

Om universitetet/privatist forkurset er i Norge er ikke så viktig, men vil gjerne at karakterene fra det gjelder her. Det gjør ikke de i forkurset i Ungaren og derfor hadde det vært kjekt med noe annet : )

Dette bør man minst kunne for å slippe inn : )

Takker og Bukker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Stort sett alle høgskoler tilbyr en 1-årig forkurs utdanning med matematikk og fysikk, noen tilbyr også et halvårig realfagskurs (tror det bare er i matematikk og fysikk, usikker). Tror også noen universiteter tilbyr en 1 årig realfagslinje, men her tror jeg du trenger matematikk fra før av, og jeg tror det som regel er universitetsfag, og ikke vgs fag som læres her.

Det er også en rekke private videregående skoler som tilbyr kurs på kveldstid, slik du tar fagene som privatist på slutten av året med eksamen (usikker). Dette koster ca 10000 per fag, så det er ganske dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...