Erlendz Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 På hovedkortet asus a7v333 står det en funksjon i biosen som kan stille på ultra eller turbo, under klokkemenyen. Jeg tror det gjelder for ram. Hva er dette og kan det gi ytelses forbedringer? Den står nå på ultra Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 ja, dette har jeg også lurt på, sikkert noe med hvor aggerssive instillingene for rammen skal være. Skal sikkert bruke det når du klokker ja ...håper noen kan svare skikkelig på dette. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Behøver ikke OC på CPU, du kan gjerne bruke mer agressive timings på rammen, snille er som regel 8.3.3.3, litt mer fart så setter du på 7.3.3.2,5 og turbo vil bli ca. 6.2.2.2 experter bruker 5(4).2.2.2 men dette krever extremt mye av rambrikkene. Til sist vil jeg si at det er kvaliteten til Rambrikkene som bestemmer hvor hard du du kan presse dei Husk HK+CPU+RAM setter alltid krav til optimal/sammensatt ytelse, OK ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå