Gå til innhold

BK: mitt første bilde på bk, Botanisk Hage

Anbefalte innlegg

Hei, dette er mitt første bidrag til forumet.

Var en tur på naturhistorisk museum i Oslo og tok bildet nedenfor. Det var smått med farger denne dagen så jeg dro litt i spakene i bildebehandlingen. Ble det kanskje litt for mye av det gode? Måtte også fjerne noen mennesker som forstyrret litt. Burde kanskje fjernet "veistikkene" også?

Er litt usikker på komposisjonen, burde kanskje fått med toppene til de første trærne?

post-210994-1267601159,8093_thumb.jpg

EXIF:

lukkertid 1/160, blender 10, ISO 200, 25 mm

Opprinnelig bilde:

post-210994-1267601539,424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

Jeg synes komposisjonen sitter bra! Toppene til de første trærne ville neppe tilført noe - det er uansett ikke der fokuspunktet ligger.

Jeg har litt problemer med å bestemme meg om jeg liker fargene etter justering. Du har ikke trukket spakene alt for langt, men det kan hende en mellomting mellom originalen og den justerte versjonen ville bli bedre.

Jeg synes det var unødvendig å klone vekk menneskene, men hvis du først begynner å ta vekk objekter ville jeg fjernet veistikkene og boss-spannet (søppelspannet for de som bor i feil del av landet ;) ) også.

-trygve

Lenke til kommentar

Fargee synes jeg ble helt greie, men det hadde nok vært lurt å legge deg et sted midt i mellom.

Jeg synes det ble feil å klone vekk menneskene; de er med på vise størrelsen på trærne og de blir et naturlig sted å hvile øynene etter at vi har latt blikket gli innover i alléen. Det er mulig at de burde vært litt nærmere oss, det er det eneste.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv kritikk! Må nok si meg enig i det dere sier, en mellomting på fargene ville nok vært det beste. Er også enig i at menneskene bør være der, når jeg ser på det igjen synes jeg det gir bildet en følelse av ensomhet... på en måte... kanskje... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Skal ikke være så ravnsvart i kritikken min, men velger du å tukle med bildet i Photoshop så kan du gjøre det ordentlig. Skal du klone vekk ting så må du fjerne alt, og ikke legge igjen spor etter hva som har vært der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...