Gå til innhold

Bygge en Gaming PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for AMD-riggen ;) Men du har glemt to ting:

 

** Du trenger ikke ekstra processor-vifte. Den som følger med er ganske bra (har den selv) :)

** Du trenger vel en 2.5" til 3.5"-casing for den SSD-disken din? Eller er det laget til for 2.5" i kabinettet? Jeg bruker iallefall denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477696

H*n treng skikkeleg CPU-vifte om h*n skal overklokke.

H*n "trenger" ikkje ei slik festeanordning, men det er vel praktisk nok.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Jeg hører AM3 er mer fremtids rettet. Men jeg skal jo bare spille med denne maskinen, og tror det er enkelt og greit sånn.

 

Min kompis har nesten likt oppsett som det her, og jeg har vært hos han, og det er kjempe bra.

 

Vis det fantes en i7 med AM3 sokkel hadde jeg selføleglig byttet! Men jeg tror ikke det fins noe sånt :(

 

Du skal bare bruke maskina til spill, derfor valgte du i7 920. Ironien er til å spy av. Du kunne heller donert de pengene til veldedighet, i stedet for å kaste de bort på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg hører AM3 er mer fremtids rettet. Men jeg skal jo bare spille med denne maskinen, og tror det er enkelt og greit sånn.

 

Min kompis har nesten likt oppsett som det her, og jeg har vært hos han, og det er kjempe bra.

 

Vis det fantes en i7 med AM3 sokkel hadde jeg selføleglig byttet! Men jeg tror ikke det fins noe sånt :(

 

Du skal bare bruke maskina til spill, derfor valgte du i7 920. Ironien er til å spy av. Du kunne heller donert de pengene til veldedighet, i stedet for å kaste de bort på den måten.

Jeg skal ikke BARE spille. Jeg programere også, og jeg trenger å encode/decode filer osv. Skal gå gasnke røfft med den

Lenke til kommentar

i7 920 bruker 1 minutt mindre på å encode en 7.45GB film på stock clock kilde

 

klart du kan overklokke i7 til å bruke mindre tid, men phII 965 kan også overklokkest.

 

så hvis du mener de nesten 2000 kronene mer du bruker på å spare det ene minuttet er verdt det, så skal jeg overhodet ikke diskutere.

 

du gjør vanligvis noe annet mens du encoder/decoder uansett, så du merker mest sannsynlig ikke forskjell på det ene minuttet uansett.

 

trur du fortsatt i7 920 er verdt de 2000 kronene, her er enda en test

 

og siden hovedbruken er spill, blir i7 920 bare enda mer meningsløs.

Lenke til kommentar

i7 920 bruker 1 minutt mindre på å encode en 7.45GB film på stock clock kilde

 

klart du kan overklokke i7 til å bruke mindre tid, men phII 965 kan også overklokkest.

 

så hvis du mener de nesten 2000 kronene mer du bruker på å spare det ene minuttet er verdt det, så skal jeg overhodet ikke diskutere.

 

du gjør vanligvis noe annet mens du encoder/decoder uansett, så du merker mest sannsynlig ikke forskjell på det ene minuttet uansett.

 

trur du fortsatt i7 920 er verdt de 2000 kronene, her er enda en test

 

og siden hovedbruken er spill, blir i7 920 bare enda mer meningsløs.

De to siste testene du sendte meg overbeviste meg helt
Lenke til kommentar

Hvorfor håper du det? Har du kastet bort penger på Intel og så vil du at andre skal gjøre samme tabben så du slipper å føle deg alene? :p

hahahaha :p

 

Jeg gikk for AMD'n og i7'en (Jeg trenger 2 dataer egentlig, en hos mamma, en hos pappa)

 

Skal teste begge etterhvert og si hvem som er best :D

Lenke til kommentar

Nei jeg trenger ikke oppgradere, har ett par år kraftig intel maskin som sikkert holder noen år til. Må kanskje vurdere nytt skjermkort snart da driter jeg i om det nvidia eller ati, jeg kjøper det som er best i den klassen jeg vil ha. Det samme gjelder selvfølgelig cpu hk ram osv.

 

Men selvfølgelig vist det var bil jeg skulle kjøpe så hadde jeg klart meg med en vw passat men en audi a4 er liksom litt tøffere selv om det koster kanskje mer enn det smaker. En viss skryte faktor gir det jo

 

Det er ikke du som forsvarer ditt nylig amd kjøp ;)

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Nei jeg trenger ikke oppgradere, har ett par år kraftig intel maskin som sikkert holder noen år til. Må kanskje vurdere nytt skjermkort snart da driter jeg i om det nvidia eller ati, jeg kjøper det som er best i den klassen jeg vil ha.

 

Tror du heller du prøver vilt å forsvare ditt nylig amd kjøp ;)

Jeg skal gi dere tilbakemelding etter jeg har bygd beggene pcene :)

Lenke til kommentar

Dette her endte jo opp som det pleier, AMD fanboys VS. Intel fanboys.

 

Latterlig, blir jo snart umulig å spørre om hjelp på dette forumet. For setter en opp ett AMD oppsett, så kommer Intel fanboyza å sier at Intel er best og motsatt.

 

Nei, noen på dette forumet her burde begynne å legge inn begrunnelser for sine valg, noe jeg synes areah var flink til. Gjelder å si mer enn "AMD ER BEST, KNUSER INTEL UANSETT", for nei, de har begge sine sterke sider, og sine svakheter, Intel har ett bredt utvalg, mens AMD har noen billige toppmodeller.

 

Men tror Dyar vil bli fornøyd med begge, der den ene er bedre på ditt, og den andre på datt :p

 

Gleder meg til å høre hva du synes om de forskjellige maskinene.

 

Peace out xD

Lenke til kommentar

Hvis TS hadde kjøpt i5 og AMD kunne eg forstått det, men han kjøpte jo i7 (regner med at det er 1366 som meinast med i7). Skal du drive heftig videoredigering er det jo fin fisk, men 2k opp i pris bare for ikkje å høre på råda folk gjer...

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...