Gå til innhold

Bygge en Gaming PC


Anbefalte innlegg

gromit190 : i5 750 er faktisk billigere i 965 og i de fleste tester yter de helt likt. Men inoen som divx encoding, zip, så yter intel sin en del bedre.

 

Og som også nevnt så er det en bedre/raskere harddisk kontroller på intel. Det slår særlig ut ved ssd som både jeg og du anbefaler trådstarter på det varmeste

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde utvilsomt valgt AM3 (noe jeg også gjorde for en drøy måned siden). Når man i realiteten ikke merker noen praktisk ytelsesforskjell mellom AM3 og Intel 1156, og du likevel får råd til et 5970 på AM3 kontra 5870 på i5-modellen uten nevneverdig prisøkning, er det hele avgjort i mine øyne :p

Lenke til kommentar

Og som også nevnt så er det en bedre/raskere harddisk kontroller på intel. Det slår særlig ut ved ssd som både jeg og du anbefaler trådstarter på det varmeste

Husk at 890GX har en ny SB(850) med ny SATA-kontroller. Forskjellen kan være betraktelig mindre.

 

gaasart: Legg merke til at det ikkje er CPUen som gjer Intel-alternativet dyrare.

Hupps, overså jeg noe der ja. I stand corrected!

Lenke til kommentar

gromit190 : i5 750 er faktisk billigere i 965 og i de fleste tester yter de helt likt. Men inoen som divx encoding, zip, så yter intel sin en del bedre.

 

Og som også nevnt så er det en bedre/raskere harddisk kontroller på intel. Det slår særlig ut ved ssd som både jeg og du anbefaler trådstarter på det varmeste

 

hvor i alle dager har du fått i deg at i5 er billigere enn 965, på komplett koster i5 1650 og 965 koster 1500.

 

hvis du har funnet en plass i5 er billigere enn 965 plz send en link.

 

@trådstarter. vil virkelig anbefale og kun kjøpe lagervarer, eller ting som kommer på lager veldig snart, se på skjermkort på amd riggen, denne kommer på lager 1. mai, om en GOD stund med andre ord, å i tillegg er det ubekreftet dato, let litt på komplett eller andre butikker etter en hd5970 som kommer på lager i nærmeste fremtid.

 

er utrolig kjedelig å vente på en vare i flere uker.

Lenke til kommentar

gromit190 : i5 750 er faktisk billigere i 965 og i de fleste tester yter de helt likt. Men inoen som divx encoding, zip, så yter intel sin en del bedre.

 

Og som også nevnt så er det en bedre/raskere harddisk kontroller på intel. Det slår særlig ut ved ssd som både jeg og du anbefaler trådstarter på det varmeste

 

hvor i alle dager har du fått i deg at i5 er billigere enn 965, på komplett koster i5 1650 og 965 koster 1500.

 

hvis du har funnet en plass i5 er billigere enn 965 plz send en link.

 

@trådstarter. vil virkelig anbefale og kun kjøpe lagervarer, eller ting som kommer på lager veldig snart, se på skjermkort på amd riggen, denne kommer på lager 1. mai, om en GOD stund med andre ord, å i tillegg er det ubekreftet dato, let litt på komplett eller andre butikker etter en hd5970 som kommer på lager i nærmeste fremtid.

 

er utrolig kjedelig å vente på en vare i flere uker.

Jeg skal ikke kjøpte med en gang uansett, så jeg kan vente :)

 

Så alle sier AMD rigget er best? Ingenting jeg kan legge til for å gjøre den enda bedre?

Endret av Dyar
Lenke til kommentar

SB850 er heller ikke bedre på ssd, værtfall ikke intel x25, regner med det også gjelder andre raske ssder uten at jeg har studert alle.

 

http://techreport.com/articles.x/18539/11

Her er en sammenligning! Check for yourself.

 

areah : vi har noe som heter prisguide.no

https://prisguiden.no/produkt/112939

 

men tviler ikke på at komplett.no er ganske mye dyrere enn laveste prisene der.

 

Uansett pris er ikke det eneste som diskuteres. værtfall ikke med 20k budsjett. i5 er jo langt fra raskeste cpuene til intel på 1156. Mens 965 vel kraftigst. Man har altså ingenting å gå på.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Uansett pris er ikke det eneste som diskuteres. værtfall ikke med 20k budsjett. i5 er jo langt fra raskeste cpuene til intel på 1156. Mens 965 vel kraftigst. Man har altså ingenting å gå på.

i5 750 kan enkelt klokkast opp på nivå med i7 860, noko eg regner med TS har planar om å gjere.

Lenke til kommentar

Uansett pris er ikke det eneste som diskuteres. værtfall ikke med 20k budsjett. i5 er jo langt fra raskeste cpuene til intel på 1156. Mens 965 vel kraftigst. Man har altså ingenting å gå på.

i5 750 kan enkelt klokkast opp på nivå med i7 860, noko eg regner med TS har planar om å gjere.

Jeg tok ut i7 av lista mi. Har bare valget mellom amd og i5 nå. Tror i5'en er ganske bra, men alle sier amd. :ohmy:

Lenke til kommentar

HValder : i5 har ikke hyperthreading som 8xx serien/i7 har. Så er en forskjell på 4 tråder/kjener her.

 

Og det faktum at intel er før amd på utvikling av 32nm og bestandig ligger foran på dette område i noe som burde telle.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Jeg holder selv på å velge ut komponenter til en ("fremtidsrettet")pc som jeg skal bygge, og så derfor over din post for å få noen tips.

 

Jeg vurderer sterkt å satse på 1156-socket, og mener det er mer framtidsrettet enn 1366.

Tar jeg feil?

 

I dag bestilte jeg to komponenter fra Dustin pga at de er ganske mye billigere enn komplett, selv med frakt på hele 79.20 kroner.

 

Det var kampanjetilbud på det jeg kjøpte, Corsair Obsidian 800D til 1879 kr og

Cooler Master Silent Pro M850 850W PSU til 1079 kr, strømforsyningen er modulær, dvs med avtagbare kabler.

 

Men jeg skal som deg kjøpe Corsair H50 Hydro hos Komplett senere, og kanskje hovedkort og prosessor.

 

Anbefaler selvfølgelig SSD-disk, jeg skal bruke den jeg har nå, en OCZ Vertex 64GB.

Lenke til kommentar

Jeg holder selv på å velge ut komponenter til en ("fremtidsrettet")pc som jeg skal bygge, og så derfor over din post for å få noen tips.

 

Jeg vurderer sterkt å satse på 1156-socket, og mener det er mer framtidsrettet enn 1366.

Tar jeg feil?

 

I dag bestilte jeg to komponenter fra Dustin pga at de er ganske mye billigere enn komplett, selv med frakt på hele 79.20 kroner.

 

Det var kampanjetilbud på det jeg kjøpte, Corsair Obsidian 800D til 1879 kr og

Cooler Master Silent Pro M850 850W PSU til 1079 kr, strømforsyningen er modulær, dvs med avtagbare kabler.

 

Men jeg skal som deg kjøpe Corsair H50 Hydro hos Komplett senere, og kanskje hovedkort og prosessor.

 

Anbefaler selvfølgelig SSD-disk, jeg skal bruke den jeg har nå, en OCZ Vertex 64GB.

Tusen takk for tipset. Bestilte Obsidian ganske billig nå! :D
Lenke til kommentar

Dyar: Vennene dine anbefaler kanskje 1336-sokkelen, og om du er villig til å bruke pengene på det er jo alt såre vel. Det du burde være klar over er at den ytelsesforskjellen man finner mellom 1156/am3 og 1336 ikke gjelder spill. Med mindre du driver med regelmessig encoding/decoding har det ingenting for seg. Jeg sier ikke at 1336 suger balle, men den nytten du har av systemet rettferdiggjør mest sannsynlig ikke prisøkninga.

 

AM3 er forøvrig eneste sokkelen på markedet atm som garantert støtter neste generasjons CPU (2012 +) i følge veikartet tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg hører AM3 er mer fremtids rettet. Men jeg skal jo bare spille med denne maskinen, og tror det er enkelt og greit sånn.

 

Min kompis har nesten likt oppsett som det her, og jeg har vært hos han, og det er kjempe bra.

 

Vis det fantes en i7 med AM3 sokkel hadde jeg selføleglig byttet! Men jeg tror ikke det fins noe sånt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...