anordne Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dere glemmer her at harddisk kontrolleren ich10 til intel yter vesentlig bedre på feks x25m, enn det amd sine kontrollere klarer. For å spare litt kan du gå for ett p55 og en i750 som vil yte nesten like godt sammenlignet som det oppsett trådstarter har. Du får "bare" fire kjerner, men du har ikke behov for noen flere på en del år. Itillegg er turbo mode noe kvassere, som hjelper litt på i spill og når du ikke bruker alle 4 kjerner. Med 1156 hovedkort er det dual slot ram og ikke tripppel men dette har ingenting å si for vanlig bruk. Det holder med 600watt psu Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781680&su=75BA2E02-38BE-4771-8F84-0268FAB85CA3 Forslag fra min side.. Kommentarer i linken.. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det holder med 600watt psu Tull! Til et så kraftig skjermkort som HD 5970 må han MINST ha 650W. Jeg kjøpte nylig Corsair TX 750W, kjempefornøyd med den. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 oi.. trodde han skulle ha ha 5870. 5970 trekker ca 300w, da er det litt knapt med 600w, men det er ikke sånn at det ikke går. Men med tanke på at man kanskje vil overklokke så er nok 750w mer passende. Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Du kan no ta utgangspunkt i dette https://prisguiden.no/profil/lister/112000 Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nei men i herrens navn... Intel < AMD HD 5870 < HD 5970 Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg gikk for : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA Den er syk! Og man kan enkelt klokke den til 3,6 GHz Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) En intel disk vil være bedre som system disk selv om den kingston har noe høyere skriveytelse så er det iops oprasjoner mye høyere på intel x25m og derfor bedre. koster vel så og si samme og er større kapasitet. Ellers meget rått og bra oppsett! Vil tro du klarer å klokke cpu opptil 4 ghz med en såpass heftig kjøler EDIT: Når du bruker såpass på pc burde du ha usb3 og sata 6 gb/s. Feks : ASUS P6X58D Endret 5. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
HValder Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Dyar: Hvis det der er eit gaming oppsett og du ikkje har planer om å klokke høgare enn 3.6 Ghz har du brukt unødvendig mykje på CPU, HK, RAM og PSU. Pengane hadde vore betydeleg betre investert i eit HD 5970 og ein Intel SSD. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvis du skal ha en i7 9xx CPU bør du kjøpe i7 920, er sløsing med penger å kjøpe 930 eller 950... 920 kan fint klokkes til 4GHz uten problemer... Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg bytta ut en del ting: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA Kan noen se på den og si meg hva som kan byttes ut? (Håper å IKKE gå høyere enn den prisen der) Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Du kan ikke velge det hovedkortet med den cpuen. 1156 støtter bare i7 8xx serie cpuer og i5. Du kan velge i5 750 som er meget prisgunstig og som du også kan helt fint overklokke til 3.6ghx. Altså ikke i7 9xx. Med det hovedkortet er det dual slott ram som gjelder så du kan velge 4 eller 8 gb ram, IKKE 6, det vil være ett dumt valg. Du kan velge Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB som komplett selger for 899. Det holder med 4, men for all del skader ikke med 8gb selv om du sjelden/aldri vil ha behov for det med den bruk du beskriver. Skjønner ikke helt kravene dine når du velger å bruke så mye penger på en pc, ikke noe galt i det altså, men du vil vel ha pc som er levedyktig lenge. Da prioriterer du litt feil flere steder nå. Hvorfor 1000watt psu til ett 5870, max overkill vist du er ute etter å gå litt ned i pris (vist ikke det var superpris på den, men så ikke sånn ut). Har du tatt bort ssd? ikke særlig imponerende når du bruker såpass penger på maskin. Hva skal du med 3d ready skjerm, når ikke ati ikke støtter det, rett meg om jeg tar feil her, men tror ikke det. Endret 5. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Du kan ikke velge det hovedkortet med den cpuen. 1156 støtter bare i7 8xx serie cpuer og i5. Du kan velge i5 750 som er meget prisgunstig og som du også kan helt fint overklokke til 3.6ghx. Altså ikke i7 9xx. Med det hovedkortet er det dual slott ram som gjelder så du kan velge 4 eller 8 gb ram, IKKE 6, det vil være ett dumt valg. Du kan velge Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB som komplett selger for 899. Det holder med 4, men for all del skader ikke med 8gb selv om du sjelden/aldri vil ha behov for det med den bruk du beskriver. Skjønner ikke helt kravene dine når du velger å bruke så mye penger på en pc, ikke noe galt i det altså, men du vil vel ha pc som er levedyktig lenge. Da prioriterer du litt feil flere steder nå. Hvorfor 1000watt psu til ett 5870, max overkill vist du er ute etter å gå litt ned i pris (vist ikke det var superpris på den, men så ikke sånn ut). Har du tatt bort ssd? ikke særlig imponerende når du bruker såpass penger på maskin. Hva skal du med 3d ready skjerm, når ikke ati ikke støtter det, rett meg om jeg tar feil her, men tror ikke det. Kan du lage en handleliste basert på den, men fikset litt? Tusen takk. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) ja det kan jeg. men hvorfor har du valgt 3d skjerm, skal du spille 3d spill? finnes det noen? Kan uansett være tøft å ha, men da må du vente på nvidia kort, og de har ingen dx11 kort før 26 mars. Da kommer til nå de råeste singel gpu kortet ever GTX 480. Men forvent å betale rundt 4000 for dette. GTX 470 vil være en litt rimeligere utgave men usikker på om dette kommer samtidig, kan være du må vente enda noen uker på det. Du kan spare mange tusen på å gå ned på cpu, ram, psu uten særlig stort ytelsetap, og ikke minst kabinett selv om det er fett som fly, er mest opptatt tekno skal vær bang for buck, kabinett må du gjerne sløse på så lenge det er høy kvalitet og bra. MÅ du handle hos komplett? du kan spare en del på å bruke dustinhome.no. Mange som har gode erfaringer med de, blandt annet jeg, og de har vært raske med reklamasjoner og ryddet raskt og enkelt opp for kunde. Endret 5. mars 2010 av anordne Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) ja det kan jeg. men hvorfor har du valgt 3d skjerm, skal du spille 3d spill? finnes det noen? Kan uansett være tøft å ha, men da må du vente på nvidia kort, og de har ingen dx11 kort før 26 mars. Da kommer til nå de råeste singel gpu kortet ever GTX 480. Men forvent å betale rundt 4000 for dette. GTX 470 vil være en litt rimeligere utgave men usikker på om dette kommer samtidig, kan være du må vente enda noen uker på det. Du kan spare mange tusen på å gå ned på cpu, ram, psu uten særlig stort ytelsetap, og ikke minst kabinett selv om det er fett som fly, er mest opptatt tekno skal vær bang for buck, kabinett må du gjerne sløse på så lenge det er høy kvalitet og bra. MÅ du handle hos komplett? du kan spare en del på å bruke dustinhome.no. Mange som har gode erfaringer med de, blandt annet jeg, og de har vært raske med reklamasjoner og ryddet raskt og enkelt opp for kunde. Ja jeg er ganske sikker på at jeg trenger den skjermen. Penger som sakt er ikke noe problem så lenge jeg ikke kryser 18,000 Kan du bare bytte ut hovedkortet osv for at de skal være kompitable med hverandre ? Det er alt jeg trenger... Trengs ikke å gå ned i PSU CPU RAM. Jeg er avhengig av 6GB ram, og helt avhengig av i7 Btw, jeg bytta ut 1156 socketen med en 1366 Endret 6. mars 2010 av Dyar Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Funker 6GB Ram og en 930 i7 med det hovedkortet jeg har nå? Tok bort SSD'en siden jeg aldri har hatt en, og den var veldig dyrt. Det er ikke så mye forskjell heller, så jeg kan leve med en hdd Endret 6. mars 2010 av Dyar Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 hvorfor har du valgt den skjermen da, du kan jo ikke bruke den til det den er spesifsert til med det skjermkortet du velger? Med en ssd vil oppstart og starting av programmer bli lynraskt, og stort alt det du opplever av loading og venting i windows forsvinne, det er 0.1 ms søketid på en ssd kontra en vanlig hdd som bruker ca 8ms. millisekund høres ikke mye ut men husk at det er masse masse filer som et os trenger å aksessere til enhver tid. Her er et veldig tydelig eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4 Hovedkort med 1366 socket støtter i7 930 ja, men du burde velge ett hovedkort som støtter usb3 og sata3 som jeg linket til litt ovenfor. Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) hvorfor har du valgt den skjermen da, du kan jo ikke bruke den til det den er spesifsert til med det skjermkortet du velger? Med en ssd vil oppstart og starting av programmer bli lynraskt, og stort alt det du opplever av loading og venting i windows forsvinne, det er 0.1 ms søketid på en ssd kontra en vanlig hdd som bruker ca 8ms. millisekund høres ikke mye ut men husk at det er masse masse filer som et os trenger å aksessere til enhver tid. Her er et veldig tydelig eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4 Hovedkort med 1366 socket støtter i7 930 ja, men du burde velge ett hovedkort som støtter usb3 og sata3 som jeg linket til litt ovenfor. Fordi skjermen er 120HZ, og jeg ble anbefalt av en venn som kan en del om skjermer. Vel... Kan ikke du bare kopiere min handleliste og bytte ut ting og sende den tilbake til meg? Takk på forhånd Jeg har byttet ut et par ting, ta en titt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA Endret 6. mars 2010 av Dyar Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Nå ser det bedre ut ja. Men du kan velge en psu av samme merke på 750watt det holder i massevis. Litt av poenget med en 120 hz skjerm er 3d. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451112 Men det støttes ikke av ati. Du kan fint velge en litt billigere ram ikke nødvendig med vifte på brikkene. Disse rambrukkene er like bra. bare beinharde benchemarkere som ville velge de som andre. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347 Prøv å få på plass en intel x25m, så har du maskin som holder seg lenge uten at du trenger å oppgradere noe som helst. Lenke til kommentar
Dyar Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Nå ser det bedre ut ja. Men du kan velge en psu av samme merke på 750watt det holder i massevis. Litt av poenget med en 120 hz skjerm er 3d. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451112 Men det støttes ikke av ati. Du kan fint velge en litt billigere ram ikke nødvendig med vifte på brikkene. Disse rambrukkene er like bra. bare beinharde benchemarkere som ville velge de som andre. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406347 Prøv å få på plass en intel x25m, så har du maskin som holder seg lenge uten at du trenger å oppgradere noe som helst. Jeg byttet RAM med 8GB og fant en 750w modulær forsyning. Se på samme linken Vis jeg for en "Godkjent" av deg nå, er alt løst Edit: HDD'en er Sata2, hvorfor trenger jeg en motherboard med sata3? Endret 6. mars 2010 av Dyar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå