Gå til innhold

Bygge en Gaming PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bump. Har noen ideer hva jeg kan gjøre bedre? Det koster 20K med frakt ok alt nå (Bra pris)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA

Ja, du kan, som fleire har sagt før, meg inkludert, gå for billigare HK og CPU, det er fullstendig unødvendig å bruke så mykje på desse komponentane. Patetisk å sette opp ein gaming rigg til 20k utan eit HD 5970.

Forøvrig bør du vente til Fermi kjem om nokre veker.

Lenke til kommentar

Bump. Har noen ideer hva jeg kan gjøre bedre? Det koster 20K med frakt ok alt nå (Bra pris)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA

Ja, du kan, som fleire har sagt før, meg inkludert, gå for billigare HK og CPU, det er fullstendig unødvendig å bruke så mykje på desse komponentane. Patetisk å sette opp ein gaming rigg til 20k utan eit HD 5970.

Forøvrig bør du vente til Fermi kjem om nokre veker.

Kan du linke meg til et bra HK og CPU ? + 5970.

 

Så jeg kan bytte ut.

 

Er ikke 8GB CPU bedre enn 4GB?

 

 

Hva er forskjellen mellom 5870 og 5970

Endret av Dyar
Lenke til kommentar

Virker mer som et forsøk på en penisforlenger, ikke en gjennomtenkt gamingrig. Det er litt kvalmende å se hvordan trådstarter regelrett avviser alles forsøk på å hjelpe til med et brukbart oppsett.

 

Hvordan kommer 4 rambrikker til å gå overens med triple channel? Trodde det var en grunn til at de kom i 3*xgb kits.

Lenke til kommentar

Virker mer som et forsøk på en penisforlenger, ikke en gjennomtenkt gamingrig. Det er litt kvalmende å se hvordan trådstarter regelrett avviser alles forsøk på å hjelpe til med et brukbart oppsett.

 

Hvordan kommer 4 rambrikker til å gå overens med triple channel? Trodde det var en grunn til at de kom i 3*xgb kits.

Jeg tar imot forslag. Men det er litt vanskelig siden jeg ikke vet en eneste dritt om bygging av data. Som sagt er det min første.

 

Jeg sier det igjen:

 

Kan du gi meg link til 4 gb ram ? Og et bedre hk ?

Lenke til kommentar

Jeg tar imot forslag. Men det er litt vanskelig siden jeg ikke vet en eneste dritt om bygging av data. Som sagt er det min første.

 

Hmmm...

 

Jeg vil gjerne bruke Intel. AMD er bare ikke det jeg vil ha, så prossesoren vil jeg ikke bytte ut :)

 

Og, etter et titalls svar fra folk som råder deg til å kjøpe 1156/AM3:

 

Jeg gikk for : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA

 

Den er syk! Og man kan enkelt klokke den til 3,6 GHz

 

Stopper der, rett og slett av latskap. Mener jeg husker et par eksempler til though.

 

Hvis du på død og pine MÅ ha 1336-sokkelen til intel (et par tusenlapper rett ut vinduet spør du meg), så skal du ha 3x2gb ramkits. XMS3-serien du så på fra corsair holder lenge.

1156/AM3 støtter ikke triple channel, der holder det lenge med 2x2gb ramkits. Igjen; corsairs XMS3 er et helt kurant alternativ.

 

Hovedkortene til 1336 legger jeg meg ikke opp i, men bla gjennom forslagene til noen av de andre som har svart her, så kan de helt sikkert komme opp med et mye mer "økonomisk forsvarlig" alternativ.

Lenke til kommentar

Gigabye P55A UD5

Intel i5 750

Radeon HD 5970

4 GB Corsair Dominator 1600Mhz RAM

Corsair HX 850Watt PSU

Intel X-25M Gen-2 SSD

Corsair Obsidian

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

 

Totalpris: ca. 15k utan skjerm, tastatur osv.

Ok jeg har oppdatert min handle liste med alt dette:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA

 

Hva syns dere nå? (Tok bort 1366 sokkelen, tok meg 1156)

Endret av Dyar
Lenke til kommentar

Ok: Jeg la inn 2x2gb ram, og jeg droppa ned på AKKURATT 18K.

 

Noen andre forslag?

 

Edit: Kan jeg gå med 6GB ram? Eller blir det et problem?

erfaringsmessig kan du ikke sette 6gb ram i Dual channel HK.

gjorde selv dette og endte med at den kun registrerte den ene brikken

jeg hadde da 3x 2gb kort. så om du kjører 2gb brikker må du ha 4 eller 8 :)

altså 2 eller 4 brikker.

 

edit; så badass kabinett?

skjønner ting blir varmt her men jizes..

Endret av Flacid
Lenke til kommentar

Ok: Jeg la inn 2x2gb ram, og jeg droppa ned på AKKURATT 18K.

 

Noen andre forslag?

 

Edit: Kan jeg gå med 6GB ram? Eller blir det et problem?

erfaringsmessig kan du ikke sette 6gb ram i Dual channel HK.

gjorde selv dette og endte med at den kun registrerte den ene brikken

jeg hadde da 3x 2gb kort. så om du kjører 2gb brikker må du ha 4 eller 8 :)

altså 2 eller 4 brikker.

 

edit; så badass kabinett?

skjønner ting blir varmt her men jizes..

Jeg har edita litt igjen, sjekk det ut :)

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir frustrert når folk tipser om å kjøpe en i5 750-prosessor HVORFOR DET?!?!?!

 

Den er dyrere OG DÅRLIGERE (til gaming) enn AMD Phenom II x4 965 !

 

 

Trådstarter: Gå for den nederste ;)

 

EDIT: Du burde også invistere i en SSD-disk

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Det er minimale forskjellar både i ytelse og pris på AMD 965 og i5 750, ingen grunn til å bli frustrert. Personleg anbefalar eg i5 750 rett og slett fordi eg ikkje har like god kontroll på HK til AMD.

Hovudpoenget her mtp ytelse i spel med det budsjettet er HD 5970 og evt. Intel SSD.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg har fått en veldig hodepine her nå :p

 

Vel: Jeg la til en SSD på AMD rigget.

 

MEN:

 

Siden jeg aldri har hatt en AMD, går det ann å klokke det? Hvorfor sier alle at intel er bedre?

 

Takk,

Dyar

Lenke til kommentar

AMDs Black Edition-prosessorer kommer med ulåst multiplier. Enklere prosessorer å klokke finner du vel egentlig ikke. Gå rett inn, om det er bios eller OverDrive spiller ingen rolle, og tweak multiplier det du er kar for.

 

Hvorfor sier alle at intel er bedre?

Folk flest kjenner vel egentlig ikke til så mye annet. Tror ikke det finnes mange skoler/offentlige arbeidsplasser som IKKE har intel i kontormaskinene. Alternativet er kanskje IBM, men selv de har brukt intel-baserte prosessorer i enkelte av systemene deres. Dette kan igjen ha ført til at folk blir leda til å tro Intel derfor må være best. Kanskje.

 

For å være ærlig har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar

AMDs Black Edition-prosessorer kommer med ulåst multiplier. Enklere prosessorer å klokke finner du vel egentlig ikke. Gå rett inn, om det er bios eller OverDrive spiller ingen rolle, og tweak multiplier det du er kar for.

 

Hvorfor sier alle at intel er bedre?

Folk flest kjenner vel egentlig ikke til så mye annet. Tror ikke det finnes mange skoler/offentlige arbeidsplasser som IKKE har intel i kontormaskinene. Alternativet er kanskje IBM, men selv de har brukt intel-baserte prosessorer i enkelte av systemene deres. Dette kan igjen ha ført til at folk blir leda til å tro Intel derfor må være best. Kanskje.

 

For å være ærlig har jeg ikke peiling.

Så du personlig ville ha gått for AMD/ATI rigget?

 

Jeg her de 3 rigsa her:

 

AMD Rig - http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=782063&su=747E3353-36BF-48DA-A610-358A8FA282FE

 

i5 Rig - http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=781847&su=3A8C5A33-6EC8-41ED-AEA6-E78CCFFD58CA

 

i7 Rig - http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=782082&su=E0BB418D-6AE1-4E01-A198-954B63E4376F

 

Hvem ville du personlig ha gått for? Vis det er AMD'en, så kjøper jeg den med en gang. Den er økonomisk bra, og er egentlig utrolig kickass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...