Gå til innhold

Bygge en Gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske ny her, men la meg starte:

 

Jeg skal bygge min egen (SUPRE) gaming PC, og har fått hjelp fra en venn med deler, og en annen venn av meg tilbød med å bygge den med meg. Her er listen:

 

Produkt Vurdering Antall Enhetspris Linjepris

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Vifter: 3x 120mm Front, 1x 120mm Topp, 2x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

 

 

- 1.00 kr 1.343,- kr 1.343,-

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

 

 

- 1.00 kr 1.759,- kr 1.759,-

ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort

 

 

- 1.00 kr 2.600,- kr 2.600,-

Cooler Master V8 CPU Cooler Socket Intel 775/1156/1366, AMD AM2/AM2+/AM3, 17 - 21dBA, PWM, Controller, 4 Pin

 

 

- 1.00 kr 511,- kr 511,-

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i5 and i7, 1.65V

 

 

- 1.00 kr 2.040,- kr 2.040,-

Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB SATA2, read/write speed of up to 220MB/135MB sec

 

 

- 1.00 kr 1.480,- kr 1.480,-

Corsair TX 950W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 6x 6+2pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

 

 

- 1.00 kr 1.095,- kr 1.095,-

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 Quad Core, 3,2Ghz, Socket 1366, 8MB, QPI: 4,8GT/sec, 130W, Boxed w/fan

 

 

- 1.00 kr 3.836,- kr 3.836,-

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

 

 

- 1.00 kr 180,- kr 180,-

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

 

 

- 1.00 kr 556,- kr 556,-

15.400,80 15.400,80

 

Men jeg syntes det her ble LITT dyrt, siden det er bare dataen. Jeg trenger forslag til tastatur/mus/skjerm/wireless card. Vis noen kunne mekke litt på prisen, så det ble rundt 15000 med skjerm og alt, hadde det vært flott. (NB: Trenger en skjerm med 24" og 120HZ)

 

Dette skal være den ultimate gaming-pcen !

 

Takk,

 

Dyar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen du har satt opp ser i bunn å grunn veldig bra ut, men minne du bytte ettersom det er dual-channel minne og du skal ha triple channel, se etter minne med 3, 6 eller 12 GB RAM.

PS. IKKE over 1,65v spenning på RAM!

 

Ville også anbefalt deg å gå for en modulær strømforsyning, så det blir lettere og holde det ryddig i kabinettet, vil anbefale Corsair HX850 for ditt system.

 

Ville også byttet ut WD Green disken med en som spinner konstant på 7200 rpm, Green disker er mye tregere og er mer ment som backup disker som ikke brukes ofte.

 

BTW.

Hvilken nettbutikk bruker du?

Lenke til kommentar

Intel har sterke prosessoser. Men de er ikke verdt prisen i forhold til en AMD-prosessor.

Intel og AMD er så og si helt like på ytelse når det kommer til gaming (Intel er visstnok litt kraftigere på andre felt). Så for deg er Intel bortkastede penger...

 

Har nettop kjøpt meg ny PC (2 uker siden) for ca. samme budsjett som deg. Jeg anbefaler deg å bruke listen som utgangspunkt :)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=770346&su=93B2936B-B791-4A01-B298-79AC225C7F89

Lenke til kommentar

Maskinen du har satt opp ser i bunn å grunn veldig bra ut, men minne du bytte ettersom det er dual-channel minne og du skal ha triple channel, se etter minne med 3, 6 eller 12 GB RAM.

PS. IKKE over 1,65v spenning på RAM!

 

Ville også anbefalt deg å gå for en modulær strømforsyning, så det blir lettere og holde det ryddig i kabinettet, vil anbefale Corsair HX850 for ditt system.

 

Ville også byttet ut WD Green disken med en som spinner konstant på 7200 rpm, Green disker er mye tregere og er mer ment som backup disker som ikke brukes ofte.

 

BTW.

Hvilken nettbutikk bruker du?

Jeg bruker komplett.no :) Og for å være helt ærlig forstod jeg ikke så mye av dete der. Jeg er nybegynner, og dette er min første data å bygge! Det hadde hjulpet vis noen bare kunne lage en handleliste for meg, og forklare hvorfor de har valgt de ulike delene :)

 

@gromit

 

Jeg vil gjerne bruke Intel. AMD er bare ikke det jeg vil ha, så prossesoren vil jeg ikke bytte ut :)

Endret av Dyar
Lenke til kommentar

Vel det er dine penger ;)

 

HD 5870 er et bra kort (samme som jeg har), men du vil sannsynligvis få trøbbel med driverne. Du må nok klokke opp skjermkortet for å få det til å fungere

Takk for svaret.

 

Dette er det jeg trenger:

 

Bare en handleliste med alt jeg trenger (og jeg ikke får trøbbel med drivere etc). Så jeg kan bare bestille og bygge med en gang jeg får delene uten trøbbel :)

Lenke til kommentar

Oh, jeg kan godt gå over 15000, vis det blir VELDIG bra! Men jeg vil gjerne ikke bruke opp mer enn 15000 fordi jeg skal kjøpe spill, gaming pads, headset etc..

 

Jeg vil bare ha en handleliste, vis noen kunne lagd en for meg, hadde jeg vært veldig takknemlig.

 

Ting jeg ha med:

 

  • 8GB Ram (eller mer)
  • 24" 120HZ Skjerm
  • Vifter og kjølere
  • Wireless card
  • Gaming mus
  • Gaming keyboard (Tror SideWinder fra Microsoft er bra)
  • Den må være utrolig bra, fordi dette skal være min main PC (Min andre ble ødelagt)

Endret av Dyar
Lenke til kommentar

oppsettet du satt opp i første post er feilprioritert ganske mye.

 

forklaring:

1. velg intel sin ssd disk

 

2. i budsjettet ditt er det rom for hd5970 (bedre skjermkort)

 

3. du har valgt HELT FEIL prosessor til ditt bruk, 4000kr for en prosessor er helt på styr i en gaming maskin

 

4. 950watt strømforsyning er overkill

 

5. 8 GB ram har du absolutt ingen bruk for i gaming, gå for 4GB.

 

ser ut som prisene som står der er uten mva

 

konklusjon: dette er en ganske mye bedre gaming pc til mye mindre penger: oppsett (ulikt "stash" som skjerm og keybord kommer i tilegg og velg kabinettet du vil ha)

 

gamingmus

 

har du noen spesiell grunn til å "ikke ville ha" amd?

Endret av areah
Lenke til kommentar

oppsettet du satt opp i første post er feilprioritert ganske mye.

 

forklaring:

1. velg intel sin ssd disk

 

2. i budsjettet ditt er det rom for hd5970 (bedre skjermkort)

 

3. du har valgt HELT FEIL prosessor til ditt bruk, 4000kr for en prosessor er helt på styr i en gaming maskin

 

4. 950watt strømforsyning er overkill

 

5. 8 GB ram har du absolutt ingen bruk for i gaming, gå for 4GB.

 

ser ut som prisene som står der er uten mva

 

konklusjon: dette er en ganske mye bedre gaming pc til mye mindre penger: oppsett (ulikt "stash" som skjerm og keybord kommer i tilegg og velg kabinettet du vil ha)

 

gamingmus

 

har du noen spesiell grunn til å "ikke ville ha" amd?

Jeg har jo hørt ordtaket "forandring fryder", men jeg vil ikke ha amd, har hørt om mange som har trøbbel med det. Jeg vil jo gjerne ha en 8GB ram fra intel også, men vis noen overtaler meg til å gå med 4gb, så er jo det helt greit.

 

Jeg har tatt en titt på handlelisten din, og 13K for pcen er jo flott. Jeg kan selv ta med skjerm, mus keyboard og sånt så det blir 15K.

 

Har du likt oppsett som denne? Er du fornøyd med det? Jeg vil også gjerne ha forslag på skjerm.

Lenke til kommentar

i5 750 er betre egna til spel enn i7 920 og kan overklokkast til ytelse pa niva med i7 860.

Budsjettet ditt stotter HD 5970. Dersom du ikkje har det travelt bor du vente til Nvidia lanserar Fermi.

8GB ram er overkill, unntaksvis om du skal koyre Win 7 64-bit.

Hvis du ikkje skal overklokke treng du ikkje sa dyr RAM.

950Watt PSU er overkill, ga heller for ein PSU med mindre watt og meir stabilitet, f.eks Corsair HX 850.

Intel SSD > Corsair SSD.

Lenke til kommentar

Det HAF oppsettet så veldig bra ut med 5970 og i7 860 som blir jo en killer i gaming.

 

Eneste jeg har å si på det er hvorfor micro ATX hovedkort når du har valgt ett big tower kabinett?

 

m-ATX var tilfeldig, men det er ganske lett å fikse, var egentlig ett m-ATX kabinett der også, men 5970 fikk ikke plass :p

 

Prosessoren er jo BOXED, så hvorfor kjøpe med ekstra CPU vifte?

 

Fordi stock vifte suger, la meg gjenta det, SUGER!

Lenke til kommentar

 

Jeg har jo hørt ordtaket "forandring fryder", men jeg vil ikke ha amd, har hørt om mange som har trøbbel med det. Jeg vil jo gjerne ha en 8GB ram fra intel også, men vis noen overtaler meg til å gå med 4gb, så er jo det helt greit.

 

Jeg har tatt en titt på handlelisten din, og 13K for pcen er jo flott. Jeg kan selv ta med skjerm, mus keyboard og sånt så det blir 15K.

 

Har du likt oppsett som denne? Er du fornøyd med det? Jeg vil også gjerne ha forslag på skjerm.

 

skal du på død og liv ha intel så er det i5 750 som er veien å gå, men vil fortsatt anbefale amd.

 

4 GB er nokk til spill, de fleste spill bruker ikke mer enn 2GB ram. (noen nyere spill bruker litt mer)

 

har ikke likt oppsett, men et svakere et med phenom II X3 720 (prosessor amd) og hd4870(skjermkort), er strålende fornøyd og har ikke hatt spesielle problemer med det.

 

skjerm er ikke mitt "felt".

Lenke til kommentar

Det HAF oppsettet så veldig bra ut med 5970 og i7 860 som blir jo en killer i gaming.

 

Eneste jeg har å si på det er hvorfor micro ATX hovedkort når du har valgt ett big tower kabinett?

 

m-ATX var tilfeldig, men det er ganske lett å fikse, var egentlig ett m-ATX kabinett der også, men 5970 fikk ikke plass :p

 

Prosessoren er jo BOXED, så hvorfor kjøpe med ekstra CPU vifte?

 

Fordi stock vifte suger, la meg gjenta det, SUGER!

Hvis man er opptatt av hva som suger og ikke, hvorfor da kjøpe en Intel-prosessor til å begynne med?

 

Til TS ang. skjerm:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

 

24" BenQ, 1500,-

Lenke til kommentar

Noe av det du kan få som gir mest for pengene når det kommer til gaming vil nok ende opp noe i nærheten av dette oppsettet HER!!! Vet dette er ett oppsett med amd, men amd yter bedre sammen med 5XXX serien til ati enn hva intel gjør.

 

Dette oppsettet kjører det meste av spill på markedet til dags dato på max!

 

 

liten edit: Om du har rom for 1500 over budsjett ville jeg anbefalt denne Intel SSD 80 gb gen 2

Endret av Gsx1000r
Lenke til kommentar

Spørsmål til trådstarter:

 

Hva er mest interessant? Intel prosessor eller 5-6 FPS bedre i spill (AMD)?

 

Skal du bruke det til noe annet enn gaming?

 

Hvilke spill skal spilles?

 

Tips til trådstarter:

 

Les litt gjennom andre tråder, lær deg og les litt om data, og gjør dine egne valg. Det vil gjøre alt mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...