Gå til innhold

Hessdalen fenomenet - bør det forskes mer seriøst

Anbefalte innlegg

Hessdalen-lysene på amerikansk tv

Jeg må understreke at jeg er skeptiker på min hals så ikke forsøk og drei debatten inn på å debunke disse observasjonene for min del.

Er det ikke stor sansynlighet for at vi har noe her som bør observeres og forklares med grundig vitenskap?

Dersom ikke videoene blir fjernet kan dokumentaren sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=ZKpECnEgjzA

http://www.youtube.com/watch?v=LIxxJg1tu20

http://www.youtube.com/watch?v=9MmB9kOYHEc

Jeg regner med dette kan forklares av vitenskapen etter hvert, men dette krever skikkelig forsknings-innsats.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg ble facinert av dette fenomenet etter jeg så dokumentaren på TV Norge. Jeg har ikke tidligere hørt om dette fenomenet, og må si det sjokkerte meg at turister langveisfra kom for å kikke på fenomenet, mens jeg som har bodd i Norge hele livet ikke hadde en anelse om dette før jeg så denne dokumentaren.

Men jeg tror helt klart at en vitenskapelig forskning bør settes i gang. Det er ikke nok med de "hobby-prosjektene" med undersøkelser som foregår deg til dags dato. Det er svært interessant om denne energien i form av lys, kan bli en senere energikilde. Og selvsagt, i en tid som denne er energikilder noe vi bør satse stor for.

De UFO beskrivelsene innbyggerne i Hessdalen kom med er jeg mer skeptisk til, men lyset og den energien finner jeg svært interessant. :-)

Lenke til kommentar

Er det ikke stor sansynlighet for at vi har noe her som bør observeres og forklares med grundig vitenskap?

Finnes vel få fenomener som er såpass grundig vitenskapelig studert som Hessdalen. Det har vært folk tilstede med all verdens tekniske utstyr helt tilbake siden rundt 1984

Project Hessdalen

Og med årene har undersøkelsene blitt stadig mer avansert, og Hessdalen-fenomenet også worldwide kjent, hvilket i sin tur har lokket internasjonale eksperter og forskningsinstitusjoner til stedet.

Er helt klart at "det skjer noe" der oppe, og nå er det så mange seriøse instanser i bildet at man heldigvis har fått bort den "ufo-hypen" som var oppfattningen blandt folk & media til å begynne med.

Jeg for min del heller til at det er et fenomen (utladninger) som muligens har sammenheng med de store forekomstene av metaller/malm i grunnforholdene der (en teori som vel også fremkom som mulig forklaring, i tv-programmet nevnt over her)

Lenke til kommentar

Jeg mener skikkelig satsing, ikke "leke-forskningen" som er gjort til nå. Hvis fenomenet lar seg observere (slik videoklippene tyder på)burde det jo hele Hessdalen fylles med målingsutstyr og forskere på permanent basis.

Dette fenomenet kan føre til banebrytende oppdagelser innen naturvitenskapen og da bør det satses mye hardere :)

Lenke til kommentar

at man heldigvis har fått bort den "ufo-hypen" som var oppfattningen blandt folk & media til å begynne med.

Litt upresist formulert av meg, med "ufo-hype" tenker jeg da på "ufo med vesner fra annen planet" type opplegg.

Er vel endel der ute som venter på "dem" men jeg tror de desverre bli skuffet :p

Lenke til kommentar

Jeg mener skikkelig satsing, ikke "leke-forskningen" som er gjort til nå.

Forsåvidt enig. Kunne godt brukt en liten slump av oljefondet til det formålet.

Er vel en modningsprosess for politikere vil jeg tro. Er liksom ikke bare bare å i offentlig regi gå ut å støtte slik hokus-pokus :p

Man legger seg i såtillfelle rimelig godt til for hån & latter hvis det ikke fører til noe matnyttig. Er jo sånn verden er

Lenke til kommentar

Ja ikke sant! :)

Det er vel ikke til å komme forbi at ufo-tilhengerne gjør seg selv en bjørnetjeneste med å spre den type omtale. Hadde alle holdt kjeft hadde nok forskere stått i kø for å se på dette :p

EDIT: btw... Og jeg tror ikke på aliens spaceships forsatt

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Har aldri hørt om dette, fenomenet. Mye jallaprat om ånder etc på diverse tv-kanaler men dette virker som et litt mer håndfast "uforklarlig" fenomen.

Typisk norsk at vi ikke snakker om "mystiske" ting her i landet. Forskere etc er vel livredde for å uttale seg om ting man ikke kan forklare. Får se litt grundigere på dokumentaren, huset sover nå...

Lys på en megawatt høres jo ut som brutalt mye energi. Noen bør i høyeste grad ta opp dette fenomenet på schrødingers katt eller lignende. For guds skyld ikke presenter det på Åndenes Hus eller i Allers/Hjemmet da er man dømt til å bli latterliggjort.

Det er mer mellom himmel og jord enn man vet...

Lenke til kommentar

Ikke f*** om vi skal bruke penger på slik skvip :realmad:

Vitenskapen bruker milliarder av dollar på å kollidere protoner i LHC og det er vel kanskje enda mindre håndfast enn dette. Vi skal være skeptisk, men dersom vi ikke utforsker nye grenser/ting vil vi stå stand-bye innen forskningen. Forskning er å utforske :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...