Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ikke rart at Telenor finnes?


Anbefalte innlegg

Det er mange grunner til at landsbygda bør ha samme tilgang på infra-struktur som byene, men at det er fordi dere betaler skatt blir helt feil. Man kan jo snu det på hodet; hvor mye i kroner og øre betaler 500 personer i forhold til f. eks. 500 000 personer. Mener du at de 500 personene skal ha tilgang på samme budsjett til bredbånd som for 500 000 stk? Og det er jo nettopp det som er problemet med bredbånd, hver enkelt bruker krever sine resurser. (Ikke som med en TV mast).

 

...

 

Skal ikke mase for mye om politikk her da jeg bor i en by (men er fra

landet ) Bare si at det er det frie ordet som blir dyrere på landet. Viss VG kostet 100 kroner på landet og bøker ikke fantest annet enn i byene så ville forholdet bli det samme. Det er ikke bra å sensurere kunnskap og informasjon. Skal lansbyidiotene noen gang bli kloke ?? (ironi)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er det vel derfor distriktene har så mange flere lærere pr. elev i forhold til byene da! :wink: Det går opp i opp!

 

Men jeg er helt enig med deg, samme tilgang til informasjon er veldig viktig. Derfor mener jeg at distriktene burde ha "rett" til tilnærmet samme tilgang til internett som byene. Dvs. i det minste xDSL.

 

EDIT: Kanskje vi til og med hadde blitt med i EU hvis distriktenen hadde visst det byene visste! :wink:

Lenke til kommentar

Er det ikke rart at jeg får lapp i postkassen med at "nå tilbyr Telenor ADSL i ditt nærområde" og det jeg får vite når jeg ringer dem for å bestille er at "joda, vi tilbyr ADSL i ditt nærområde - nabokommunen din har jo fått ADSL, er det ikke flott for dem?"...

 

Haha, den der var god :D

Lenke til kommentar

I forbindelse med debatten omkring land og by og hvem som har rett/krav på hva er det nærliggende å minne om at uten statlig styring hadde vi neppe hatt infrastruktur nok til hverken å lære bønder om byliv eller ev. å sende bønder nok til steder for å bygge byer...

 

I norge finnes det bare bønder/fiskere/folk fra bygda foruten innvandrere... Noen er bare mer urbane enn andre...

 

Om vi hadde ført den politikken vi bestreber i dag for 50-60 år siden hadde vel få med unntak av styret i Orkla hatt telefon, tv, bil eller hva det måtte være av nymotens greier...

 

Telenor som privat selskap med et aksjonæransvar er derfor ikke den egentlige skurken her, men norske myndigheter som abbonnerer på statistikker over arbeidsløshet som de glatt dytter under potetgullposen kjøpt på en bensinstasjon borte i gata, drikker en Ringnes fra snart det eneste 'lokale' bryggeriet i Norge og titter på Danmark-Norge på en av stortingets gratiskanaler mens lisensbetalere må gå på pub'en for å se samme kampen, og må betale ytterligere 80% avgift for hver eneste tørsteslukker...

 

Om vi noensinne skal komme oss bort i fra det oljesubsidierte næringsliv, primærnæringer som ikke er liv lage og samtidig beholde et visst antall sysselsatte, er infrastruktur i et land som Norge så avgjørende at det ikke uten kontroll kan overlates til pengefolk uten at myndighetene setter rammene og følger disse opp...

 

Om våre myndigheter hadde konsentrert seg om ansvaret for energi, infrastruktur og undervisning er jeg overbevist om at mye annet hadde kommet av seg selv... Det er ikke mange år siden jeg var med på en kampanje for å skaffe en lokal skole ekte datamaskiner om enn gamle, men de var tross alt bedre enn de A4 arkene elevene selv hadde tegnet av et tastatur og trykket febrilsk på mens læreren forsøkte å demonstrere resultatet på tavlen ved å skrive C: ....

 

...og vi ønsker å fremstå som en Hi-Tech nasjon?

Lenke til kommentar
...og vi ønsker å fremstå som en Hi-Tech nasjon?

 

ja, for i teorien koster det staten ikkeno å gi isp'ene nødvendig spillerom for å kunne bygge ut raskt, byråkratiløst og effektivt.

 

Så hvorfor betale skatt og avgifter dersom staten kan fikse det gratis? Byråkratiløst??? I Norge? :lol: Effektivt? :lol: Bygge ut raskt? :lol:

 

Romania har bedre IT-infrastruktur enn Norge, og Polen er snart med i EU... Vi bare sitter her å venter på at noe skal skje.... Det eneste vi har er nisser og kardemommeloven... Så lenge du er snill og grei kan du si hva du mener...:-)

Lenke til kommentar

er det _noen_ her som har vært i kontakt med telenor om dette? Maila denne tråden til telenor? Gjør det dere.

Men telenor bør iallefall ta vekk GB grensa, den er HELT tullete, og det var en her som sa " er ikke bare nerder som bruker internett" elns.

Naboen min er nesten så langt ifra g33k som du kommer, han bruker GB'en sin i løpet av de første 4-5dagene av måneden.

Lenke til kommentar

Men telenor bør iallefall ta vekk GB grensa, den er HELT tullete, og det var en her som sa " er ikke bare nerder som bruker internett" elns.

Naboen min er nesten så langt ifra g33k som du kommer, han bruker GB'en sin i løpet av de første 4-5dagene av måneden.

 

Vel, det er helt frivillig og bli TN-kunde og din nabo kan neppe være særlig opplyst hvis han kjøpte denne løsningen med et slikt bruksmønster.

Lenke til kommentar

Det er nok kanskje også sånn at vi fremdeles forventer mer av Telenor, eller Televerket som det en gang het.....

 

Over natten har en statlig institusjon blitt privatisert sånn omtrent halveis... Som med NRK og mange andre vi som skattebetalere fremdeles eier...

 

Blir omtrent som om når NRK1 fyller etthvert ledige sekund med reklame for NRK2 som mange, eller i hvertfall ikke jeg får inn.... Eller som når kultminister Svarstad ødelegger dagens VG ved bare å vise seg frem...

 

Lisensinnkreveren med politi og namsmann i bakhånd, for ikke å snakke om kultprogrammer som egentlig bare er ute etter å ta rotta på deg for å kunne lage "viktige" greier som f.eks. 'Et møte med Bjartmar Gjerde"...

 

"Different shit, same difference...."....

Lenke til kommentar

Var med på den undersøkelsen, MMI ringte meg...Ja, med en høflig tone så ble telenor flamet, håper flere gjorde det på samme måten, og at telenor nå ser realiteten på nært hold at de mister kunder, og må gjenvinne den på en ærlig måte, en måte som gagner KUNDEN!!! til rett pris.

Lenke til kommentar

Men telenor bør iallefall ta vekk GB grensa, den er HELT tullete, og det var en her som sa " er ikke bare nerder som bruker internett" elns.

Naboen min er nesten så langt ifra g33k som du kommer, han bruker GB'en sin i løpet av de første 4-5dagene av måneden.

 

Vel, det er helt frivillig og bli TN-kunde og din nabo kan neppe være særlig opplyst hvis han kjøpte denne løsningen med et slikt bruksmønster.

 

Synes dette er en litt for enkel forklaring på hvorfor det finnes Telenor kunder... Det er neppe mange som BLIR Telenor kunder i dag... Det Telenor fremdeles lever av er kunder som ALLTID har brukt dem fordi de en gang for ikke så lenge siden ikke hadde annet valg og har 'blitt med på lasset'...

 

Televerket har fremdeles en stjerne, spesielt hos mennesker litt oppe i årene som er oppvokst med norske statsmonopoler... Det er rart med det, men det blir vel omtrent som med de som fremdeles stemmer AP fordi de selv er arbeidere, samtidig som mange vet at den siste AP politikeren som faktisk har 'arbeidet' antageligvis er Torbjørn Berntzen...

Lenke til kommentar

Enig i det, og dermed dagens tips:

 

Den gangen firmaet vårt var Telenor kunde hadde vi store problemer med å komme frem på support/kundestøtte de gangene vi trengte det. Ble sittende å trykke 1 for ditt, 2 for datt osv... Samtidig ble vi nedringt av pågående selgere fra samme firma som ikke engang visste at vi faktisk var Telenor kunder...

 

Her kommer tipset som i allefall virket bra for oss:

 

Om du er Telenor kunde og trenger support, ring et av Telenors numre for bestilling av et eller annet... Du får alltid hurtig svar av et menneske i motsetning til alle andre steder i konsernet, og de fleste setter deg over til en av de få som fremdeles finnes på kundeservice :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...