Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ikke rart at Telenor finnes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det ikke vært for norsk distrikspolitikk ville dette sikkert vært mye enklere, staten krever omtrent at Telenor skal tilby de samme tjenestene i distriktene som i byene..

 

Telenor har leveringsplikt på telefon og fastlinjer svjv, bredbånd blir bygget ut på kommersiel basis.

Og norske byer er uten tilbud på bredbånd mener du? hallo?

Lenke til kommentar
Hiver meg på klage-toget jeg og!

Syns synd på meg sjøl. Bor på en meget liten plass, med kanskje 20-30 abbonentar tilknytta sentralen. Kan drømme søtt om å noen gang få bredbånd uten å ta de store kostnadene som blir med f.eks. satelitt. Dersom ikke staten begynner å pålegge tilbyderene å bygge ut på sånne plasser også. Syns vi burde være subsidiert, slik at vi kan nyte godt av tilbudet vi her også. Ikke bare folk i tett befolka områder som har rett til å kunne surfe raskt og billig vel? Si at jeg vil laste ned den siste Mandrake Linux versjonen (KUN som konkret eksempel). Det er tre filer à 650 MB. Dette vil ta ca 36 timer med dobbel ISDN linje og koster mellom 400-550 kr alt etter rabbattordning. SYKT syns jeg.

 

Jeg har også irritert meg over telenor sin ADSL kampanje på internett. (og overalt ellers). Denne stjeler jo noe av den sparsomme båndbredden jeg betaler dyrt for. :grumpy:

De kunne brukt litt mindre penger på reklame, og bygd ut mer. Sinnsykt irriterende å måtte se masse reklame for et produkt man faktisk har lyst til å benytte uten å kunne gjøre det.

 

Er det ikke rart at folk med ADSL klager på prisene, når ISDN koster 100 ganger mer?

Jeg foreslår at Telenor gir en KRAFTIG rabatt og ordentlige konkurannsevillkår på ISDN, NÅ!!

En mer rettferdig pris ville ha vært 50 kr måneden for et online 150 abonnement, og ikke FEM HUNDREDE KRONER!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Jepp, helt enig - utdatert på linje med ISDN fra Telenor... Jobber du der? :wink:

 

Nei, jeg driver mest med ADSL fra Bluecom.

Rart gitt, hvor "objektive" og kritiske folk blir når andre klager, og de sjøl endelig får satt seg på den feite bredbånds-ræva si !

Lenke til kommentar

 

Rart gitt, hvor "objektive" og kritiske folk blir når andre klager, og de sjøl endelig får satt seg på den feite bredbånds-ræva si !

 

Man kan da være objektiv enten man har eller ikke har BB!

Skal man ikke få åpne kjeften og diskutere BB så fort man har ei linje i hus?

Lenke til kommentar

Argh! Jeg blir så frustrert over slike banale idiot-poster som det her, hvor det meste er usaklig oppgulp fra folk som ikke har giddet å undersøke noe av hva de slenger ut av seg!

 

Norge er et særdeles kjipt land å drive utbygging av noe som helst i, pga topografien. Til alle dere som f.eks. klager over at veiene er så utrolig mye bedre i utlandet (f.eks. Sverige), så bør dere også skjønne at Sverige stort sett har skoger og flatt land å bygge veiene i. De trenger ikke bore tunneller under havet eller sprenge seg vei gjennom ugjestmilde fjellheimer. Du får sikkert bygd et par hundre meter fin motorvei for prisen det koster å bygge 1 meter undersjøisk tunnell...

 

Det samme gjelder tele-utbygginger. Og pga Norge ser ut som det gjør koster det sinnsykt mye å dekke alle krinker og kroker. Men nå har jo staten en gang satset på distriktspolitikk, og pålagt leverandører å bygge ut over hele landet. Og når f.eks. da Telenor skal dekke inn alt alle de kostnadene må de ta litt betalt for det også.

 

Og til dere uopplyste som tror at om man sammenligner priser så blir de 349,- som det koster i Sverige tilsvarende 280NOK, så har dere litt igjen å lære. Det abonnementet er utilgjengelig med mindre du BOR i Sverige. Og bor du i Sverige, så må du også regne med SVENSKE kroner, og skatteregler. Sverige har et HØYERE skatte-nivå enn i Norge, og i tillegg lavere lønninger. Så de 349SEK tilsvarer iallefall 349NOK, om ikke mer.

 

Så, kan vi ikke bare stoppe denne tåpelige telenor-hetsen nå med en gang??? Jeg blir så lei!!! Alle som er negative til Telenor her på forum.hw.no kommer med usaklig oppgulp, og de eneste som har fornuftige innlegg er de som faktisk forsvarer Telenor i denne sammenhengen her. (Beklager til dere få som faktisk kommer med litt veloverveid kritikk mot Telenor, dere ble fanget i dragsuget og generalisert til å komme med usaklig oppgulp dere også.)

 

Og, nei, jeg jobber IKKE i Telenor. Jeg har ingen ting med Telenor å gjøre. Har UPC internet (men vurderer faktisk å bytte til Telenor) og Netcom mobiltelefon (som jeg skal bytte til Telenor snart).

 

Der, nå føler jeg meg litt bedre :)

 

 

DD

 

PS Jeg burde holdt meg for god til å gjøre denne posten enda større, men klarte ikke å dy meg :(

Lenke til kommentar

Og, nei, jeg jobber IKKE i Telenor. Jeg har ingen ting med Telenor å gjøre. Har UPC internet (men vurderer faktisk å bytte til Telenor) og Netcom mobiltelefon (som jeg skal bytte til Telenor snart).

 

En ting skal Telenor ha. De (og andre som leier deres nett) har mye bedre dekning enn Netcom på mobilsiden. Det er også dyrere å ha ett Netcom abbonnement så lenge ikke de aller fleste av vennene dine har det også (samme pris hvem og når du ringer, men det står ikke hva denne prisen er).

 

UPC internett har også fått en del kritikk for ustabile linjer og dårlig kundebehandling. Har ikke erfaring med de selv, så jeg skal ikke uttale meg for sikkert om det, men det virker som Telenor også her er bedre. Så jeg er enig i at Telenor ikke er nederst på listen over leverandører. Men personlig har jeg valgt abbonnementer (Tele 2 mobil, IQ Tele fasttelefon og NGT bredbånd) som gir meg langt lavere priser enn jeg ville fått med ett Telenor abbonnement (dette kan jo variere etter hvor mye man bruker de forskjellige tjenestene, men i mitt tilfelle blir det billigere).

Lenke til kommentar

En ting skal Telenor ha. De (og andre som leier deres nett) har mye bedre dekning enn Netcom på mobilsiden. Det er også dyrere å ha ett Netcom abbonnement så lenge ikke de aller fleste av vennene dine har det også (samme pris hvem og når du ringer, men det står ikke hva denne prisen er).

 

UPC internett har også fått en del kritikk for ustabile linjer og dårlig kundebehandling. Har ikke erfaring med de selv, så jeg skal ikke uttale meg for sikkert om det, men det virker som Telenor også her er bedre. Så jeg er enig i at Telenor ikke er nederst på listen over leverandører. Men personlig har jeg valgt abbonnementer (Tele 2 mobil, IQ Tele fasttelefon og NGT bredbånd) som gir meg langt lavere priser enn jeg ville fått med ett Telenor abbonnement (dette kan jo variere etter hvor mye man bruker de forskjellige tjenestene, men i mitt tilfelle blir det billigere).

 

UPC har egentlig ganske bra kundebehandling, men jeg er ikke imponert over pris og politikk. Jeg er fortsatt litt usikker på hva jeg ønsker av leverandør, det beste hadde såklart vært BBF som jeg hadde der jeg bodde før... Men det er uaktuelt. NGT har så kjipe bindings-perioder, og kjipe priser om man ikke vil binde seg. Har ikke funnet noen klar ener her enda, men Telenor er med i kampen.

 

OBOS har forøvrig ganske gunstige rabatt-ordninger med Telenor, så man kan spare noen kroner som OBOS-medlem. (Tror det gjelder fast-telefoni?)

 

Når det gjelder mobil, så har Telenor nå noen ganske bra tilbud for små bedrifter, og jeg har mobil gjennom jobben, så det er der vi er i ferd med å bytte. Har hatt Netcom sitt bedriftsabonnement inntil nå, men tror det blir Telenor fra nå av. Har ikke undersøkt de andre leverandørene alt for nøye, men har inntrykk av at ingen av dem kan måle seg med Telenor sin pakke.

Lenke til kommentar
Argh! Jeg blir så frustrert over slike banale idiot-poster som det her, hvor det meste er usaklig oppgulp fra folk som ikke har giddet å undersøke noe av hva de slenger ut av seg!

 

Norge er et særdeles kjipt land å drive utbygging av noe som helst i, pga topografien. Til alle dere som f.eks. klager over at veiene er så utrolig mye bedre i utlandet (f.eks. Sverige), så bør dere også skjønne at Sverige stort sett har skoger og flatt land å bygge veiene i. De trenger ikke bore tunneller under havet eller sprenge seg vei gjennom ugjestmilde fjellheimer.

 

Det at Norge er et grisgrent land, er egentlig ikke en noen god unnskyldning. Jeg bor midt på tjukkeste Østlandet, et av de "flateste" strøkene i Norge og har FREMDELES IKKE ADSL!! Det ligger noe annet bak dette her ja.

Lenke til kommentar

Norge er et særdeles kjipt land å drive utbygging av noe som helst i, pga topografien. Til alle dere som f.eks. klager over at veiene er så utrolig mye bedre i utlandet (f.eks. Sverige), så bør dere også skjønne at Sverige stort sett har skoger og flatt land å bygge veiene i.

 

De klarer å bygge skikkelige veier både i Sveits og Østerike. :yes:

Lenke til kommentar

 

Du aner ikke hvor mange stakkarer som går inn i Telebutikken (som vel er eid av Telenor) og spør om hvordan de skal få internett og kommer ut av butikken med ISDN. Juks og bedrag. Jeg er sikker på at folk i butikken har fått beskjed om å prøve å selge inn ISDN før de selger inn xDSL. ISDN strategien til Telenor var dum og teit.

 

Telebutikken er en privat kjede, som ikke har noe annet å gjøre med Telenor enn at de selger noen av deres produkter.

 

Nå skal vi heller ikke glemmet at det er ikke gj.snitts brukeren av Internett i Norge som vi finner her på forumet. Jeg kjenner mange nettbrukere som klarer seg fint med ISDN. Til og med analogt modem er noen av de fornøyd med.

Lenke til kommentar

Tele2 i sverige tar 349,- pr mnd for billigste ADSL så prisnivået er nokså likt.

 

280 norske kroner altså... billigere enn i Norge det vel?

 

Tja, at det med omregning av valuta har allid vært vanskelig vet jeg som tidligere mattelærer. Det kan derfor lønne seg å benytte en valutakalkulator som det finnes mange av på nettet. Det riktige svaret er ca 312,- Men siden kjøpekraften er forskjellig kan man ikke gjøre slike direkte sammenligninger.

Lenke til kommentar
Slenger meg inn i ringen..

 

telenett. ialefall når det eksisterer et idag. Det hadde vært moro om politikerne en dag frika ut og la fram at kobberet skulle bli fritt fram for alle næringer. Da kunne vi sett for oss 100 seleskaper som trykka på oss tilbud med stor fart.

 

En spennende tanke, men hvem skal sørge for en koordinering i alle sentralene? Bygge nye sentaler? Sørge for å utvide de når det ikke er plass til mer utstyr? Telenor har i dag leveringsplikt på telefoni til alle i Norge. Hvem skal sørge for at du får telefon i ditt nye hus dersom ingen vil levere til deg? Ok, levere vil de kanskje, men du må betale alle kostnader, ikke bare 990,- som et nytt anlogt abonnement koster i dag.

 

En annen ting, var på en skole her om dagen i forbindelse med skolelinux, og sjekket ut datarommet dems, 14 maskiner for elevene + administrasjonen med dobbel ISDN ut mot inet.  Way the go telenor, elevene synes det sikkert er dritkult.

 

Det er høres dårlig ut, men det er vel ikke Telenor som har bestemt løsningen på den skolen??

Lenke til kommentar

Vel, som jeg har nevnt i en annen tråd, det beste hadde vært om infra-strukturen var eid av Staten og ikke av Telenor, NGT eller andre. Det finnes ingen plausible markedsmessige grunner til å anlegge xDSL (eller helst fiber) i Finmark eller "Indre-Enfold". Det burde vært vedtatt av Stortinget at xDSL eller en fornuftig internett-tilgang var en folkerett på lik linje med telefon og TV.

 

Men denne infra-strukturen burde vært eid og vedllikeholdt av en tredje-part i Statens regi, på lik linje som Jernbaneverket i forhold til NSB. Så kunne Telenor, NGT, Tele2 og andre tilby tjenestene, supporten, osv osv.

 

Dette gjør vi med veier, telefon, TV, jernbane, redningstjeneste, kystfyr, osv. Problemet må være at nøkkelpersoner på Stortinget ikke ser mer av internett enn www.vg.no...

 

Idag eier Telenor infra-strukturen. Det er som å sette bukken til å passe havresekken. Dette betyr, (selv om noen sier noe annet) at det i realiteten er et monopol i Norge.

 

EDIT: Jeg har pr. idag en temp 4000/864 linje fra NGT, men jeg kan tenke meg hvor utrolig kjipt det må være for andre som rett og slett ikke har mulighet til å få det samme, ganske enkelt fordi de bor litt avsides til.

 

Og selvfølgelig skjønner jeg at de og andre klager i tråder som dette. Jeg synes det er temmelig arrogant av dere i denne tråden som "ikke skjønner" at disse er frustrert! :grumpy:

Lenke til kommentar

Og selvfølgelig skjønner jeg at de og andre klager i tråder som dette. Jeg synes det er temmelig arrogant av dere i denne tråden som "ikke skjønner" at disse er frustrert!  :grumpy:

 

Det er vel ingen som ikke skjønner dette, man kan disskutere sakelig hvorfor det er slik uten og gi seg hen til idiotisk Telenor hetsing osv.

Lenke til kommentar
Er det ikke rart at Telenor i lang tid forlangte at man først måtte ha ISDN-abonnement før man fikk ADSL på tross av at disse teknologiene ikke har noe med hverandre å gjøre...

 

Så vidt jeg vet har det aldri vært krevd at man må ha ISDN linje for å få ADSL. I begynnelsen fikk de som hadde ISDN fra før litt billigere abonnement på ADSL enn de som ikke hadde det (dette vet jeg fordi jeg bestillte ADSL i det tidsrommet).

Videre har aldri telenor nektet noen å kople flere maskiner på ADSL linjen, men de gir ikke support på flere enn en tilkoplet maskin (sånn er det pr idag også) - vet også dette fordi jeg har vært i kontakt med support angående tilkopling av flere maskiner. :roll:

Lenke til kommentar

 

Rart gitt, hvor "objektive" og kritiske folk blir når andre klager, og de sjøl endelig får satt seg på den feite bredbånds-ræva si !

 

Man kan da være objektiv enten man har eller ikke har BB!

Skal man ikke få åpne kjeften og diskutere BB så fort man har ei linje i hus?

 

Nei, med en gang du har fastnett tilgjengelig så har du mista stemmeretten i denne tråden! :lol:

 

(Ikkeno poeng i å diskutere noe som du egentlig ikke bryr deg om, la folk få syte og klage litt. Alltid godt å slippe ut litt damp...)

 

Edit: Og ja, jeg sitter på feit bredbandsræv og storkoser meg. Endelig kvitt alt som heter ISDN og andre satans påfunn!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde forrige sommer at bytte adsl leverandør fra telenor til nextgentel. Bestillingen gikk helt fint og fikk beskjed om at alt var ordnet i løpet av noen uker. tiden gikk og dato for ferdigstilling ble lenger og lenger. etter ca 2 måneder fikk jeg montør ppå besøk, han trengte ikke at gjøre noe da jeg redan hadde adsl linja fra telenor. det gikk litt lenger tid og jeg fikk da en telefon fra NGT som fortalte meg at jeg ikke kunne få modemet tilsendt grunnet at jeg fortsatt brukte telenor og måtte si opp det først. På mailen jeg fikk ved bestillingen så stod det klart at det anbefaltes at beholde nåvarande internettleverandør.

 

Jeg sa ikke opp telenor, men modemet fra NGT kom likevel dagen etter!!! Ringte da NGT og lurte på hva de drev med, og fikk vel ikke noe ordentlig svar. Noen uker etterpå så sa jeg opp telenor for at NGT nå skulle være ok. Snakket mye med kundeservice grunnet at fakturor dukket opp, linjen ble aldri klar osv. Etter ca 2 mnd med isdn ga jeg opp, og ga klar beskjed til NGT at dette gidder jeg ikke, fikk samtidlig tilbud fra Telenor om adsl via hjemmepc tilbud fra jobb ca 200kr/mnd.

 

Fikk da alt fra Telenor og hadde adsl ca 3 uker etter bestilling!!! Da hadde NGT brukt ca 6 mnd uten at greie det! og ikke nok med det, de greier faktisk også at sende meg inkassokrav på en tjeneste de aldri levert. Ringte da og snakket med Lindorff som saken var sendt til og jeg var tydligvis ikke den eneste som hadde klager på NGT ang fakturor!

Lenke til kommentar

 

Rart gitt, hvor "objektive" og kritiske folk blir når andre klager, og de sjøl endelig får satt seg på den feite bredbånds-ræva si !

 

Man kan da være objektiv enten man har eller ikke har BB!

Skal man ikke få åpne kjeften og diskutere BB så fort man har ei linje i hus?

Kan man, men du mangler dimensjon og nyter opplagt posisjon og har å holde kjeft ! WOFF!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...