Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ikke rart at Telenor finnes?


Anbefalte innlegg

"]

Og jo, det er en teknisk definisjon på at bredbånd har 2MB+ inn/ut, ADSL kalles mellombånd, og isdn/modem for smalbånd (etter det jeg har lest).

 

Det er fortsatt kun et ord uten innhold, man kan definere det slik man vil uten at noen kan påstå det er feil.

Det du legger i det er det samme som endel utredninger gjør men det vil jo være smalbånd om noen år.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Sverige gikk staten inn og betalte mange milliarder for utbygging av bredbånd så tele selskapene ikke har noen utgifter på utbygging derfor kan de kjøre med så lave priser og god dekning.

 

Svjv sponset staten i sverige en fiberutbygging ut til kommunene, ikke ut til privatkundene.

Telia ser ut til og kreve omterent det samme som telenor for og bygge ut en sentral med ADSL.

Og hva er nå galt med TN sin utbygging?

De dekker vel over 60% av norges befolkning pr dags dato.

Lenke til kommentar

Synes nok at mange av foregåande innlegg var ganske så unyanserte når det gjeld Telenor. Vist er det mykje å kritisere Telenor for, men det er mangel på historiekunnskap hos mange av kritikkane.

Kven er det som har gitt Telenor den posisjonen dei har i dag; akkurat ja; politikarane våre. Dersom nokon skal klandrast for tilstanden i tele-Norge så er det inkompetansen på Løvebakken. Her sit det folk som nesten berre er oppteken av å mele si eiga kake og gi sikre velferda for folk der ute.

Så til Telenor ADSL og kvaliteten på denne tenesta. Eg fekk Teleno ADSL i oktober i fjor og linja har vore nede ein gong grunna kortfeil i sentralen. Hos meg er det fire maskiner pålogga 24 timar i døgnet sju dagar i veka og det einaste som har vore feil er firmwaren til 3Com officeconnect- rutaren. Etter upgrade er det berre velstand.

 

Så alt er ikkje berre negativt med Telenor. Vurderer faktisk å gå på dette tilbodet om fri oppgradering til 1024/256 og 30 Gbyte.

Har faktisk tilgong til både Tiscali, Tele2, Bluecom og Totaltnett (radiolink) men må da betale for installering med ein tusenlapp eller to. Difor vert det nok fortsatt Telenor på meg.

 

Så får notoriske mørkemenn berre seie det dei vil..................

Lenke til kommentar
"]

Og jo, det er en teknisk definisjon på at bredbånd har 2MB+ inn/ut, ADSL kalles mellombånd, og isdn/modem for smalbånd (etter det jeg har lest).

 

Det er fortsatt kun et ord uten innhold, man kan definere det slik man vil uten at noen kan påstå det er feil.

Det du legger i det er det samme som endel utredninger gjør men det vil jo være smalbånd om noen år.....

 

sant nok :D

Lenke til kommentar
I norge sitter staten på ræva og tenker at dette er ikke vårt problem. Samme gjorde dem når telefonen kom. De satt på ræva og sa telegrafen fungerer bra nok vi skal ikke bruke penger på å bygge ut noe telefon.

 

Du tror det ja? Veldig god bedriftsøkonomi å bygge ut telefon i ytterste dalstrøka innaføre der det bor en person og man må over ett fjell for å komme til gitt.

Lenke til kommentar

At Telenor gir "dårlig service/behandling" er mye kundenes feil også... Hva de ville valgt av teletjenester om de hadde giddet lære no om det de er intresserte i FØR de går til teleforhandler og sier de vil ha f.eks internett og de får det dårligste som knapt funker, betaler og går, hadde vært no helt annet om de hadde mere peil. Det er også alt for mange som klager, men ikke gjør no med det. Er du misfornøyd med no så kvitt deg med det og få no annet/bedre.

 

Jeg tar for all del ikke telenors side, ikke missforstå...men de har mange lettlurte kunder og det er det som holder dem oppe.

Hadde de vært billigere og gitt mere båndbredde og ikke kommet med idiot løsninger på alt så hadde de vel kanskje såvidt vært brukbare :p

Lenke til kommentar
"]

Etter at pappa bestilte Telenor ADSL i mars, så måtte vi vente helt til august før vi fikk det...tok altfor lang tid..

 

Tja, synes ikke det er så veldig lang tid jeg...

 

Bestillte fra NGT 16 juni i fjor (2002), da de sa de ville ha bygget ut sentralen i løpet av et par mnd'er...

 

Nå er vi i juni 2003, og sentralen ble oppgradert forrige uke... Men jeg får ikke mulighet til å avtale tid for installasjon før 26 juni!...

 

Og nei, jeg bor ikke i en bygd eller lignende, men veldig sentralt i Oslo!

 

"]

Og jo, det er en teknisk definisjon på at bredbånd har 2MB+ inn/ut, ADSL kalles mellombånd, og isdn/modem for smalbånd (etter det jeg har lest).

 

Avhengiger av hvem som kommer med definisjonen... Sjekk litt hva som er blitt definert som broadband i england, og jeg tror du vil finne ganske mange forskjellige definisjoner... ("anything over 56k" springs to mind...)

Lenke til kommentar

Slenger meg inn i ringen..

 

 

Noen opplyste fok her ja, agvg, bra saklig på alle nivåer. Du jobber i Bluecom eller? Bare kjekt å vite...

 

Men alle klager på Telenor og ja, dere har vel endel grunner til det, men det jeg er redd for idag er at det finns faktisk bare 4 !!!! seleskaper som bygger ut i dag. Telenor, Catch,Banetele og Nextgentel? Rett meg hvis jeg tar feil... kanskje en til inni der?

Og telenor med monopol, som er det gamle Televerket, som var staten, og som per idag er 70% (?) statlig? stemmer det.

 

Det synes jeg er en stor grunn til bekymring, at konkurransen ikke finns i bildet på så måte som det finns i privat næring idag.

Her dominerer telenor og leier ut til små"fisker" att: Bluecom,Tiscali etc etc...og tjener inn leieinntekter der også.

Det er nok vanskelig idag og ingen nyttig næring å bygge ut et nytt telenett. ialefall når det eksisterer et idag. Det hadde vært moro om politikerne en dag frika ut og la fram at kobberet skulle bli fritt fram for alle næringer. Da kunne vi sett for oss 100 seleskaper som trykka på oss tilbud med stor fart.

 

En annen ting, var på en skole her om dagen i forbindelse med skolelinux, og sjekket ut datarommet dems, 14 maskiner for elevene + administrasjonen med dobbel ISDN ut mot inet. Way the go telenor, elevene synes det sikkert er dritkult.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk er frustrerte over Telenor, og selv om dem er ca 70% statlig, så betyr ikke det at dem får så fryktelig mye hjelp fra staten uansett.

 

Men det ble nevnt noe om de 220 sentralene som Telenor har planlagt å utbygge, noen som har peiling på hvordan Telenor ligger ann med utbyggingsdatoen med dem?

 

Grunnen til at jeg lurer på det, er at sentralen jeg er på, Lierskogen, er estimert til 30. juni. Hadde vært morsomt om dem var sånn ca på rute :)

Lenke til kommentar

 

Ja, for PG One er ett bra teleselskap....NOT! :x

Svenskt nettverks/pyramideselskap som snart går dukken. (tror du meg ikke så vent maks ut året så får vi se...)

 

Når det gjelder den evindelige klaginga på monopolet på fastnett, som ikke har eksistert siden 1998, så har f.eks. IQ Tele begynt å tilby den...til samme pris som Telenor men så tar IQ 32 kroner ekstra i måneden i faktureringsgebyr, mao. 32 kroner dyrere fastavgift enn Telenor.

 

Telenor ville forøvrig senke fastavgiften for en tid tilbake, men fikk ikke lov av Post og Teletilsynet...fordi det ville hemme konkurransen på akkurat det. Se hvor mange som har satset og vil tilby det enda... :roll:

 

Tele 2 vil antageligvis skifte fokus fra fasttlf. markedet til kun mobil og ADSL/internett i løpet av 1-2 år, så at de vil tilby fastavgift og fortsatt krige på de latterlige ørene på tellerskrittene mer...neppe!!

TeleDanmark og WorldCom er i seriøse problemer finansielt og det vil ramme andre aktører på telemarkedet.

 

Hvordan vet jeg alt dette? For å si det på en pen måte; jeg har kontakter i Post og Teletilsynet...

 

Dette er ikke ment å være noen spesiell forsvarstale for Telenor, men jeg blir drittlei av alle småunger som hele tiden skal rakke ned på Telenor, når de ikke vet noen bakgrunn/historie for at ting er sånn. Folk er utrolig trangsynte og ignorante i enkelte tilfeller...det mange som fortsatt tror at Telenor er ett monopol og at Hermansen fortsatt er sjefen.

 

Til slutt; jeg har NGT ADSL, Netcom mobil og ingen fasttelefon, men det har ingenting med at jeg er misfornøyd med Telenor, det har bare blitt slik.

Lenke til kommentar
Er det ikke rart at noen overhodet bruker tjenester fra Telenor... :roll:

Heiheihei... Telenor Ringkontant til mobilen er MAX kurrant.

Feteste dekningen i Norge sier de på TV.

 

Ja, men så bruker Tele 2 og en haug andre mobilselskaper samme nettet og har nøyaktig samme dekning til lavere pris. Så at Telenor har BEST dekning er ikke helt riktig. De kan heller si at de er BLANT de som har best dekning... det er riktig.

 

Min mobilbruk resulterte i at min mobilregning ble halvert da jeg gikk fra Telenor til Tele 2, og jeg har akkurat samme dekning som tidligere.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for norsk distrikspolitikk ville dette sikkert vært mye enklere, staten krever omtrent at Telenor skal tilby de samme tjenestene i distriktene som i byene.. Dette er selvfølgelig helt på trynet økonomisk og samfunnsmessig. Heldigvis finnes det selskaper som LYSE som tar initiativ og bygger ut bredbånd, noe som sef er lønnsomt i tettere bebygde områder med mange potensielle kunder.

Lenke til kommentar
Skjønner at folk er fustrert på Telenor i mange tilfeller (det er jeg også).

Men det er en STOR forskjell på norge og Sverige og det er Staten.

I Sverige gikk staten inn og betalte mange milliarder for utbygging av bredbånd så tele selskapene ikke har noen utgifter på utbygging derfor kan de kjøre med så lave priser og god dekning. I norge sitter staten på ræva og tenker at dette er ikke vårt problem. Samme gjorde dem når telefonen kom. De satt på ræva og sa telegrafen fungerer bra nok vi skal ikke bruke penger på å bygge ut noe telefon. Telenor er et firma og slik alle andre firma så må de tjene penger for å kunne eksistere. Nei, for at det skal bli fart i utbyggingen i Norge må nok den idioten som sitter som statsminister fjernes fortere en svinn.

 

Emigrante

 

Nei, for det er jo viktigere å subsidiere raskere internett til fjortis-nerder enn å f.eks gi helsevesenet noen millioner ekstra å rutte med?

 

De aller fleste klarer seg fint med 400/128 adsl løsninger. Det finnes viktigere ting her i verden enn ultrafeit linje!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...