Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ikke rart at Telenor finnes?


Anbefalte innlegg

Er det ikke rart at Telenor er det eneste selskapet som bygger ut i stor stil mens NGT holder seg til tett befolkede områder?

 

 

(er ikke noen telenor-fan, men bare glad for at telenor gadd å bygge ut her, firstmile eller ngt kan man jo bare glemme. ja, jeg vet om bluecom, men de hadde ikke bygget ut hvis ikke telenor hadde gjort det).

 

Ok, poenget mitt er: Telenor har mørke sider, men også lyse sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke rart at Telenor i lang tid forlangte at man først måtte ha ISDN-abonnement før man fikk ADSL på tross av at disse teknologiene ikke har noe med hverandre å gjøre...

 

Tull og tøys, dette stemmer ikke.

De forlangte en høyere pris av analogkundene som tilsvarte prisforskjellen mellom ISDN og POTS.

Lenke til kommentar

Infra-strukturmessig så er det ganske store forskjeller mellom Norge og Sverige, det er sant. Men det rokker ikke ved den kjenngjerning at Telenor stinker. Det værste er at sånne ting kan man spore tilbake til enkelt personer i bedriften. Ofte så er det ikke en stor gruppe mennesker som tar slike avgjørelser, men enkelt "topper". En dag så kommer det en annen person inn i samme stilling, og vips, så har man plutselig en bedrift som er i takt med tiden og samfunnet rundt seg.

Lenke til kommentar
eg har hatt Telenor ISDN i mangfoldige år...men nå som eg har fått muligheten til trådlaust breiband ryker ISDN-kortet på hodet ut at maskina...aldri meir...!!

 

Skulle heller hatt 28kbit/s enn det tråløse bredbåndet jeg har! :x Jeg har vært nede på 4kbit/s!!! Slå den! Dette dritet heter radiolink og blir levert av INO

Lenke til kommentar
Er det ikke rart at Telenor er det eneste selskapet som bygger ut i stor stil mens NGT holder seg til tett befolkede områder?

 

Telenor Networks bygger ut i stor stil, 202 sentraler så langt i 2003 og det kommer kanskje en eller to runder til i år.

Lenke til kommentar
Er det ikke mye enklere å bare bruke en annen leverandør da?

:lol:

 

Jo, jeg bruker ikke Telenor på noenting, ikke bredbånd, ikke telefon, og ikke Mobil. Men det er den faste linje-leien da... Jeg tror de fleste som har mulighet og tenker litt selv innser at Telenor er et firma man bør holde seg langt unna. En dag innser vel selv Telenor det, men først da de er konkurs, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Er det ikke mye enklere å bare bruke en annen leverandør da?

:lol:

 

Jo, jeg bruker ikke Telenor på noenting, ikke bredbånd, ikke telefon, og ikke Mobil. Men det er den faste linje-leien da... Jeg tror de fleste som har mulighet og tenker litt selv innser at Telenor er et firma man bør holde seg langt unna. En dag innser vel selv Telenor det, men først da de er konkurs, forhåpentligvis.

 

Du kan jo bytte nettleie også i disse dager!! :lol:

Lenke til kommentar

Hiver meg på klage-toget jeg og!

Syns synd på meg sjøl. Bor på en meget liten plass, med kanskje 20-30 abbonentar tilknytta sentralen. Kan drømme søtt om å noen gang få bredbånd uten å ta de store kostnadene som blir med f.eks. satelitt. Dersom ikke staten begynner å pålegge tilbyderene å bygge ut på sånne plasser også. Syns vi burde være subsidiert, slik at vi kan nyte godt av tilbudet vi her også. Ikke bare folk i tett befolka områder som har rett til å kunne surfe raskt og billig vel? Si at jeg vil laste ned den siste Mandrake Linux versjonen (KUN som konkret eksempel). Det er tre filer à 650 MB. Dette vil ta ca 36 timer med dobbel ISDN linje og koster mellom 400-550 kr alt etter rabbattordning. SYKT syns jeg.

 

Jeg har også irritert meg over telenor sin ADSL kampanje på internett. (og overalt ellers). Denne stjeler jo noe av den sparsomme båndbredden jeg betaler dyrt for. :grumpy:

De kunne brukt litt mindre penger på reklame, og bygd ut mer. Sinnsykt irriterende å måtte se masse reklame for et produkt man faktisk har lyst til å benytte uten å kunne gjøre det.

Lenke til kommentar

Er det ikke rart....at Telenor aldri får til å endre adressen min, slik at jeg får telefonkatalogen også... ikke som nå...bare regninger.

Tror folke-aksjene til Telenor kommer til å oppleve en splitt snart..... ehh at folk tørker seg i rumpa med dem og deretter river dem i to.

Lenke til kommentar
:lol:  hehe mye bra..

 

Men, Telenor har ikke lenger monopol på fastavgift,, den skal deles mellom alle leverandører og vil bli billigere iløpet av året...

 

Neppe, det som skjer er at f.eks Tele2 krever inn avgiften på vegne av TN.

Denne avgiften skal dekke vedlikeholdet og oppgraderingen av nettet i norge.

Lenke til kommentar
Telenor burde bytte navn til Telenor :p

Ja, helt enig :roll:

 

mye vits å bytte til sitt eget navn, ja klart det.

 

Han skrev nok t e l e h o r, men det ble sensurert :lol:

 

Etter at pappa bestilte Telenor ADSL i mars, så måtte vi vente helt til august før vi fikk det...tok altfor lang tid..

Og jo, det er en teknisk definisjon på at bredbånd har 2MB+ inn/ut, ADSL kalles mellombånd, og isdn/modem for smalbånd (etter det jeg har lest).

Herregud, tenk å ha 26MBit/sec inn/ut for 400kr per måned!! Det høres jo helt vanvittig ut....

Hadde gjort seg med et selskap som brukte den samme billige og effektive metdoen som det selskapet i Sverige...

Lenke til kommentar

Skjønner at folk er fustrert på Telenor i mange tilfeller (det er jeg også).

Men det er en STOR forskjell på norge og Sverige og det er Staten.

I Sverige gikk staten inn og betalte mange milliarder for utbygging av bredbånd så tele selskapene ikke har noen utgifter på utbygging derfor kan de kjøre med så lave priser og god dekning. I norge sitter staten på ræva og tenker at dette er ikke vårt problem. Samme gjorde dem når telefonen kom. De satt på ræva og sa telegrafen fungerer bra nok vi skal ikke bruke penger på å bygge ut noe telefon. Telenor er et firma og slik alle andre firma så må de tjene penger for å kunne eksistere. Nei, for at det skal bli fart i utbyggingen i Norge må nok den idioten som sitter som statsminister fjernes fortere en svinn.

 

Emigrante

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...