Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ikke rart at Telenor finnes?


Anbefalte innlegg

Er det ikke rart at svenskene nå får superbredbånd, mens jeg sitter på møkkalinje fra Telenor... (http://www.digi.no/php/art.php?id=89669)

 

Er det ikke rart at Telenor kjører internett-kampanjer for Online ADSL som popup-annonser på 200 Kb når jeg sitter på 50K modem og disse annonsene hindrer min bruk av internett...

 

Er det ikke rart at det er jeg som må betale for å laste ned Telenor-annonsene - til Telenor som tar penger for internettlinja mi...

 

Er det ikke rart at mens resten av verden begynte å bygge ut xDSL, så startet Telenor utbyggingen av ISDN...

 

Er det ikke rart at Telenor eier kobberet som går inn i huset ditt fra sentralen, og ikke du selv...

 

Er det ikke rart at Telenor skrur opp prisene kraftig på abonnement som er det eneste de har monopol på, mens prisene på ringing går ned...

 

Er det ikke rart at Telenor har de dyreste prisene samtidig som de har de beste forutsetningene for å skru ned prisene...

 

Er det ikke rart at Telenor tar opptil 100 ganger så mye penger pr. nedlastet kilobyte på oppringt enn med ADSL, når jeg bruker den samme linja for å laste ned med begge metodene...

 

Er det ikke rart at jeg får lapp i postkassen med at "nå tilbyr Telenor ADSL i ditt nærområde" og det jeg får vite når jeg ringer dem for å bestille er at "joda, vi tilbyr ADSL i ditt nærområde - nabokommunen din har jo fått ADSL, er det ikke flott for dem?"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke rart at svenskene nå får superbredbånd, mens jeg sitter på møkkalinje fra Telenor... (http://www.digi.no/php/art.php?id=89669)

 

Er det ikke rart at Telenor kjører internett-kampanjer for Online ADSL som popup-annonser på 200 Kb når jeg sitter på 50K modem og disse annonsene hindrer min bruk av internett...

 

Er det ikke rart at det er jeg som må betale for å laste ned Telenor-annonsene - til Telenor som tar penger for internettlinja mi...

 

Er det ikke rart at mens resten av verden begynte å bygge ut xDSL, så startet Telenor utbyggingen av ISDN...

 

Er det ikke rart at Telenor eier kobberet som går inn i huset ditt fra sentralen, og ikke du selv...

 

Er det ikke rart at Telenor skrur opp prisene kraftig på abonnement som er det eneste de har monopol på, mens prisene på ringing går ned...

 

Er det ikke rart at Telenor har de dyreste prisene samtidig som de har de beste forutsetningene for å skru ned prisene...

 

Er det ikke rart at Telenor tar opptil 100 ganger så mye penger pr. nedlastet kilobyte på oppringt enn med ADSL, når jeg bruker den samme linja for å laste ned med begge metodene...

 

Er det ikke rart at jeg får lapp i postkassen med at "nå tilbyr Telenor ADSL i ditt nærområde" og det jeg får vite når jeg ringer dem for å bestille er at "joda, vi tilbyr ADSL i ditt nærområde - nabokommunen din har jo fått ADSL, er det ikke flott for dem?"...

 

Jo det er rart, og dumt...

Lenke til kommentar

[quote name="daghb"

Er det ikke rart at mens resten av verden begynte å bygge ut xDSL' date=' så startet Telenor utbyggingen av ISDN...

 

[/quote]

 

Denne påstanden har jeg sett gang på gang uten at noen har gitt noen dokumentasjon på komersiell xDSL til privatbrukerne fra f.eks 1995.

Internett var ikke særlig utbrett via modem engang i de tider så hva i herrensdager skulle man med xDSL?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg har sluttet å bry meg om telenor, og det er mange som føler akkurat det samme som deg ja.

så fort ngt får åpnet opp på karmøy så venter det 4mbits linje ( opp til 8mbit) på lille meg.

jeg er dønn lei av elendig kundebehandling, jeg er lei av å ringe inn til dem for så å sitte 15min i tlfn for å få høre at de har server problemer i gokken men regner med det blir fikset fort..

jeg er lei av å få høre at løsningen på alle problemene med online adsl ligger i mitt systemoppsett og at de anbefaler at jeg formatterer harddisken...

Lenke til kommentar

Det var vel heller snakk om å gi seg når leken var god og satse på en annen hest slik som i vårt naboland. Telenor fortsatte utbyggingen og reklamene om ISDNs herligheter lenge etter at xDSL var tilgjengelig kommersielt...

Lenke til kommentar
Det var vel heller snakk om å gi seg når leken var god og satse på en annen hest slik som i vårt naboland. Telenor fortsatte utbyggingen og reklamene om ISDNs herligheter lenge etter at xDSL var tilgjengelig kommersielt...

 

Tja, ISDN er da et herlig telefonsystem da.

Ærlig talt er det ingen som nekter ISP-er og bygge ut all verdens xDSL i Norge, problemet er og tjene penger på det i og med norge ikke har et like gunstig bosettingsmønster som sverige og danmark.

Og er dere nå så sikre på at byggda i sverige er utbyggd med ADSL?

Lenke til kommentar
jeg har sluttet å bry meg om telenor, og det er mange som føler akkurat det samme som deg ja.

så fort ngt får åpnet opp på karmøy så venter det 4mbits linje ( opp til 8mbit) på lille meg.

jeg er dønn lei av elendig kundebehandling, jeg er lei av å ringe inn til dem for så å sitte 15min i tlfn for å få høre at de har server problemer i gokken men regner med det blir fikset fort..

jeg er lei av å få høre at løsningen på alle problemene med online adsl ligger i mitt systemoppsett og at de anbefaler at jeg formatterer harddisken...

 

Før jeg skriver noe annet, så vil jeg gjøre det klart at jeg på ingen måte forsvarer Telenor. Likevel så må jeg nevne at dersom dårlig kundebehandling er argumentet for å bytte, så er ikke ngt så alt for mye bedre de heller..

 

Man kommer ikke gjennom på telefon (så lenge man ikke har en fellesferie å kaste bort), og svar på mail får man i beste fall etter en uke.

Dette gjelder selvfølgelig ikke bestillingstelefonen, eller dersom man bestiller noe via nettet. Da er de kjappere enn lynet, og før du vet ordet av det, så er du fanget og tenker: "Dette var jammen meg god kundeservice."

Overnevnte eksempel finner man selvfølgelig hos de fleste andre leverandører, men jeg måtte bare få frem at solen ikke alltid skinner like vakkert hos nextgentel heller.

Lenke til kommentar

:lol: hehe mye bra..

 

Men, Telenor har ikke lenger monopol på fastavgift,, den skal deles mellom alle leverandører og vil bli billigere iløpet av året...

 

telenor har de dårligste forutsetningene til å holde lave priser..

( 30mill på å sende rosa papirseilbåter i posten til kunder ifjor)

 

Telenor vil slite... (televerket kaller)

 

http://www.pgone.com/www/nor/frame.asp?lan...=nor/&langNr=47

Lenke til kommentar
[quote name="daghb"

Er det ikke rart at mens resten av verden begynte å bygge ut xDSL' date=' så startet Telenor utbyggingen av ISDN...

 

Denne påstanden har jeg sett gang på gang uten at noen har gitt noen dokumentasjon på komersiell xDSL til privatbrukerne fra f.eks 1995.

Internett var ikke særlig utbrett via modem engang i de tider så hva i herrensdager skulle man med xDSL?[/quote]

 

Du aner ikke hvor mange stakkarer som går inn i Telebutikken (som vel er eid av Telenor) og spør om hvordan de skal få internett og kommer ut av butikken med ISDN. Juks og bedrag. Jeg er sikker på at folk i butikken har fått beskjed om å prøve å selge inn ISDN før de selger inn xDSL. ISDN strategien til Telenor var dum og teit.

Lenke til kommentar
Og er dere nå så sikre på at byggda i sverige er utbyggd med ADSL?

 

Joda, det beste svaret får vi når Samferdselsdepartementet har ferdig sin rapport om utbredelsen av bredbånd (frist 30. juni).

 

Ifølge eNorge er situasjonen slik:

 

Pr. desember 2002 anslår Norsk Telecom at 60 pst. av befolkningen har bredbåndstilbud, mens rundt 9 pst. vil bruke det. For Danmark og Island er tallet anslått til over 90 pst. dekning, og for Finland og Sverige til litt over 70 pst.Ved utgangen av 2002 anslås Sverige,Danmark og Island å ha fra 50-300 pst.høyere andel brukere med bredbånd enn Norge.

 

Undersøkelsen fra den danske IT- og Teletyrelsen viser at de norske prisene er forholdsvis høye og dette kan være en medvirkende årsak til den lave bruken.

 

Vil også minne om at i Sverige er situasjonen mht. statsmonopol nokså lik Norge...

Lenke til kommentar

Se også mye interessant lesing i handlingsplanen for bredbånd fra Næringsdep. i 2000/2001:

 

ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line)- dekningen i Norge (i betydningen tilbud om) per 30.06.01 var ifølge Telenor ca 30 prosent av befolkningen. Innen utgangen av 2001 regner Telenor med å ha en dekningsgrad for ADSL på ca 50 prosent av befolkningen, og innen utgangen av 2003 en dekning på 75 prosent av befolkningen. Det var ikke mer enn 3180 ADSL- abonnenter i Norge ved utgangen av første kvartal i år. Tallene for Sverige, Danmark og Finland etter første kvartal var henholdsvis 35 000, 45 000 og 15 000 (min utheving).

Lenke til kommentar

Er det ikke rart at det var Telenor som først fant opp brukstaksert ADSL i Norge...

 

Er det ikke rart at jeg ikke liker Telenor selv om jeg slett ikke jobber i konkurrerende virksomhet...

 

Er det ikke rart at jeg ennå ikke husker hva slags Telenor-selskap som jeg betaler telefonregningen min til heter. Privat? Plus? Minus? Total? Global? Mobil? ...

Lenke til kommentar

 

Vil også minne om at i Sverige er situasjonen mht. statsmonopol nokså lik Norge...

 

Tele2 i sverige tar 349,- pr mnd for billigste ADSL så prisnivået er nokså likt.

Bredbånd har ikke vært noen storselger, det kommer nok til og bli det i løpet av 2003 og 2004.

Telenor har sagt 85% dekning innen 2006 noe som ikke er ille tatt bosettningsmønsteret i betrakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...