Postkassestativ Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Her kan du poste navn på bilutstyr som du kaller det. Har noen ord jeg bruker på ting. Stressveft = Turbo Kræsjpåsså = Airbag Svengbrems = ABS Sladdstoppar = ESP Sæssreim = Sikkerhetsbelte Sæss = Sete Grøftløs/Skåiddjløs = Tåkelys Latkassi = Automatgirboks Tusinga = Ekstralys Fram/Bakspølar = Fram/Bakhjulsdrift Rævkokar = Setevarme Tjuvvarslar = Alarm Deffæktanlægg = Hjemmelaget eksosanlegg Påfyllamp = Drifstofflampe Sugar/Blåsar = Suge/Turbomotor Karskhållar = Stor flat vinge Stoppløs = Bremselys Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Nei, har faktisk ikke noen særlige dialektiske kallenavn på bildeler/-funksjoner. Kaller riktignok eldre automatkasser for autolat-kasser, og fremhjulstrekkere for gnagere, men det er vel ganske vanlig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Rævkoker har jeg vel brukt opp til flere ganger, da en i familien alltid skal ha setet på maks varme. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Har ikke brukt hørt gnagere om framhjulstrekkere jeg værtfall Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Rævkoker har jeg vel brukt opp til flere ganger, da en i familien alltid skal ha setet på maks varme. Ah, dette er den klassiske "hemoroidekokeren". Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Grevlingtrekk = forhjulstrekk Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Feilhjulstrekk = Framhjulstrekk Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Oljebrennar = dieselmotor Strikkmotor = 4 sylindret motor H = Hyundai (skal aldri nevnes høyt med fullt navn, er verre enn banning) #%!!@*§!! = fotoboks Onkel = politi Feiltema = Biltema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå